Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita tråden del 8

Har skummat igenom kvällens inlägg och tycker att det ändå känns lite bra att det inte bara är min man som är bångstyrig.

Nu har vi ju ingen "tub" här i stan och jag tror inte jag känner någon som åker kollektivt överhuvudtaget. Men, scenen i hundtricket är ju så rolig för att ingen gör så... Generad

Visst kan jag förstå att man inte sätter sig i soffan med arbetskläder som är synligt smutsiga, men att inte få ha "utekläderna" på sig inne... Ja det skulle inte fungera här hemma iallafall, ibland är det ju rena ungdomsgården här hemma när man kommer hem från jobbet.

Å självklart har jag ju tänkt mig vita soffor med avtagbar klädsel. -Ektorp!

• Truffles

Måste få säga något positivt om maken då jag gnällt på hans protester mot vita soffor. 

Idag är han på väg på jobb i Sundsvall (100 mil t&r) åter imorgon kväll. Trodde att han skulle flyga, men när jag förstod imorse att han tagit en hyrbil istället började genast mina funderingar på om jag inte sett något intressant på blocket i dessa trakter. Dock lägger jag ju inte saker så långt bort på alltför stort minne (vet dock att det finns en hjärtkökssoffa i Piteå och i Kalmar... ) då det ju är liiite långt bort för att åka och hämta.

Men nyss fick jag ett SMS från maken "Bara så du vet så har jag en kombi!"   

Så ja, jag älskar honom verkligen. Trots att han ännu inte sagt ja till de vita sofforna...

• Truffles
    malins79 skrev 2008-05-06 11:14:07 följande:
    Måste bara få delge er att min Jacob lärt sig gå! Han kunde inte det för en timme sedan men nu kan han gå hur långt som helst! Man blir allt lite stolt.Ska läsa ikapp om en stund.
    Åh vad skoj! Det är verkligen något speciellt att börja gå - "från bebis till barn"

Jättesöt korg också, ska bli kul att börja kolla mer sådant "pynt" sedan, just nu är det mest stora grejer som badrumsmöbler, soffor, kakel/klinker som hinns med och inte kommer jag speciellt långt i de tankarna heller.
  • Truffles
    Himmelbit skrev 2008-05-06 11:56:05 följande:
    Jag vet att vi var i några olika affärer som hade den korgen. Minns tyvärr inte vart...  Men kolla med Mimmi - hon har stenkoll! Hej på er förresten!
    Vilken fin vårig presbild!
  • Truffles
    malins79 skrev 2008-05-06 12:15:39 följande:
    Truffles, ett sånt pelarbord som du sett i Lantliv, ska vi också ha. VI har ett som stor i ett förråd efter makens mormor/morfar. Jag blev jätteglad när jag såg bilden i tidningen och kunde visa maken hur jag tänkt. Bara renoveringen blir klar så ska det hem.
    Visst ser det fint ut!

Jag letar men kan ju inte köpa på mig alltför mycket innan vi ska flytta heller, men såg ett på blocket i Borlänge men det tror jag blir för lågt...

Väkommen tillbaka Mimma. Själv skulle jag nog må ganska bra av att ha en vit månad eller två från Internet... Hemlis
  • Truffles
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 13:26:46 följande:
    Nej..det är så jag tänkt vill ha papper över dem men det är ingen öppen visning utan vi har fått ett bud av en familj vi har inte tänkt att sälja egentligen men kan inte tacka nej till detta och vill att allt ska var perfekt.
    Ni ska ha visning fast att ni inte ska sälja men vill sälja ändå? Är det Zlatan som har knackat på eller?

Kan inte heller komma på några godisar med vita papper på (halstabletter kanske) men om det bara är för visningen kan du kanske köpa lite godis, "snöbollar" i lösvikt tycker jag är fina, och kasta om någon varit i skålen och pillat...
  • Truffles

Ingen mer som vill råda vilka beslag ni skulle valt till klaffbordet jag visar i bloggen?

Eller som har lust att ärligt kommentera i bloggen vad de tycker om "nya" soffbordet för att hjälpa mig att bestämma mig...

www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com

• Truffles
    Hemmabäst skrev 2008-05-06 14:10:14 följande:
    Truffles: ha,ha......jag typ vi hade en mäklare här och värderade huset, och sa att vi kan tänka oss att sälja ifall vi får drömsumman. vi fantiserade lite....igår ringe mäklaren och sa att hon har hittat en spekulant som kan tänka sig att betala det..jag blev så paff så jag var tvungen att stanna bilen..
    Då får jag önska lycka till då och hoppas att ni tog i ordentligt när ni fantiserade.
  • Truffles
    juliah skrev 2008-05-06 14:28:52 följande:
    Truffles,jag skulle måla bordet vitt! Jag är inte så förtjust i den andra klädseln så jag håller fast vid vita soffor. Hur länge har du försökt övertala maken?
    Jo, kommer nog ändå att bli målat, fast ibland kan jag på fint arbetade möbler känna att jag begår helgerån...  Äldsta dottern tyckte absolut att jag skulle krackelera det som de tydligen gjort i "Nytt läge" före veckan. Var det någon som såg det? Skulle det kunna vara något.

Ojojoj, jag har pratat om dessa soffor i flera år men vi har varit överens om att inte köpa nya soffor innan vi flyttar till huset (och det har ju tagit sin tid). Men nu är vi ju snart där så det gäller väl att lägga in en högre växel kanske. Tyvärr är dock maken så funtad att då kan det bli ännu mer tvärstopp.

Vita klädslar kommer det nog ändå att bli, för jag vet inte om Hovtorp skulle passa så bra med tapeten från Rusta som jag funderat på... Frågan är väl bara om vi bara ska ha dem på då maken är borta, då kan det bli ett himla på och av. Annars får jag väl köpa klädslar i ljusgrått som jag också sett att de har nu.

Vardagsrumstapet?
Svar på tråden Vita tråden del 8