Inlägg från: Hanna E |Visa alla inlägg
  • Hanna E

Vita tråden del 8

Hej på er! Som jag skrivit innan så följer jag också tråden dagligen... får lite dåligt samvete att jag oftast inte själv är aktiv i diskussionerna, men det är absolut inte för att "smyga" på er. Just nu är livet hektiskt, ska ha barn 12 Juli och är inte färdig med min utbildning förän 30 Maj... är just nu inne på slutklämmen, med uppsats och 2 tentor kvar... Samtidigt har jag en liten 1½ åring här hemma. På kvällen när huset tystnat så är det så skönt att kika in här en stund och få en massa inspiration; helt enkelt få se njutbara bilder och bara koppla av! Vill hemskt gärna få fortsätta följa er. Till hösten kommer jag vara mammaledig med massa tid!=)

• Hanna E

Hej tjejer! Sitter här med min stora mage och längtar efter att skolan ska vara över... tar min examen den 30 Maj, efter det tänker jag bara njuta av sommaren och vänta på att bebben ska titta ut! Skönt att kunna kika in här på dagarna och titta på fina bilder, MM jag är nästan kär i ditt badrum =)
    Kollar ni på rent hus? Där är ju städtanterna väldigt noga med att allt i skafferiet ska vara i plastburkar (mjöl, etc). Har ni det så? Jag får erkänna att jag slarvar med det.. har dock nystädat skafferi och tänkte att det vore på sin plats att inhandla fina burkar! Tips?

Kram på er!

• Hanna E

Vad många fina burkar det finns, tack för länken! Jag tror att det är enklast om de burkar som jag gömmer i skafferiet är genomskinliga, annars kommer min kära sambo ha problem vid matlagning =) (han är otroligt dålig på att "se" vad det är vi har hemma, det räcker att en påse är gömd av en annan så tror han att det är slut). Jag är lite dålig på koktider osv (är en sån som följer tillagningsråd slaviskt, t.o.m på ris (!)) och har dragit mig för att byta ut paket mot burkar av den anledningen..

• Hanna E
    Kaktus76 skrev 2008-05-13 14:38:15 följande:
    Kan någon hjälpa mig?!har sett i någons blogg(tror jag) eller om det var på någon internet butik. En röd och vit prickig servis (koppar och en kanna) Någon som vet vad jag menar och som kan tipsa mig vart jag kan hitta d?

Jag vet vilka du menar, det var hon... kan hon heta Mori? som tipsade om dom för längesedan. Vet att det var en internetbutik som hade dom, myfirst room kanske..? Hmm borde veta, har haft dom i kundkorgen ett antal gånger=)
  • Hanna E

Kaktus, om vi menar samma så har Mori den i sitt bildgalleri, du kan ju inboxa henne!

• Hanna E

OT, men visst finns det nån/några från Estland här i tråden? Har lite estniska pengar här hemma, men har ingen koll på vad dom är värda jämfört med svenska!? Hur mycket svenska får man för en Estniska 100 lapp?

• Hanna E

Anton, vi ska ju ha nästan samtidigt, och jag känner igen mig:( Mycket jobbigare graviditet denna gången mot förra! Trött, sover dåligt på nätterna, yr som du säger... äter du järntabletterna?? Det jag tycker är jobbigast är att jag har väldigt mycket sammandragningar på kvällarna. Magen blir stenhård, och det gör väldigt ont! Vissa kvällar blir dom t.o.m regelbundna, men det är bara när jag varit i skolan på dagen....
    Så, nu har jag fått gnällt lite också. Snart snart så är 12 Juli här..!!

• Hanna E

Godmorgon! Tilde är på dagis och jag ska försöka ta ett ryck och plugga till tenta... trots den korta tiden som är kvar har jag noll motivation! Vet inte heller vad jag vill med utbildningen och mitt liv efter examen... har ju jobbat på bank innan, men sena arbetstider får mig att tveka. Jobbigt att inte vara hemma innan fem eller sju någon dag i veckan! Men nu har jag ju fått ett års extra betänketid, i och med att bebisen kommer till sommaren.
    Nublu, tack för hjälpen! Ska ta och kolla tipsen i din blogg, kanske kan ett besök vara på sin plats! :)

• Hanna E

Hej på er allihop! Nu äntligen har jag tagit examen! Känns så overkligt och underbart... hela våren har jag gått som i ett töcken, skolan och Tilde har tagit all tid, både huset och bebisen i magen har fått stå tillbaka... nu är jag dock helt ledig fram till 12 Juli när bebisen beräknas komma, så jag ska bara vila, pyssla, baka och läsa böcker. Och så ska jag ha tid att följa er igen=)
    Ser att det är många som har bebis på gång i tråden, MM, Anton och framförallt Numberone som går på övertid; snart så har vi våra bebisar hos oss och tiden vi väntat kommer vi att minnas som ganska behaglig ändå!

Var så längesen att säkert ingen minns att jag köpte ett sniglar skötbord jag skulle göra i ordning; nu är det klart ialla fall! Stjärnor fick det bli på tyget, och det döljer alla korgar med blöjor och tvättlappar. Byrån jämte är ett gammalt projekt, jag har dock inte hittat några passande knoppar att ha till den... förslag?

Tilde blir storasyster i Juli -08!
Svar på tråden Vita tråden del 8