Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-05-05 10:42:47 följande:
    Birks... kolla om du fått en kommentar nu...jag såg inget, men har provat att göra som du sade. Kanske tar det en stund för det att synas?
    Verkar inte funka. Jag kan inte ens se att du kommit in som ny användare. Kan du logga in och se bilderna i galleriet?
  • Birks och Kalles mamma
    Peak skrev 2008-05-05 10:29:53 följande:
    okej beredda på bildbombning?? Vill ni ha stora eller små bilder?
    Stora!
  • Birks och Kalles mamma
    Peak skrev 2008-05-05 11:13:36 följande:
    ja tror dte kanske är lite svårt att se färgen på bilden...mina jobbarkompisar tyckte det såg ljust ut...allt är ju relativt, men huset bredvid är typ "fisgrönt" mintgrönt, ljust så jag tycker detta är ganska mörkt...Annars funderar vi på vitt Ska göra en omröstning i min blogg sedan...ikväll om jag hinner så då får ni kolla!
    Jag tycker att den gröna färgen ser jättefin ut. Ert hus är verkligen jättefint!
    juliah skrev 2008-05-05 13:43:36 följande:
    Nu har jag gjort något alldeles onödigt i vårt kök som ändå ska rivas i framtiden. Målade de hemska ekhyllorna vita. Blev sisådär, och de borde ha slipats men nu känns det liiite bättre iallafall.
    Snyggt!
    juliah skrev 2008-05-05 19:23:22 följande:
    Camilla, jag byter alltid om när jag kommer hem. Dels för att det är bekvämt och för att det känns fräschast. Så trist med fåtöljen, det är ett måste för mig också med avtagbar klädsel. Alla textilier ska kunna tvättas!
    Våra soffor har avtagbar klädsel, men inte tvättas de en gång i månaden för det. Det är ju ganska besvärligt att dra på klädseln igen och inte kan man torktumla så det är knepigt att torka. Men jag kan ju meddela att våra vita soffor är bra mycket renare och frächare än den gamla mörkblå vi lämnade kvar i Belgien. Den måste varit mer eller mindre ett biologiskt restavfall.
  • Birks och Kalles mamma
    Tjock kulan skrev 2008-05-05 21:59:37 följande:
    Hejsan, ser att ni talat om motsträviga män och inredning det känns som min man skulle kvala in . Blev lite orolig när han igår sa att det började se sterilt ut här hemma med allt vitt. Måste skynda mig att piffa i hallen med textilier och tavlor, innan han hinner slå bakut mot den vita stilen som brjar smyga sig på här hemma . Precis som er andra så viar jag ofta bilder på inredning för honom och bearbetar honom sucesivt och det brukar funka för det mesta Vanilj: vilken söt balkonglåda i zink du har, var har du hittat den?. New Dawn är ljuvlig med sina puderrosa blommor velar mellan en sådan eller en honungsros till nästa år då trädgården ska fixas.Juliah: Vad fint det blev med hylorna gillar de enkla konsollerna.Jea: Om du vaknar i morgon och månbordet är borta så har jag inget med det att göra
    Min man stretsar emot alla försök till färg i form av kuddar eller så. Ju vitare ju bättre, är hans devis. Fast brödrosten och elvispen från Dualit vill han ha svarta.
  • Birks och Kalles mamma
    lillafruluva skrev 2008-05-06 07:56:05 följande:
    God morgon! Fick inte mycket hjälp från vårdcentralen på telefon igår, typ ring tillbaka när du är dödssjuk, men så är det alltid på vår vårdcentral... (och jag är inte den som springer till vc i första taget)Ska röja här hemma idag, vill också ha en trädgård att sitta ute i!!Min höggravida väninna jag träffade igår fick en liten dotter i natt, så kul!
    Av mig får du ordination på Kuckelimuck medicin och vila i måttliga former, vilket betyder att du bara skall göra det du tycker är roligt.
  • Birks och Kalles mamma
    Busan skrev 2008-05-06 09:05:09 följande:
    Missade Leila jag är en rixfm människa... Men jag beställde hennes bok igår LÄNGTAR.
    Och jag är en P1 männniska. Någon mer som lyssnar på P1? Jag hinner inte läsa tidningen så jag håller mig uppdaterad genom P1 på väg till och från jobbet.
  • Birks och Kalles mamma
    FruPuffen skrev 2008-05-06 09:00:40 följande:
    Har gjort lite zinkfynd... Kannan 58 kr på "Owes" och baljan 69 kr på Coop!
    Vackra! Var ligger Owes?
  • Birks och Kalles mamma
    numberone skrev 2008-05-06 20:41:30 följande:
    På torsdag skall vi gipsa av magen! Ska bli jätte roligt... är det nån av er som gjort det?
    Sedan kan du måla den i guld, svart och lila och hänga den på väggen Skrattande. Har tyvärr inte fått se någon diskret vitmålad mage mot helvit vägg än, men det kanske kommer.
  • Birks och Kalles mamma
    LinaoMatilda skrev 2008-05-07 08:48:20 följande:
    Fru Puffen: Ja jag tänkte också på det med träffen. Där är ju en som skrivit att den kommer med som iaf jag aldrig sett här förut. Om jag har missat det eller om det är någon som bara bytt nick så är det ju ingen fara, men det verkar ju som att jag inte är den enda som inte sett till henne förut.  Kanske man borde göra en mail-lista om träffen också istället?
    Eftersom jag ser att Stillhet inte svarat, samt då jag vet att hon just nu har fullt upp att göra, svarar jag i hennes ställe. Det är en väninna till mig, bor på samma ö, och är min guru vad gäller ett vitt hem.
  • Birks och Kalles mamma
    juliah skrev 2008-05-08 07:12:05 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Lite nytt!
    Grattis till "månadens blogg" i Lantliv. Det måste kännas jättekul när man märker att inredningstidningar kollar vad man gör, och inte tvärt om.
Svar på tråden Vita tråden del 8