Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa M skrev 2008-05-12 21:49:32 följande:
    Vaniljdröm - KRAM!!! Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:- Ja men hon DÖR inte av det!och- Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?
    Hoppas dottern fåt tid snart.
    hoppas sjuksköterskerna slutar strejkar snart, annars kommer op.köerna bli långa.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 21:53:17 följande:
    Malins: Jag upplevde den tiden nästan jobbigast vad gäller energi till annat. De är så små så man måste ha koll på dem hela tiden men så stora så de hålls inte på plats. Du måste vara skärpt hela tiden när de är vakna, klart man själv däckar sen när de sover.
    Tack, jag behövde verkligen få höra något sånt!
    Jag känner mig nästan oduglig som inte gör något när Jacob sover på förmiddagen. Känner ett behov av att jag hela tiden måste prestera något, varför vet jag inte. Handlar väl en del om att min svägerska som har en kille som är 5veckor äldre än Jacob har jobbat hela tiden sen han föddes. Visserligen inte så effektivt och med hjälp av sin mamma som tagit hand om honom när han varit med på jobbet och när han blivit lite äldre hemma hos sig. Det är ett familjeföretag min make har med sin syster.
    Jag är ju bara hemma med barn...
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-05-12 21:58:25 följande:
    Malins79 - Förstår att du har det jobbigt och inte har ngn energi när barnen väl har somnat. Det blir lättare om ett tag när barnen är lite större och sköter sig mer själva. Klen tröst kanske men alltid ngt...Ja op-köerna lär ju inte minska av att syrrorna strejkar.Blir nästan förbannad på dom eftersom det drabbar oss just nu, men visst tycker jag att deras löner är för låga. Men just nu vill jag ha all personal på plats och att de sköter sina uppgifter. *morr*Linaomatilda - Ja det hoppas jag. Min man sköter all kontakt nu. JAg blir bara så ledsen och besviken varje ång jag pratar med dem. Sylt - Vilka underbara dynor du har sytt! *impad* Älskar de prickiga tygerna!
    Jag ser ju hur Saga klarar sig själv långa stunder så jag vet att det kommer men det dröjer 1,5-2år till.
  • malins79

Sylt, Lina, Memoria, Kajsa: tack för era kommentarer det hjälper en hel del ska ni veta. Jag har gått runt med en oduglighetskänsla ett tag för att jag inte orkar hålla på att fixa och dona när Jacob  sover när Saga är på dagis.

Idag kommer min "fria" förmiddag försvinna när Saga är på dagis för jag och Jacob måste åka till Ikea. Maken glömde att plocka till sig gångjärnen och benen till våra skåp som vi ska ha i tvättstugan!
    Det var lite kaotiskt när vi var på tag-själv-lagret. VI skulle köpa soffa och fotölj också och barnen var så trötta. Jag har plocklistan så om J sover kan jag springa in och hämta dem på typ några minuter men vi har ca 50min resväg dit

• malins79

Juliah, det brukar räcka att jag får några timmar för mig själv men de kommande helgerna har vi massa annat inplanerat. Vi ska vara "barnvakt" åt min systers barn i helgen, nästa helg är vi bortbjudna och helgen därpå fyller Saga år så då blir kalas, tors och lördag för släkt och barnkalas på söndagen, så jag vet inte när jag ska få lite tid för mig själv. Det är lite långledigt vi 6 juni, då kanske?!

• malins79

Vanilj, jag har inte heller någon energi och anvundas alla perfekta hem man ser i alla bloggar. Jag vill med ha det så där fint, piffat och igenomtänkt. Hos oss är allt bara ett himla ihopplock.

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-13 07:08:03 följande:
    malin,Åh, vad jag känner igen det där med en stund för sig själv. Jag skulle ge nästan vad som helst just nu för en liten, liten stund att samla tankarna på. Man kan verkligen påstå att det är intensivt att vara småbarnsförälder.Lycka till på Ikea. Hoppas att du hittar något fint också
    Jag hade först tänkt att bara springa in och köpa gångjärnen men nu kom jag på att jag vill gå en runda på textilavd också. Det är alltid någon som bryter ihop där så jag har aldrig lyckats köpa något tyg där, endast färdiga gardiner.
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-13 07:14:59 följande:
    malin,Att bryta ihop på textilavdelningen är mer regel än undantag! Men kan inte stora tjejen vara i lerummet och lillen mutas med något gott?
    Stora tjejen är på dagis så det är bara Jacob som ska med. Den som brukar bryta ihop 9 av 10 ggr är maken

Förresten känner du någon som heter Angelica Coleman (fd Jaxér)? hon har två barn Emma 4år och Carl 1,5år. Hon jobbar hos min syster och svåger i Halmstad, fast hemifrån i R-by.
  • malins79

Hissgardinen Alvine från Ikea, kan man hissa den upp och ner eller är det risk att den går sönder? Vi behöver ha någon form av hissgardin eller rullgardin i vårt nya tvrum så att solen inte kan lysa rätt i tvrutan.

• malins79

Hej på er!
    Jag och Jacob kom i väg som vi skulle till Ikea, men han tyckte inte det var så kul på textilavd så jag köpte bara några gardiner åt min mamma som jag lovat.
    Jag hittade några söta rosa ljuslyktor i fempack för 25kr tror jag det var. De ska få "bo" i tvättstugan.
    Köpte två tavellister som jag har tänkt att fästa dubbelkrokar på undertill och använda till att hänga våra jackor på i groventré. På själva "listen" har jag tänkt att man ska kunna lägga ifrån sig nycklar coh lite småkrafs.

Hur förvarar ni stryktvätten?
    Sorterat för varje familjemedlem, ligger allt i samma korg eller hur gör ni?

Svar på tråden Vita tråden del 8