• gimma

Vita tråden del 8

Hej! Mitt namn är Linda och jag undrar om ni experter på vitt skulle kunna hjälpa mig! Vi har renoverat hall och övervåning i vårt hus. Tak (råspont), väggar (spont),bjälkar, dörrar och snickerier ska målas vitt. Men vilken nyans av vitt på varje?
    Min sambo tittade strängt på mig innan han åkte till jobbet och sa att NU måste jag bestämma mig, men det är ju så svårt! Tack på förhand och ha en bra dag. /Linda

• gimma

Tack för era svar! Jag är väldigt kluven till att ha olika nyanser. Är rädd för att t ex dörrarna kommer att se gula ut i förhållande till det råvita. Det blir nog råvitt för hela slanten.

• gimma

God morgon! Mitt namn är Linda. Jag frågade er för någon vecka sedan om färg till väggar och tak. Kan meddela att det blev råvitt för hela slanten!Jag kanske kan lägga ut bilder när det är klart. Nu till en annan fråga. Jag letar som en tok efter en spegel i silverram från house doctor med måtten 90x60. Hittar bara vita och svarta. Någon som har något förslag? Trevlig fredag!

• gimma

FruPuffen:Jag trodde också att det skulle vara så enkelt. Jag stövlade därför in till butiken Lantlif i Bräkne-Hoby och frågade om de kunde beställa hem spegeln vilket de inte kunde...
    Tråkigt, då affären bara hade den allra största spegeln. Men, men jag får leta vidare. Bilder kommer på hall och övervåning, sambon ska "bara" få upp lite fler lister!

• gimma

Vaniljdröm: Nej, jag har inte varit i affären menjag har kikat på hemsidan. Kanske värt ett besök och kolla lite. Det finns väl en affär nedåt Kristianstad som också säljer HD? Åh, det är så svårt att få tag på saker när man som jag bor lite på landet!

• gimma

Vaniljdröm: Tack! Ska ringa och höra om den kommer in igen

• gimma

Hej alla!
    Jag bad om råd angående färg till vår hall (uppe och nere) för ett tag sen. Det blev råvitt för hela slanten och jag är jättenöjd. Nu ligger det en före- och efterbild i mitt galleri om någon skulle vilja se det. Det är dock halvfärdigt och jag bara väntar på att få lägga dit mina kuddar, hänga upp gardiner och piffa till det lite. Bortse från soffbordet, har fortfarande inte hittat något jag tycker om. Fler bilder kommer senare! Tack för all inspiration och hoppas att det är okej att jag kanske blir lite mer aktiv i tråden? Mvh Linda

• gimma

Bea: Oj, hoppas att det inte var mina amatörbilder som fick dig att börja fundera :)

• gimma

Bea: Jag förstår hur du menar. Det är lätt att bli blind och tycka att allting ser likadant ut på bilder. Men jag försöker att se det bästa på varje bild. Det kan vara en gardin, vas eller liknande som kanske inte ens omnämns i reportaget. "Sen letar jag som en galning efter just DEN vasen"...

• gimma

Glömde bort... Tack Mimmi! Ja, jag är nöjd. Tapeterna som satt i hallen innan var av typen "gammal våtrumstapet från 80-talet". Trappan är dock inte målad ännu men sambon ska ge sig på den nästa vecka.

• gimma

Lasseliten: Tack! Har läst din blogg några gånger och tycker att ditt hem är så vackert!

Svar på tråden Vita tråden del 8