Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Fick godkännt av maken på min pop shopping , nu ska jag sträcka ut min kropp i några timmar o ladda mammabatterierna. Hoppas bara att Alice tar sovmorgon i morgon (dvs 07.00 ), är trött på att gå upp 05.00- 05.30 .

Natti natt

• Tjock kulan

Hejsan
    Här har inte blivit mycket gjort idag, har hsft en av mina bästa vänner på fika här hemma och sedan har jag fått lagat lite storkok till Alice och kastat i frysen och damsugit, känner mig så himla seeeeg. Till min förtvivlan upptäckte jag att vi fått myrangrepp. Det bara välde upp myror ur luckan som vi har under trappan till att stänga av vattnet. Usch vad äckligt det känns, de var inte där när jag damslög och våttorkade i början av veckan.

Anjo: Fin hylla

Malins: Jätte söt bord kommer bli sååå fint.

Numberone: Dax för vräkning snart mao , själv gick jag över två veckor och blev igång satt hade en underbar förlossning men tyckte det var fruktansvärt att väääänta på bebisen och att alla ringde och frågade om det hänt något heeeela tiden.

• Tjock kulan

LillaFru: Så var min förlossning, när de sa att jag skulle krysta så sa jag nej nej det är inte dax än tyckte inte det gjorde så J*vla ont som jag föreställt mig. Hade lätt kunnat föda ett barn dagen efter igen tyckte däremot sista månaden av graviditeten var hemsk pga all väntan.

Numberine: När jag kom upp på min inbokade tid på förlossningen och de frågade hutr jag mådde så bara storbölade jag och sa okm jag inte får föda idag så kan ni skriva in mig på 5.E vån (psykiatriska avd på sjukhuset ligger på den våningen) . De såg att jag mådde dåigt så jag blev igångsatt och tur var det. Så mitt råd är ge dig inte när du är där och om du kan påverka det så sätt på tårkanalerna

Anjo: Tyckte jag skymmtade en silvrig HD spegelpå bilderna från vita hem,kontakta dom om de kan fixa en till dig annars.

• Tjock kulan

Numberone: som jag stavarFörvånad, hoppas du förstår mig ändå. Jag kan inte tala för andra bara för mig och jag fick tabletter när jag blev igångsatt det finns ju gel oxå. Jag kom igång på pillert men sen stannade värkarna av igen och då sa de att jag inte skulle få nya tabl förrän på morgonen efter eftersom de tvivlade på att jag skulle orka föda så sent samma dag. Snacka om att jag blev knäckt, först ville bebisen inte komma naturligt och när jag får hjälp så stannar värkarna av.....Grrrrr. Ja ja lätta förvärkarkom igång av sig själv utan nya tabl kl 00.00 på natten och kl 06.51 tittade hon ut till sist. Du kommer fixa detta hur bra som helst men ge dig inte på förlossningen ang igångsättning.

• Tjock kulan

Numberone: Håller helt och fullt med dig, jag hade förberett mig mentalt hur länge som helst. Och när bebben inte kom på BF dagen så kändes det som att jag blivit snuvad på "tävlingen" som jag laddat och förberett mig för under flera månader.

Någon som vet var man kan köpa stenar med små ord på typ välkommen, älskling osv? Såg på Åhlens, med de som jag tittade på var så taffligt gjorda. Vita hem ska ha men de har väl ingen nät shopping?

• Tjock kulan

Vanilj: Tack så mycket för hjälpen

Någon som har tips på bloggar med fina barnrum? Behöver lite inspiration tänker mig rött och vitt i inredningen. Har sedan innan en gamal utdragssäng som ska målas och två Elsa Beskov tavlor som ska upp, så det får bli basen i hennes rum. Känns som att det är dax för Alice att flytta till eget rum eftersom hon blir störd av oss om kvällarna när vi ska lägga oss.

• Tjock kulan

Kan någon tipsa om en söt röd rutig tapet? har tittat på Sandbergs Lotta men tycker den ser rödorange ut Fundersam

Mia: inte kul men nödvändigt, du får ta med dig en ask praliner och senaste nr av lantliv så du kan sysselsätta dig medan du väntar. Hoppas det inte är något allvarligt.

MM: Ska du föda i samma stad som du bor i?

• Tjock kulan

Ninizen: Fy fan rent ut sagt jag är inte avis på den förlossningen. Ang nacken så kanske du ska ta o kolla upp det så det inte är något allvarligt.

MM: Jag var jättenöjd med förlossningen där, fick en barmorska som jag inte gillade eftersom hon talade till mig som om jag var lobotomerad och tjafsade om att jag skulle ta smärtlindring hela tiden. Men när krystvärkarna körde igång så var det som att vända på en hand och hon var sååå proffsig. Hon fick mig helt enkelt att ge järnet och peppade mig jätte bra. Har inte hört någon som fött där som varit missnöjd (av dom jag känner i alla fall).

• Tjock kulan

Ingen som har tips på fina röd eller möjligtvis blårutiga tapeter, Sandbergs Kitty tycker jag ser orangeröd ut men ruth verkar ok men vill ju eg ha rött på Alice blivande rum.

Livet från: Heeelt galet vilket tingel tangel.

Svar på tråden Vita tråden del 8