Vita tråden del 8
Kram tillbaka!!!
Ska försöka sova lite nu.
Kram tillbaka!!!
Ska försöka sova lite nu.
Vaniljdröm - KRAM!!!
Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!
Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:
- Ja men hon DÖR inte av det!
och
- Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...
Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!
Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?
Malins79 - Förstår att du har det jobbigt och inte har ngn energi när barnen väl har somnat. Det blir lättare om ett tag när barnen är lite större och sköter sig mer själva. Klen tröst kanske men alltid ngt...
Ja op-köerna lär ju inte minska av att syrrorna strejkar.Blir nästan förbannad på dom eftersom det drabbar oss just nu, men visst tycker jag att deras löner är för låga. Men just nu vill jag ha all personal på plats och att de sköter sina uppgifter. *morr*
Linaomatilda - Ja det hoppas jag. Min man sköter all kontakt nu. JAg blir bara så ledsen och besviken varje ång jag pratar med dem.
Sylt - Vilka underbara dynor du har sytt! *impad* Älskar de prickiga tygerna!
Kaktus76 - Ja vi har stött på en nonchalans som inte är av denna värld. Näsa gång ska vi be om namnet på den vi talar med.
Godmorgon!
Tack igen för ert stöd! Om en halvtimme ska min man (igeln) ringa igen.
Jag har faktiskt en fråga vad gäller (nästan) inredning. Eller utredning.
Vi ska köpa en stor terassmarkis. Vi har ett vitt trähus. Funderar på en grå markis med rak kant. Vi har inget i färg att ta hänsyn till så vi kan välja vad vi vill egentligen. VAd skulle ni ha valt?
Lasseliten - krya på dig! Inte roligt att vara sjuk så här års! Kram!
Ett nytt inlägg med bilder på vårt hus och trädgård...
www.blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/
Har ringt igen och försökt tjata om operation, men fick till svar att hon just satt och ringde runt till alla patienter och ställde in deras operationer. Så det går inte att komma intill. När vi sa att hon verkligen kämpar med varje andetag så svarade hon snorkigt att "Det är ju beklagligt".
Tycker det är för j-igt att små barn ska behöva drabbas av att sjuksyrrorna inte är nöjda med sin lön. (ursäkta!) Men jag är så trött på det här nu!!! Kan inte sjukvården ta sitt ansvar? Vad ska man göra? Åka utomlands och skicka räkningen till landstinget?
Förlåt att jag tar upp trådplats med mina problem...
Miamariah - jättefin bild!
Tack Memoria! Ja jag tror det blir bra. Särskilt med tanke på vad Camilla R sa om den ljusgrå färgen.
Camilla R skrev 2008-05-13 21:33:56 följande:
Camilla R skrev 2008-05-13 21:37:52 följande:
lillafruluva - självklart drar man inte alla över en kam. Jag kan bara prata för personalen på Ö-N-H på Ryhov. Där finns ingen EQ och social kompetens. Och självklart tycker jag att SSK borde tjäna bättre precis som vi lärare borde. Men i ett sånt här läge bryr man sig inte om pengar, några hundringar/tusingar hit och dit. Vill ju bara att min dotter ska få den vård hon förtjänar.
Nu lägger jag ner detta. De flesta här inne är ju mammor och vet att man vill sitt barns allra bästa. Och att man lider oerhört av att ens barn lider. Men det har ju ingenting med ett vitt hem att göra...