Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-18 20:29:41 följande:
    Kranen var snygg.Jag gillar inte handtagen men däremot knoppen i samma serie. Har du någon bild på köksluckorna?
    Köksluckorna liknar dessa:
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70085802
    Handtagen är väl inte mitt förstahandsval, vill egenligen ha svarta "lådgrepp"! Men han tycker så sällan något och jag bestämmer så mycket annars så jag tycker nästan synd om honom ibland. Därför får han nog bestämma, han tycker har sagt flera gånger att han tycker de är så fina... Har inte hjärta att säga nej...
  • FruPuffen
    malins79 skrev 2008-06-18 21:01:18 följande:
    Men tänk om du kommer att störa dig på handtagen varje gång du ser dem. Då är det bättre att du får din vilja igenom. Kan han inte ha handtagen i något skåp i garaget Näe skämt åsido, fundera nån dag till så kanske du tycker om de vita eller så kanske han kommer på att svarta bli bättre. 
    Ja det bästa är väl om det får gå ett tag... Det bästa är ju om han kommer på själv att de svarta är finare. Vill inte köra över honom, han är inte nån stridis alls. En rätt snäll och beskedlig man...
  • FruPuffen
    Videli skrev 2008-06-18 21:04:34 följande:
    Fru P,Hur ser ert kök ut, vad har ni valt för kakel?
    Vi målar det gamla kaklet! Det är bara en liten minimakeover, inget nytt kök alltså. Det är gjort -04  Vi har sjösten som kakel, ganska ruffigt i strukturen. Det var i olika färger, beige grönt o orange!! Nu är det vitt . Lite putsad känsla blev det och så ljust och fint i köket nu.
  • FruPuffen
    Tjock kulan skrev 2008-06-18 21:15:21 följande:
    Fru puffen: Om du inte tycker handtagen är gräsligt fula och att du vet med dig att du kommer att kunna leva med dom utan att gå o reta dig på dom så låt din man bestämma. Jag gör så ibland och anv det sedan i utpressnings situationer rörande inredning där vi tycker olika. Exempel; Ja men älskling du fick ju välja utemöblerna och hade sista ordet i den diskussionen, nu vill jag att vi ska ha en Liatorp bokhylla i vardagsrummet Ugglan; Välkommen

Också en tanke, tack för den . Ja det gäller att vara smart i de rätta lägena! Ja jag får fundera på detta lite...

Ugglan: Välkommen hit! Grattis till huset!!

• FruPuffen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-18 21:15:41 följande:
    Har ni målat färdigt? Blir du nöjd?
    Jaaaaa! *skuttar fram i mitt vita kök* Är du fortfarande nöjd med ditt? Håller färgen?
  • FruPuffen
    Videli skrev 2008-06-18 21:19:20 följande:
    Men ni ska byta luckor??? Vad har ni för bänkskiva?Oj vad jag frågar Vi ska oxå göra en budget makeover i nya huset. Min dröm är ju att sätta in ett riktigt fint kök ifrån Kvänum...
    Nej luckorna sitter redan, ditsatta av förra ägarna. Måla på kakel gick alldeles utmärkt! Iofs är vårat lite "ruffigt", vet ej hur det är att måla på blankt. Men jag kan meddela hur det gick när vi målat om kakelugnen med rosa blommor på... Vi har oljad ek som bänkskiva. Vill dock betsa den mörkare.
  • FruPuffen

Nu är det pysseldags! Ska knåpa på min vinst till bloggen! Nåt prickigt, Leila-inspirerat  Och sen blir det lite mer kökspyssel. God kväll!

• FruPuffen
    juliah skrev 2008-06-19 08:45:26 följande:
    Camilla, tack snälla för receptet! Står mellan den och pavlovan...Frupuffen, underbart förkläde! Jag är med!Nu är min "vitahemsshoppingkassa" kirrad (kör med riktig stockholmska idag), trodde att jag skulle få sukta efter alla era fina shoppingfynd i och med att jag shoppat upp alla mina pengar, men nu fick jag ett litet oväntat tillskott av snälla maken som vunnit på poker!
    Grattis!! Vad kul med en sån kassa till Stockholm. Fast akta dig, nu har han en hållhake på dig... Svårare för dig att klaga på hans spelande nu

Peak: Jag tycker att marängtårta är jättegott men blir som du säger lite lite...(om du inte vill göra flera förstås! Kör på vanlig tycker jag. Traditionellt och går alltid hem!

Malins: Det kan man säga var billigt!
Svar på tråden Vita tråden del 8