Inlägg från: swemaria66 |Visa alla inlägg
  • swemaria66

Vita tråden del 8

Hej!! Jag undrar var kan man hitta tips på målnig.... Färg? använder ni antikvit? Hur gör ni för att få det lite ruffig...sliten... finns det tips här i tråden? eller är den någon som vill tipsa

Mina små underbara barn
  • swemaria66

Tack!!Skrattande Målar ni alltid shabby eller blir det bara vitt oxå. Vit matt?

Det ljuva livet skrev 2008-06-02 09:34:14 följande:
    Shabby? Jag håller att målar ett bord, har målat svart (vattenbaserad, matt) en gång och vitt (grundfärg,vattenbaserad matt) 3 gånger. Ska måla vitt en gång till och sen slipa lite så jag får fram det svarta slitna, sen ska jag lacka borskivan med matt vattenbaserat lack och bivaxa resten (lackar det gör jag för att ytan ska bli lite tåligare)
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Någon som vill svaraFlört

swemaria66 skrev 2008-06-02 14:36:21 följande:
    Tack!! Målar ni alltid shabby eller blir det bara vitt oxå. Vit matt?
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Tack för alla svar Jag har en hel del möbler som jag ska ta itu med tänkte jag...har en skänk som jag då isf gör i shabby. ska börja med en tallrikshylla som nu är obehandlad..den blir i vit matt och två hyllor som är betsad blir vit matt.

Mina små underbara barn
  • swemaria66

Tack!! Bra med tips Vi har liljekekonvaljer kvar...plockade med barnen i torsdags

Mina små underbara barn
  • swemaria66

Jag har inte kollat på dom idag men imorgon så ska jag cykla igen med barnen till dagis...ska hålla utskik. återkommerFlört

JeaJea skrev 2008-06-02 22:38:16 följande:
    är de fortfarande fina? Var hos en tjej nu ikväll och de var halvgula. Det går snabbt när det är så varmt 
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Redan imorgonFlört

FruPuffen skrev 2008-06-03 08:20:00 följande:
    Nä gör de?? Oh det var en glad överraskning MM!! Jag trodde de kom veckan före midsommar.
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Hörde idag av en granne att det finns våtrumstapet som ser ut som kakel...smidigt...tjoof upp på väggenFlört...blev själv väldigt intresserad av det.

Vaniljdröm skrev 2008-06-03 21:44:34 följande:
    Åh, nu behöver jag hjälp!Bygginspektören som var här rekommenderade uppvikt plastmatta på badrummet på ovanvåningen för att slippa läckage i framtiden och pga husets konstruktion.Gärna för mig. Jag är ändå urless på att skura fog. Det går säkert att hitta något fint.Däremot är jag smått allergisk mot våtrumsmatta på väggarna (ni får gärna överbevisa mig om ni vet något snyggt).Så nu undrar jag om man _kan_ ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna eller om det är det helt off?Vad har man på väggarna om man inte har kakel? Det måste vara 100% tätt så panel går bort även om det är jättefint.
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Ja det kanske va det min granne menade.

malins79 skrev 2008-06-03 21:49:08 följande:
    Jag är helt okunnig på våtrumsmattor då vi har kaklade badrum. Men jag vet att jag sett i annonssidorna i nån tidning tror det var Allt i hemmet där det finns kakel på skiva, det kanske kan vara något. Kolla om du har någon tidning. Vet att kaklet på bilden är rött, men det stod att det fanns olika färger.Mina föräldrar har plastmatta som går upp knappt 10cm på väggarna och sen kakel. Jag har aldrig tyckt att det ser konstigt ut. Men så är man uppvuxen med det.  
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Så här blev min hylla...glömde bort att ta en före bild, den var obehandlad innan från IKEA.
    Hylla.jpg

Klicka på bilden så får ni upp hela.

Mina små underbara barn
  • swemaria66

Jag vet inte...köpte den för ca 6år sedan....ska kolla på deras hemsida.

Camilla R skrev 2008-06-18 10:46:02 följande:
    Har IKEA såna hyller, finns de nu?
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Håller på att städa...har funderat länge på om detta bord är ett hopplöstfall eller om den kan bli snygg vit eller svart....behöver er råd hyllan på vägen kan jag måla vit eller kasera. bordet har grå/svarta stenplattor. mattan är ute på vädring men den är i brunt/svart/vit.

bordS1032054..jpg

Mina små underbara barn
  • swemaria66

Är det någon som tror att den går att måla Vit eller Svart, isf i vilken färg skulle vara bäst eller är det ett hopplöstfall detta bordFlört

swemaria66 skrev 2008-06-18 13:27:31 följande:
    Håller på att städa...har funderat länge på om detta bord är ett hopplöstfall eller om den kan bli snygg vit eller svart....behöver er råd hyllan på vägen kan jag måla vit eller kasera. bordet har grå/svarta stenplattor. mattan är ute på vädring men den är i brunt/svart/vit.
    Mina små underbara barn
  • swemaria66

Näe precis...vet inte om jag ska ha den kvar eller om det går att göra något åt den.

Camilla R skrev 2008-06-18 13:41:52 följande:
    Vi hade precis ett sådant bord... Vi har gett bort det till sambons föräldrar. Bordet är ju praktiskt, men jag gillade det inte längre.
    Mina små underbara barn
  • swemaria66
    Videli skrev 2008-07-02 23:36:46 följande:
    Ser ni något lustigt med dom här 2 annonserna? www.blocket.se/vi/16923862.htm?ca=11_swww.blocket.se/vi/16923689.htm
    Hmmm.....vad konstigt, måsta vara nått lurt...kanske något för poliskommissarienFlörtSamma lägenhet men på olika plats.

Hej förresten brukar kolla in eran tråd och era bloggar, man får mycke insperation av er
    Mina små underbara barn
  • swemaria66
    Videli skrev 2008-07-02 23:52:45 följande:
    Hihihihi du knäckte den
    Skrattande
    Ninizen skrev 2008-07-02 23:53:24 följande:
    Välkommen in till nattsuddarna!
    Tack!! Coolbesökte er för ett par veckor sedan men jag tittar till er varje dag här på trådenCool. Hemma är det maken som målar...han är inne på att måla allt i vitt, har fått stoppa honom på några av hans förslag, kul att han är intresserad iafSkrattande
    Mina små underbara barn
Svar på tråden Vita tråden del 8