Vita tråden del 8
hoppas sjuksköterskerna slutar strejkar snart, annars kommer op.köerna bli långa.
Sylt, Lina, Memoria, Kajsa: tack för era kommentarer det hjälper en hel del ska ni veta. Jag har gått runt med en oduglighetskänsla ett tag för att jag inte orkar hålla på att fixa och dona när Jacob sover när Saga är på dagis.
Idag kommer min "fria" förmiddag försvinna när Saga är på dagis för jag och Jacob måste åka till Ikea. Maken glömde att plocka till sig gångjärnen och benen till våra skåp som vi ska ha i tvättstugan!
Det var lite kaotiskt när vi var på tag-själv-lagret. VI skulle köpa soffa och fotölj också och barnen var så trötta. Jag har plocklistan så om J sover kan jag springa in och hämta dem på typ några minuter men vi har ca 50min resväg dit
Juliah, det brukar räcka att jag får några timmar för mig själv men de kommande helgerna har vi massa annat inplanerat. Vi ska vara "barnvakt" åt min systers barn i helgen, nästa helg är vi bortbjudna och helgen därpå fyller Saga år så då blir kalas, tors och lördag för släkt och barnkalas på söndagen, så jag vet inte när jag ska få lite tid för mig själv. Det är lite långledigt vi 6 juni, då kanske?!
Vanilj, jag har inte heller någon energi och anvundas alla perfekta hem man ser i alla bloggar. Jag vill med ha det så där fint, piffat och igenomtänkt. Hos oss är allt bara ett himla ihopplock.
Hissgardinen Alvine från Ikea, kan man hissa den upp och ner eller är det risk att den går sönder? Vi behöver ha någon form av hissgardin eller rullgardin i vårt nya tvrum så att solen inte kan lysa rätt i tvrutan.
Hej på er!
Jag och Jacob kom i väg som vi skulle till Ikea, men han tyckte inte det var så kul på textilavd så jag köpte bara några gardiner åt min mamma som jag lovat.
Jag hittade några söta rosa ljuslyktor i fempack för 25kr tror jag det var. De ska få "bo" i tvättstugan.
Köpte två tavellister som jag har tänkt att fästa dubbelkrokar på undertill och använda till att hänga våra jackor på i groventré. På själva "listen" har jag tänkt att man ska kunna lägga ifrån sig nycklar coh lite småkrafs.
Hur förvarar ni stryktvätten?
Sorterat för varje familjemedlem, ligger allt i samma korg eller hur gör ni?