Inlägg från: tjenixen |Visa alla inlägg
  • tjenixen

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-07-04 07:16:10 följande:
    Vi har bytt hälften och resterande ska bytas v32.Vi har H-fönster från Lysekil.I vår tvättstuga och nya tvrum har vi från Allmogefönster, de kunde leverera tidigare än H-fönster, annars skulle vi haft därifrån också. Vi har öppningsbara och några fasta fönster. Vi har inte bytt källarefönster, utan satt betongglas i de som var helt fallfärdiga och den andra ska vi bara måla.
    Har ni sådana vippfönster eller har ni sådana som är sidohängda och öppnas? Vi tror att vi inte vill ha vipp utan de som man kan vippa lite på för vädring men som man sedan öppnar inåt för att t ex putsa. Vi behöver ha några fasta också.
  • tjenixen
    malins79 skrev 2008-07-04 07:31:05 följande:
    Vi har sådana som man kan öppna lite för vädring och när man ska putsa så vänder man dom inåt. Men de går på en skena så man behöver inte ta ner gardiner vilket är skönt.
    Har ni med spröjs? Vill gärna ha spröjs i våra fönster men flera vi kikat på har så "konstiga" spröjs som ser så mesiga ut på de relativt stora fönster vi ska ha, 130x140 cm. Har ni underhållsfria fönster? Många frågor här men jag passar på:)
  • tjenixen

Godmorgon alla goa här inne.
    Idag står tvätt på tapeten och förberedelser inför ev Ölandsresa på måndag. Men nu säger de ju att det ska regna där hela nästa vecka så det vet i 17 om man har så stor lust att åka då???
    Ska i alla fall åka och kika om vi kan hitta en pool till de yngsta barnen idag. De älskar att bada men de tycker det är lite kallt i sjön så då kan man ju bada hemma i liten pool istället:) Annars duger vattenspridaren gott.
    Igår fick vi äntligen den gamla markisen på plats på altan och det var sååå skönt.
    Invändigt har vi inte gjort så mycket. Har möblerat om 6åringens rum och det blev himla bra. Satte upp andra gardiner och ett förhänge för sängen så hon kan mysa lite med. Nu är det bara tapeter som fattas och andra garderober. De garderober som står är 80 cm breda och det går ju fasiken inte att hitta inredning till dem då nya standarden är 100cm:(. Vill ha tag i trådbackar som är mycket smidigare än att bara ha hyllplan när man ska ha överblick över kläder. Någon som vet om det finns 80 cm inredning att hitta någonstans?

• tjenixen
    malins79 skrev 2008-07-04 07:41:33 följande:
    Vi har aluminium på utsidan =underhållsfria.Vi har inte spröjs, skulle inte passa på vårt hus.Vi har också stora fönster.
    tack för att du orkar svara på alla mina frågor:) Finns ju hur många leverantörer som helst känns det som. helst skulle vi ha tag på någon som kan leverera åtminstone ett fönster om ca 2 veckor men det kan nog bli lite  tajt kanske.
  • tjenixen
    Hanna E skrev 2008-07-04 09:49:52 följande:
    Juliah, åhh så fin den blev!Själv sitter jag med illamående och "mensvärk", men det är inte som värkar som kommer och går, utan snarare molande... försvann dock inte när jag badade, så än har jag lite hopp=) Ska ut och beskära buskar nu, kanske kan det sätta igång det lite?
    Åh, håller tummarna att det är på G nu.
  • tjenixen
    Truffles skrev 2008-07-04 15:25:46 följande:
    Förlåt att jag trakasserar med soffor... Är den här snyggare?Det måste vara det närmaste jag kan komma drömsoffan på blocket va?Drömsoffan:
    För min del känns den lite kort i arm- och ryggstöd mot hur bastant den  är i sittdelen. Men för 500 kr så kan det ju vara värt det:) Tror jag såg den på blocket förut:)
  • tjenixen
    Truffles skrev 2008-07-04 16:12:14 följande:
    Precis, det är nog känslan jag försöker beskriva med att den känns "tung"... Den första i inlägg 10847 är alltså snyggare eller? Åh, jo, den kostade 500:- inlagd idag. Den första skulle jag nu få för 1000:- ... ???
    ja, jag tyckte nog den första var snyggare då.
  • tjenixen
    numberone skrev 2008-07-04 21:38:01 följande:
    Hej!!Nu är vi ÄNTLIGEN hemma med lillsnoffsan..... Resultatet på hennes magnetröntgen visade lindriga tecken på att hon varit med om en mycket tuff förlossning. Vad det innebär för framtiden vet ännu ingen utan tiden får visa det. Hon kan växa ifrån allt men vara lite efter i svängarna men det kommer vi jobba med jätte mycket och blir det nån skada så kommer den att vara lindrig som vi förstått det. Vi är så lyckliga!!!!Här är vår prinsessa Ellen så länge till orken kommit för att blogga om förlossning osv.
    Grattis, grattis, grattis till sötnosan. Ni kommer greja det hur det än blir med henne i framtiden, det är jag säker på. Stort grattis och jag förstår att ni är lyckliga. Kramar från en 4barnsmamma:)
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-04 22:34:46 följande:
    Är så glad ikväll! Min golfsatsning har redan gett resultat. Sänkte mig ordentligt i handikapp idag. Har aldrig varit i närheten av så bra spel tidigare. Bara en liten parentes...Men ville ändå dela med mig av min lilla glädje. Imorgon ska vi ha kalas här hemma. Min äldsta dotter fyller 7 och jag fyller 21. Eller var det 31? Minns inte så noga... Fast vi fyller inte förrän på torsdag, men för att få ihop släkten så fick det bli imorgon. Så här blir det matlagning och bakning för hela slanten imorgon. Har skickat iväg en stor beställning på lite nya tyger till stoff och stil idag också. Det ska bli fler kuddar Eller vimplar kanske. Tänkte ge mig på att sy påslakan och örngott också.
    Grattis till att träningen ger resultat. Då får vi snart se dig på touren då?:)
    Grattis i förskott till er med. Hoppas det blir lyckade födelsedagar för er båda. Och självklart är det väl 21 du blir???
Svar på tråden Vita tråden del 8