Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Hihi...MM....Jag tänkte i sådana fall ha åkt hit:
    http://parkenzoo.se/ i Eskilstuna. Jag bor i Arboga. Jag har fått för mig att du bor typ i Dalarna eller Värmland, men jag kan ha fått allt om bakfoten.

• Beatrize74

Toppen Vaniljdröm...vad ska du ha för räcken istället?

• Beatrize74

Nublu...du har ju helt rätt...jag ÄR en chicken (försöker dölja att jag just nu är rätt BEKVÄM inte ORKAR dra runt på barnen) Hihi... Vilken mamma du är...kanonbra! Jag har dragit runt på dem mycket jag med...helt otroligt egentligen...och det är ju inte alltid det varit så "lite" att packa som nu heller...utan det var ju otymplig syskonvagn, en gigantisk skötväska med blöjor och ombyten och ersättning för två små illbattingar. Man känner sig ganska stolt när man ser tillbaka på det faktiskt! Ja-a...jag kanske ska fara iväg i alla fall...blir sugen nu. Maten står i ugnen (hmmm...mikrougnen...) och när vi ätit ska jag nog dra...får se om vi kommer så långt som till Parken. Dottern kan sova i bilen dit. *kikar efter MM, men fortfarande ingen skymt av henne* Nej, dags att rusa. Mina två små tror också de "kan själv" och det KAN de faktiskt också. Just nu hör jag hur de dukar bordet och plockar fram mjölk och annat från kylen och skafferiet. Bäst att överse eftersom allt inte alltid hamnar på bordet, även om det gör det OFTAST. Kram på dig din supermorsa!

• Beatrize74

Millan - Oj, vilket pilljobb....vad duktig du är

Malin - äsch, då var det väl inte meningen att du skulle ha det jobbet då. Om man verkligen "klickar" på ett jobb och med personalledning och annat så tror jag det KÄNNS i hela kroppen...då slappnar man av, fnittrar och är ungefär som vanligt. Därför tror jag att det här inte var den grej...egentligen. Lycka till nästa gång!

...

Det blev inte någon djurpark. Mörka moln tornade upp sig och jag vågade inte fara iväg de där milen för att riskera att gå runt och se svansen av blöta lamor som står och trycker under något träd långt in och bara ögonen på pantrarna som trycker i sina hålor.

Istället tog vi låneböckerna som vi lånade igår, tog en picknickfilt och fika och gick bort till skogsdungen här bortanför och lade oss och läste böckerna där. Det var supermysigt och en verkligen "semesterkänsla" över det med. Ännu har det inte kommit något regn, men det har blivit kvavt och kvalmigt i luften.

...

Imorgon ska jag bli "pamprad" av svärmor (som har lite dåligt samvete över att hon målade staket istället för att åka med oss till djurparken, något hon inte ska ha). Hon hämtar mig med bilen och så ska hon bjuda på en liten drink på altanen och så ska vi tillsammans ta hand om barnen. Jag ska ta med mig tyg och symaskin ut och sy några vimplar och sjaletter har jag tänkt.

...

Barnen lyssnar på Alfons Åberg...maken monterar spotlights i köket och jag sitter och funderar på vad jag ska laga mat för mat...har ingen spisplatta eller ugn, bara mikrovågsugn. Hmmmm....
    Några tips?

(Funderar på att ta fram stormköket)

• Beatrize74

Mmmm...vi har grill...men vi har ätit grillad mat i fjorton dagar nu. BLÄ!

Den grillade falukorven i förrgår var nästan droppen....höll på att klökas...fy rackarns alltså.

• Beatrize74

Nu har jag bloggat, men det är nog dags att slita sig nu och fundera på matrerfrängen. BLÄ!

Vad säger ni om mikrad spaghetti och köttfärssås från sådan där plastkorv....hmmmm...erkänn att ni blir läskade?

• Beatrize74

Hur kunde jag glömma den färdiggrillade kycklingen? :-O Tack för tipset!

• Beatrize74

Kaktus- Åhléns...jag tror det finns enstaka exemplar kvar eventuellt. Finns i två olika längder så mät innan...jag blev jätteförvirrad och var lite nervös över att jag tagit en för kort eller för lång.

Svar på tråden Vita tråden del 8