Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita tråden del 8

Julia: Så vackra!

Vad irriterad jag blir, nu har de kommenterat i Shabby shic tråden att vi har flippat ut och mest ägnar oss åt att kriga här i denna tråd för att vi pratat om slutet forum. Det är väl ingen som har sagt att de inte skulle få vara med då? Och varför blir det sådant stohej över denna slutna tråden om man ändå inte gillar denna?

• LinaoMatilda
    numberone skrev 2008-05-09 19:09:44 följande:
    hihi finns alltid några som ska irritera sig på minsta lilla....det är väl bara roligt att få tipsa om shopping på ett annat plan osv. Alla får väl vara med i det nya forumet ändå, eller?!
    Ja det är klart alla som vill får vara med. Det är ju bara alla anmälningar vi vill komma ifrån.
  • LinaoMatilda
    numberone skrev 2008-05-09 19:20:11 följande:
    Det är bara bra med lilla bus... ett riktigt litet bustroll Hoppas på att inte behöva gå allt för många dagar över tiden, börjar bli lite tungt i kroppen. Ikväll ska vi se om vi kan gipsa magen, ska bli roligt att se hur det blir...
    Va härligt! Tänk att det är en liten bebis som busar där. Och snart har du henne/honom i din famn
    Lycka till med magen, säkert ett trevligt minne!
  • LinaoMatilda

Nattönskan: Jag har bilen, min man pendlar med buss. Vi jobbar båda i Esbo och bor alltså 5 mil därifrån. Vi jobbar olika tider så det blir ändå inte så långa dagar för barnen på dagis. Vi har det såhär eftersom vi vill bo i villa och i ett lugnt och trevligt område. Så har vi inte råd med de villorna som skulle passa oss i smaken i Esbo/Helsingfors. Jag skulle kunna jobba närmare men vill inte jobba med det som erbjuds närmare. För mig tar det 40 minuter från garage (eller skydds tak, vad det nu heter) till parkering på jobbet. Så har jag arbetskompisar som bor i samma stad men arbetsvägen tar längre tid för dem.

• LinaoMatilda

I Finland har vi morsdag nu på söndag Jag vet att barnen har gjort kort hos dagtanten så de ser jag framemot att få. På det viset så påminns ju min man också.

• LinaoMatilda

Juliah: Ja visst känns allt så mycket lättare nu. Det är så mysigt att vara ute och greja. Och barnen trivs med att leta efter nyckelpigor, sniglar och allt som rör sig

• LinaoMatilda
    Meli skrev 2008-05-09 20:50:59 följande:
    Det finns ju många målarexperter här, så jag undrar... jag har hittat en jättefin gammal gunstol på svärföräldrarnas vind. Den är målad i avskavd originalfärg, och jag skulle ju vilja ha den vitmålad. I med färgen är så avflagnad, finns det något sätt att få bort färgen och få en jämn grund förutom att slipa, slipa, slipa för blotta livet? Inte helt lätt när den är som den är ju...
    Du kanske kan pröva med värmepistol? Annars är det nog slipa slipa som gäller.

PD77: Ja det är klart du ska få en gåva! Och eftersom bebisen är i magen så måste ju mannen fixa det
    Framförallt så är gamla möbler svindyra i Finland. Huuto.net har ofta fina saker, men tyvärr blir de ofta rätt dyra. Jag skulle vilja hyra en lastbil och åka till SVerige och köpa en massa fina gamla skåp till jättebilligt pris
  • LinaoMatilda

Hej på er! Tittar in en snabbis från jobbet. Vi har härligt väder här också och ikväll blir det grillning och pyssla i trädgården. Underbart!

Gullfina: Åå stackare, så tråkigt med allergi. Hoppas pollenet flyger bort snabbt så du kan vara ute och njuta också.

13 år emellan: Stackars dig också. Hoppas nackspärren ger med sig snart.

Svar på tråden Vita tråden del 8