Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-06-02 09:48:53 följande:
    Hihi...jag hoppas det blir bra. Jag hade lite ert kakel i tankarna när vi valde...ni har ju ganska blankt kakel. Jag är faktiskt (galet nog) inne på lite mörkare fogar för att få fram formen på kaklet. Maken tycker vita fogar. Jag är själv förvånad över att jag tänker annat än vitt som jag tänkt hela tiden...hmmm...Du är ju helt makalös på att måla. Jag hävdar fortfarande att det finns få som kladdar så mycket som jag gör när jag målar. Att då tänka sig att måla som du...ett lager svart, sedan FYRA vita lager...shabba och sedan gå på och lacka OCH bivaxa känns som en nightmare för mig. Det skulle vara rena dårpippivarningen för mig. Undras om jag ska våga åka iväg och köpa lite färg med barnen idag och måla lite här hemma med...jag HATAR ju att måla, men älskar vitt...så det är ju bara att spotta i nävarna och sätta fart.
    Det värsta är att bordet inte ens är till mig . Jag kladdar rätt bra jag med, vattenbaserat är iaf lite bättre än oljebaserat.
    Gå på din magkänsla, det brukar bli allra bäst då. Och titta på insperationsbilder, kanhända att du tröttnar snabbare på mörka fogar än på ljusa?
  • Det ljuva livet

Bea: Det är ju helt klart svårare att få det jämt med vattenbaserat. Jag gillar resultatet bättre med oljebaserad, men mecket att måla.. Svårt

Det enda jag som jag hade velat byta, tror jag är bänkskivan. Inte för att det är fult men jag hade nog innerst inne velat ha en sten eller en betongskiva. Utöver det är jag nöjd. Med tanke på att vi inte gjorde om hela köket utan fick göra det bästa av de förutsättningar som redan fanns. Hade jag byggt om det från början så är det mycket som inte hade sett ut som det gör nu .

Tror ni att det är dags att väcka familjens sjusovare? Oliver,2½ sover än *helt galet efter två storebrorsor som vaknat innan sju jämt*

• Det ljuva livet

Hej töser!

Stackas lilla Mira och Hugo!

jea: Grannen har hela rabatten full *undrar hur glada de blir om de kliver ut en morgon och finner hela rabatten skövlad*

• Det ljuva livet

Videli: Åh, det har ju hur mycket potential som helst! Det är fint nu med men kommer att bli en knockout när du är klar med det. Ett solklart Lantlivs repotage !

Kajsa: Stackars dig och lillan. Kram!

• Det ljuva livet

Hej vännerna!

Grattis Videli till husköpet, och bea till att köket kommer. (Minns hur galet matt jag blev när vi fick 634kg kök inburet i vardagsrummet )

Jag har fått världens finaset kristalllampa idag. Med superfina kristaller och silverfärgad metall. *såå glad*

• Det ljuva livet

Hej!

Har inte alls hunnit med er på sistonde . *tydligen måste man jobba med*

Hoppas iaf att Numberone snart får träffa sin lill*.

Och att Videlis man mår bättre efter det otäcka han (ni) var med om!

Har en liten bild på nått fint som jag fått i bloggen

• Det ljuva livet

Hej Tjejer!

Superfint Kajsa !

Grattis Numberone! Hoppas innerligt att lilla Ellen mår bra nu!

Det finns nackdelar med att bo stort . Sönerna och jag har städat och röjt i 6h idag, och jag är långt ifrån färdig. Men jag får väl skylla mig själv, har verkligen inte orkat storstäda på läääänge.

• Det ljuva livet

Hej Lasse! Det är bra med mig, har jobbat galet mycket ett tag nu, och jag är inte jätteförtjust i att hoppa in med huvudet före i tråden utan att läsa ikapp vilket jag inte hunnit med på länge..

Var tvungen att fota hur fint jag städat idag, det var länge sen . Bilder finns i bloggen

Svar på tråden Vita tråden del 8