Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

misak skrev 2008-05-29 14:01:27 följande:
    Eftersom det var paus på fl så fick jag iväg min beställning till Elsas. Nu bara längtar jag tills mitt paket kommer!
    Vilka godbitar plockade du ut??
  • Camilla R

Kajsa 77 skrev 2008-05-29 14:40:04 följande:

Operation måndag morgon! *nervös och lättad*
    Snabba ryck! Men det är ju skönt att det blir gjort snabbt och nu innan sommaren.
  • Camilla R
    LCroft skrev 2008-05-29 18:43:53 följande:
    Kom fram till att eftersom ni andra bjuder på så fina piffade bilder så behövs det lite opiffade bilder och en hel del fantasi med Håll till godo! Sittgruppen, tänk er duk på bordet, ordentliga blommor och en hel del kuddar!Mera, runt "hängträdet" har jag satt kryprosor som ska blomma rikligt i vitt stod det, återstår att se... Och på bilden nere till höger finns det en annan buskros som ska blomma rikligt i stora ljusrosa blommor. Här ser man bättre var kryprosorna finns, på högra sidan om trappan har jag planterat en klätterros, som även den ska blomma rikligt i ljusrosa. Som sagt helt opiffade bilder, men nu ser ni lite av det vi hållit på med, lagt skifferstenar och planterat. En bråkdel som syns här på dessa bilder, svårt att ta bilder när solen lyser.
    Jag tycker det var superfina bilder!!
  • Camilla R

PD77 skrev 2008-05-29 19:48:17 följande:

Lite bättre nu. Jag jobbar igen. Bättre blodvärden och lite lägre blodsocker, fast det ser ut som att jag behöver insulin. Äter så sjuuukt nyttigt och det hjälper inte riktigt. Men jag lär mig väldigt mycket om kost, så det är ju bra. LCroft: Gu, va fin trädgård. Helt underbart fint! Och utemöblerna också. Kanon!
    Hoppas att det ger med sig och att det "bara" är graviditesdiabetes. När min syster var gravid så fick hon (eller så upptäcktes det att hon hade) diabetes. Började med kosthållningen, men fick sen insulin.
    Håller tummarna för dig, kram
  • Camilla R
    misak skrev 2008-05-29 22:37:54 följande:
    Det ljuva livet skrev 2008-05-29 21:37:11 följande:
    Kommenterade direkt jag såg det i din blogg. Ser smaskigt och fint ut! Hög Mysfaktor!Nu ska jag hoppa i loppelådan. Är själv från i morse tills på söndag med en son på snart tre år och en son på snart tre månader. Sambon är i Tyskland och visst är det skönt att vara själv ibland, men idag är jag lite trött visst. Men jag ser framemot min barn- och gubbfria helg hos min barndomsvän som flyttat till Stockholm, fast jag lär väl sakna dem som bara den.Gonatt!
    Hoppas att du får en bra och trevlig helg. Det kan ju vara jobbigt att vara själv med två små. När mina barn var just så "gamla" så var min sambo "ofta" i just Tyskland. Emellanåt kunde det vara oerhört tröttsamt, men lade jag bara alla måsten på hyllan så gick det ju jättebra.

Härligt att åka själv till barndomsvännen, när skall du åka på den trippen?
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-30 06:32:21 följande:
    God morgon!Ordningen är återställd, jag och J sitter i köket och dricker kaffe och han äter, Saga sover.Fast hon somnade mycket tidigare igår, hoppas det håller i sig nu när hon kan studsa sig trött ute.Dagens planer är att i em åka iväg och handla mat, titta efter lerkrukor till mina pelargoner och ev köpa något klädesplagg till mig själv, ha ett tillgodokvitto på B-young.Detta vill jag göra själv, maken få ta barnen. Måste få vara lite för mig själv, har varit intensivt med barnen ett tag.
    Det är vardagslyx att få strosa runt i butiker själv Hoppas du hittar vad du letar efter och något fint klädesplagg till dig själv.
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-05-30 09:43:41 följande:
    Hej på er!Vad är det med FL egentligen? Stört omöjligt att ta sig in ju.Finns väl ingen som kommer att vilja betala här i fortsättningen för en tjänst som inte funkar.Nåväl. Härligt väder idag. Jag har gått en långpromenad i skogen med vofs här på morgonen. Underbart vackert ute nu!Sonen har ff feber så vi får hålla oss inne resten av dagen tills maken kommer hem och avlöser.Det får bli att städa på arbetsrummet. Kom en bra bit på vägen igår.
    Ja, det är helt underbart ute.. Har haft en lång fikapaus ute på balkongen här på jobbet och tittat ut över ett mycket soligt Stockholm. Vem vill sitta inne på kontor idag?? Inte jag. Tur att det är fredag och helg snart
  • Camilla R
    Vaniljdröm skrev 2008-05-30 09:57:45 följande:
    Nej, jag betalar inte längre.......Jag målade våran trappa i halvmatt vattenbaserad färg som heter Jotun Oxan.Superhård och hållbar. Luktfri och bra. Funkar säkert till ett köksbord också.
    Tror John Wall är återförsäljare av Jotun, skall kikan in där på lunchen och se om de har färgen. Hoppas på att kunna ta tag i projektet 'fixa trappan' snart!
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-05-30 13:06:48 följande:
    men jag vet ju inte när jag kommer få en jäkla markis Och vet du hur vi har det nu En piskställning (?) med en filt hängandes på som man flyttar varefter solen flyttar sig - haha
    Om du vill ha gardiner på alla fönster så kan du ju ha längder på "kortsidan" och hissgardiner på "långsidan", är de bara i samma ton tycker jag det kan vara fint.
    Själva så har vi liknande vardagsrum. Ryggåstak med stora fönster och sen två sidofönster. Vi har valt att bara ha gardiner på fönstren på långsidorna.
Svar på tråden Vita tråden del 8