Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

Hur många par sommarskor har ni till barnen? Jag känner att Anton skulle behöva ha massor om han ska ha några som passar till varje tillfälle. De gympaskor han har på dagis är ju inte att tänka på att använda till något annat eftersom de blir så slitna. Sandaler är ju inte jätte skoj om man ska på någon finare tillställning.
    Vi ska på dop på söndag och jag vet inte vad han ska ha för skor

• Anton2005
    Rosesarered skrev 2008-05-22 12:27:36 följande:
    Vad har ni för överkasten?
    Vi har ett virkat till våran säng men jag skulle vilja ha ett nytt. Till sonens säng letar jag som en galning men hittar inget som passar. Eller jo föresten skulle vilja ha ett med stjärnor från lexington men de e ju så dyra
  • Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 12:32:57 följande:
    Ja vad ska man säga...en trasig leksak????? Hur tänker man som då eller tänkte dom överhuvudtaget?Jag har alltid slagit in paketen fint,lagt ner lite energi och tanke bakom presenterna jag köpt. Men nu är det slut på det. När jag fyllde 30 år så fick jag av mina svärföräldrar pengar i ett vanligt vitt litet kuvert skrivet "Grattis Linda" på med bläckpenna. När svärmor räcker över kuvertet säger hon, Ja vi hade tänkt köpa en blomma också men R (svärfar) har jobbat idag så vi hann inte.... Åh blir så arg när jag tänker på det. Det kom ju inte som någon överraskning direkt att det var just den dagen som jag fyllde 30,det vhar dom vetat om ett x antal ÅR innan. Man kan planera och köpa en blomma en el två dagar innan själva födelsedagen också!!!!!Dom är lika snål och oinspirerad att ge presenter till Albin också. Jag struntar fullkomligt i om dom inte vill ge mig och maken presenter. Men sitt ENDA barnbarn kan dom väl lägga ner lite mer energi på än att skriva på ett kuvert m blyertspenna...... Typ ett grattis kort.När vi kom hem fr BB med A så gav dom ingen present då heller,undrar hur det blir denna gång!!!!!!!!????Ursäkta mitt gnäll,men jag blir så irriterad på folk som är snåla och giriga,men själv vill ha allt dom kan få till det billigaste priset. Tilläggas bör väl att dom alltid ställer upp vad gäller barnvakt osv när det gäller A. Och det är många ggr guld värt och mer värt än en present!! 
    Jag skulle oxå bli irriterad. Om man själv inte får presenter och sådär känns inte så jätte noga längre men när man känner att de inte ens lägger ner någon tid på presenter till barnen då blir jag sur.
  • Anton2005

Vad är det för fel på försäkringskassan????

När jag ansökte om HP tappade de bort mina papper och det dröjde jätte lång tid innan jag fick svar. Min HP gick inte igenom så jag har överklagat för en månad sedan och nu ringde de från FK och säger att de tappat bort min akt

Herre gud får de göra hur många fel och misstag som helst???? Inte konstigt man blir sur och irriterad

• Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 14:13:35 följande:
    irriterande!!!  men att det är lång väntetid på fk tror jag beror på alla indragningar. Här där jag bor har dom öppet endast 2 ggr/vecka och brevinkastet dom hade utanför dörren förut har dom också tagit bort. Men än dock är det irriterande med så lite service. Nu har jag tagit reda på min handläggares direkt nummer och ringer alltid till henne om jag undrar något istället för att ringa "växel´n", där kan man ju få vänta i 30-40 min....Hoppas att det ordnar sig för dig!!
    Samma sak här, öppet 2 dagar i veckan och inget brevinkast längre.

Helgalet, just nu känns det som jag inte ens orkar bry mig, får säkert avslag på HP igen. Jag ska ju typ ha barn om 1,5 månad så det är ju lite sent ändå
  • Anton2005
    Peak skrev 2008-05-22 18:19:01 följande:
    ...glömde - det ska cellofan om dem med band och kort till!
    Åh vad gulligt med korgarna, jag skulle bli superglad över en så present när jag fått barn. Gillar när man lagt ner lite tid och möda på presenterna. Toppenidé
  • Anton2005
    numberone skrev 2008-05-22 20:37:42 följande:
    Ååå jag är helt lyrisk.... har fyndat jätte fina burkar att ha på skötbordet idag.... Skall slänga ut en bild i bloggen om en liiiiten stund så ni får se....
    Åh vad roligt, ser fram emot bilder!
  • Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-22 21:03:29 följande:
    Jättefint. Där kommer bebisen att sova gott  Väntar med spänning på flera bilderDet kommer snart va?!
    Hoppas att det blir snart iaf Glad
  • Anton2005
    lillafruluva skrev 2008-05-23 10:45:29 följande:
    Hehe, ja vi är ju inne på nummer fyra fick vi veta igår Oj, känner du ingen i nya kommunen då? Annars får du sitta i lekparkerna och prata med föräldrar och fråga
    Åhh GRATTIS vad mysigt med en lite till!
Svar på tråden Vita tråden del 8