Vita tråden del 8

Här kan man vinna Leilas kokbok *tipsar*:
http://www.animero.com/ballingslov/
Frågade maken precis här bredvid, han sa "typ 9 spänn"
Vad mycket fint det var på Ihana! Väldigt likt Greengate. Kathy Kidstone är det finskt eller, nån som vet? Jag hoppar nog över att beställa denna gång, har så mycket annat jag behöver shoppa .
M.m: Oj vad häftigt med magen!! Vad kul att du filmade, det tänkte aldrig jag på att göra när den rörde sig så där- Och vad spännande med värkarna. Slår vad om att det är dags snart .
Sylt: Fanns skålarna på Ica sa du?
Åh jättefina Kajsa!!
God natt här med!!
God morgon! Ser att ni pratar jobb o dagis... Usch *ångest* Jag ska vara hemma till januari, sen har jag ingen aning! Lärarjobb här i Gävle är ÖKEN, de sparkar fler och fler nu och jag har inte ens fast anställning, trots att jag jobbat som lärare i snart 7 år. Vi har flyttat mycket och bytt kommun så då är man inget värd här trots all erfarenhet. Det är åren som anställd i kommmunen (oavsett som vad) som räknas, inte åren som lärare. Men efter att vi har levt med lösa linor i flera år utan fasta jobb eller bostadsort, så är jag ganska van att ta det som det kommer och det brukar ju lösa sig. Jag har blivit uppringd i allafall av en friskola med idrottsinriktning, låter lite kul. Jag misstänker att lärarjobben kommer att finnas mer och mer hos friskolorna i fortsättningen.
Igår kom maken hem med kakelfärg, fast han hade fått med sig FEL grundfärg så jag kunde inte grunda i går kväll... . Idag ska vi till nöjesparken Furuvik pojkarna o jag och två kusiner!