Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God morgon! Ännu en fin dag! Här ska skruvas uteöber och fixas i trädgården. Har Albins födelsedag på tisdag som "deadline" för att få sommarfint där.

juliah skrev 2008-06-08 06:22:59 följande:
    Godmorgon!Tackar för gratulationerna! För exakt ett år sedan kom jag precis nu in på BB hihi!malins, nej hon är egentligen inte ens på väg att börja gå ännu. Reser sig och kan stå utan stöd i max 5 sekunder. I ärlighetens namn är det rätt så skönt. Noell var tidig, och den dagen Elle börjar gå blir det ännu mer full rulle härhemma så jag njuter av "lugnet" nu Hoppas alla får en finfin dag idag, nu ska här bakas tårta.

Grattis Elle i efterskott! Kommer i håg från förra året när du var in på BB, du hann knappt in förrän du var här och visade bilder .

Anton: Jag tror att du måste ha ullshampo om du vill att fårskinnnet ska bli som förr. Men om du använder det plus en ullborste så blir de som nya!

• FruPuffen

Vanilj: Men åååh så charmigt!!! Vilken gullig affärsinnehavare.  Vad kul för sonen att nu snart ha TVÅ Walter!! Förresten, vilken otroligt mysig liten butik, förstår att ni gärna åker dit

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-08 10:30:55 följande:
    En fråga ang Blocket, hur långt kan ni åka för att köpa något?Jag hittar ofta saker som ligger 7-10mil bort i pengar är det ju nästan 300kr i bränselpengar. Hur resonera ni ang priset? Jag kan ibland hitta på orten men då är det kanske 500kr dyrare än det som ligger 10 mil bort, vilket köper ni?
    Jag brukar åka så långt, men jag har inte tänkt på hur mycket det kostar... . Det kommer ju på besinräkningen så det rör ju inte inredningskontot *lite korkat* Hur som helst så verkar det ju vara värt att åka om besinen kostar 300 och det som finns nära kostar 500 kr mer?
  • FruPuffen

God kväll!! VARMT!! Barnen har nog bara badat idag och jag har passat dem. Maken har ränt runt och klippt gräsmattan och skruvat i hop Mälarö-gruppen. Vi blev jättenöjda! Visar bilder i morgon när solen förhoppningsvid skiner. Så mysigt att ha en uteplats även på framsidan av huset.
    OCH ALBIN HAR GÅTT PÅ POTTAN . 2 dagar innan 3-årsdagen. Det var tipset härifrån tråden av LinaoMatilda som grejade det . TACK!!Han fick ett Byggare-Bob klistermärke varje gång han gjorde i pottan. Han har tidigare varit totalt ointresserad av den och nu var det plötsligt hur kul som helst.

Misak: Nej vad synd att du inte kan komma!!

MM: Åh stackars dig Lider med dig i värmen...

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-08 21:56:57 följande:
    Jag skulle gått ner till källaren och målat lite på den lilla vagga. Men nattningen av Jacob tog nästan 1,5 timme. Så jag väntar till imorgon och målar när han sover på förmiddagen.
    Phu, känner igen det där! Så trist när det tar sån tid och man tänkt göra något...
  • FruPuffen
    numberone skrev 2008-06-09 18:31:03 följande:
    Fast jag skällde ut marängen totalt för att den inte blev som jag trodde att den skulle bli.... det tyckte Anders va väldigt roligt så han satt å skrattade åt mig! Trodde att marängen skulle bli vit och inte gyllenbrun.... fast det ska den kanske bli egentligen
    Hihi! Bra att du skällde på dom  Jag bakade också maränger idag! Fast mina färgade jag ROSA (Leilas recept). De blev ok faktiskt. De är till Albins 3-års kalas i morgon. Nu är det dags att ge sig på tårta och cupcakes...
  • FruPuffen

God kväll!! Kikar in lite snabbt bara, är jättetrött efter en lång dag med födelsedagsfirande. Albin fyllde 3 år idag! Vi bakade ur Leilaboken, rosa maränger och cupkakes! Cupcakesarna blev lite väl giftigt gröna, men det var Albin som fick blanda karmellfärg . Känner mig alldeles sockerstinn nu efter en dags fikande... Bjuder er här på lite !

Svar på tråden Vita tråden del 8