Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Vita tråden del 8

Hej vita tråden!
    Jag gjorde ett försök att hänga med igen men så fick bebis 2 kolik och jag puttade undan inredningsdrömmarna. Men nu har jag köpt hus! Så nu ska här vita hem bloggas igen.

Några känner jag igen *vinkar* och till er andra "hej" *vinkar igen*

• JohannaJ
    Videli skrev 2008-06-30 19:36:34 följande:
    Heeej Johanna,Välkommen tillbaka, lät inte jul att lillprinsen fick kolik. Är det bättre nu? Ååå roligt att ni köpt hus, har ni flyttat in? Bilder? Kram kram
    Nej det var rent ut sagt skitjobbigt. Men nu mår han bra. Men jag är fortfarande lite skakig.

Jag har en bild iaf. 150-160 kvm och byggt 1906. Med sjöutsikt. Och trägolv! Och vedspis. Och lantkök! *kär*

• JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 19:40:42 följande:
    Videli: så snällt av din man! Såg bordet för första gången "live" i helgen och det är ju helt underbart!Kajsa: Så fint med blommorna i lådan!JohannaJ: Hej! Kul att se dig här igen. Och grattis till huset!
    tack! Det känns hur stort som helst!
  • JohannaJ
    malins79 skrev 2008-06-30 19:43:40 följande:
    Ser mysigt ut.
    det är det Vi har letat hus i 2 år. En halv evighet
    Videli skrev 2008-06-30 19:44:27 följande:
    Åååå vad fint, gillar det i sthlm´s området? Förstår att det varit tufft, min ena tvillingkille hade oxå kolik, men trodde att man inte skulle överleva vissa stunder. Kommer ihåg det som om det var igår...

I sörmland men bara 30 minuter med regionaltåget. Huset ligger strax utanför Gnesta så  6-7 mil från sthlm.

Kolik är bland det värsta jag varit med om. Han skrek från 15-3 varje natt...

• JohannaJ
    MildaMaränger skrev 2008-06-30 19:47:15 följande:
    Johanna!!! Underbart hus!! finns innebilder??
    Tack snälla. Tyvärr inga innebilder men jag lovar att fota järnet när jag får chansen. Ni måste ju få före och efter bilder Vi flyttar in 1/9 så jag laddar med idéer från er tills dess.
  • JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 19:46:07 följande:
    JohannaJ: Åå det ser ju hur fint ut som helst! Och låter som alla viktiga detaljer är med, men sjöutiskten vedspisen och åldern Då ser vi framemot att få följa med i inredningsframfarten.Malins: Ja alla EV möblerna är välkomna hem till mig
    tack så mycket
    Jag är alldeles betuttad i huset. Vi höll på att inte få det men till slut blev huset mitt. Det bästa är att alla orginaldörrar och garderober finns kvar.
  • JohannaJ
    Videli skrev 2008-06-30 19:52:12 följande:
    Näää är det sant vi har oxå köpt hus. En gård utanför Strängnäs vad lustigt Här är vårat hus www.gardochhagar.blogspot.com

Ååååh vad fint! Då kan vi möta upp i läggesta och fika

Erat hus är ju helt underbart!

• JohannaJ
    Videli skrev 2008-06-30 19:57:54 följande:
    Jaaa eller åka till Qvartingen och shoppa. Har du varit där?
    Ja där blir jag fattig! Jag brukar kombinera Kvartinge med mångfaldenhus. Och in Gnesta finns hemmabutiken. Ojoj, vem säger att man shoppar mindre när man bor på landet?
    Har ni flyttat in än? Vi flyttar 1/9.

Beatrize74:
    kunde inte citera digFundersam Men tack! Huset är en liten sörmlandsidyll. Känner mig glad som få för att vinka hejdå till lägenheten
  • JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-06-30 20:07:07 följande:
    JohannaJ: och så kan man ju alltid shoppa en massa i nätbutikerna Så kul att få paket hem
    Ja just det! Det hade jag glömt bort Det här kan bli dyrt märker jag.
    Videli skrev 2008-06-30 20:07:59 följande:
    Vi hade oxå den 1/9 men nu flyttar vi redan den 8 augusti, för vi fick lägenheten såld såå himla snabbt
    Härligt! Då får du njuta av sommaren i sörmland
  • JohannaJ

draperi helt klart. Jag tycker texitilier mjukar upp så mycket.

Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 20:10:32 följande:
    Hej igen tråden!Tack för tips om soffan...Ska fundera och pyssla och återkommer om mer smakråd kanske ;)Nu har jag smakrådsönskan om vår hall också..Vi håller på att renovera lite light hemma. Hallen är nymålad i vitt. På väggen som ligger till höger sett framifrån på bilden ska en fin vit spegel 50x50 cm upp och under den en shabby vit hylla med lite värmeljus på.Jag var så trött på att se röran med skor och jackor så jag testade att hänga upp ett tyg på en gardinstång framför. Men jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. OM det ska vara tyg så ska det bli ett annat tyg, men det kändes kanske lite väl kalt om man inte ser någonting alls? Eller kan man ha ett tyg hängandes bara på sidorna som en gardin? Vad tycker ni?Vad ska vi göra åt hallen? Draperi eller inte?Om vi inte har draperi kanske vi borde fixa nya hyllplan som går från vägg till vägg, eller funkar det med 10 cm luft på varje sida som det är nu?
Svar på tråden Vita tråden del 8