Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita tråden del 8

Kram tillbaka!!!

Ska försöka sova lite nu.

• Kajsa M

Vaniljdröm - KRAM!!!

Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!
    Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:
    - Ja men hon DÖR inte av det!
    och
    - Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...

Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!

Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?

• Kajsa M

Malins79 - Förstår att du har det jobbigt och inte har ngn energi när barnen väl har somnat. Det blir lättare om ett tag när barnen är lite större och sköter sig mer själva. Klen tröst kanske men alltid ngt...
    Ja op-köerna lär ju inte minska av att syrrorna strejkar.Blir nästan förbannad på dom eftersom det drabbar oss just nu, men visst tycker jag att deras löner är för låga. Men just nu vill jag ha all personal på plats och att de sköter sina uppgifter. *morr*

Linaomatilda - Ja det hoppas jag. Min man sköter all kontakt nu. JAg blir bara så ledsen och besviken varje ång jag pratar med dem.

Sylt - Vilka underbara dynor du har sytt! *impad* Älskar de prickiga tygerna!

• Kajsa M

Kaktus76 - Ja vi har stött på en nonchalans som inte är av denna värld. Näsa gång ska vi be om namnet på den vi talar med.

• Kajsa M

Godmorgon!

Tack igen för ert stöd! Om en halvtimme ska min man (igeln) ringa igen.

Jag har faktiskt en fråga vad gäller (nästan) inredning. Eller utredning.

Vi ska köpa en stor terassmarkis. Vi har ett vitt trähus. Funderar på en grå markis med rak kant. Vi har inget i färg att ta hänsyn till så vi kan välja vad vi vill egentligen. VAd skulle ni ha valt?

• Kajsa M

Lasseliten - krya på dig! Inte roligt att vara sjuk så här års! Kram!

• Kajsa M
    Anton2005 skrev 2008-05-13 09:03:08 följande:
    Våra bekanta satte just upp såna markiser på sitt hus. Det blev jätte snyggt. Tror det blir jätte fint med grått om ni har ett vitt hus
    Ja jag tror att det är en bra färg ur blekningssynpunkt också och smutssynpunkt. Marinblå tycker jag är fint men de blir ofta blekta med tiden. Vinröda kan också vara fint, men det är inte ngn färg som passar mig. Så grått är nog min färg helt enkelt...
  • Kajsa M

Har ringt igen och försökt tjata om operation, men fick till svar att hon just satt och ringde runt till alla patienter och ställde in deras operationer. Så det går inte att komma intill. När vi sa att hon verkligen kämpar med varje andetag så svarade hon snorkigt att "Det är ju beklagligt".

Tycker det är för j-igt att små barn ska behöva drabbas av att sjuksyrrorna inte är nöjda med sin lön. (ursäkta!) Men jag är så trött på det här nu!!! Kan inte sjukvården ta sitt ansvar? Vad ska man göra? Åka utomlands och skicka räkningen till landstinget?

Förlåt att jag tar upp trådplats med mina problem...

• Kajsa M

Tack Memoria! Ja jag tror det blir bra. Särskilt med tanke på vad Camilla R sa om den ljusgrå färgen.

• Kajsa M
    malins79 skrev 2008-05-13 21:07:28 följande:
    Helt otroligt! Hoppas inte dom får nån löneökning!Hur mycket tjänar de, har inte följt debatten om deras löner/strejk.
    Nej jag hoppas sjuksköterskorna på Öron-näsa-hals får en löneSÄNKING! Har blivit så illa behandlade varenda gång vi pratat med dom! Stöder inte alls deras strejk!
  • Kajsa M
    Ninizen skrev 2008-05-13 21:10:20 följande:
    Jag blir helt vansinnig av att höra detta Kajsa.  Riktigt j-a förbannad. Nä, barn ska INTE påverkas av strejk! PD77: Jag hade också grav. diabetes. Det är snart över så håll ut. Jag lovar *kram*
    Skönt att fler reagerar! Berättade på jbbet idag och fick en himlans massa stridsidéer. De tyckte jag skulle ta hem tidningen och göra ett reportage om hur ett litet barn blir lidande. Funderar på att ta kontakt med chefen över avdelningen och låta honom ta personligt ansvar för hennes liv. Möttes ju igår av svaret att "Hon DÖR ju inte av det". Kan man få det nedskrivet på ett papper med garanti?
  • Kajsa M

Camilla R skrev 2008-05-13 21:33:56 följande:

Kajsa M skrev 2008-05-13 20:35:02 följande:
    Vad knepigt.. Jag kommer bara till ett gammalt inlägg om snickrandet i hallen.... Får prova igen! Blir ju självklart nyfiken på huset och trädgården!
    Jag tog bort inlägget igen. Kändes inte bra...
  • Kajsa M
    PD77 skrev 2008-05-13 21:35:50 följande:
    Tack hörni, för era peppningar angående grav.diabetesen. KajsaM: Har följt det du skrivit om lilltjejen. Hoppas verkligen att ni får operationstid snart. Nu ska jag sussa. Gonatt!
    Ja det verkar ju tyvärr få vänta till hösten. Men då har vi ju bara väntar 1 år. 1/3 av hennes liv!
  • Kajsa M

Camilla R skrev 2008-05-13 21:37:52 följande:

Kajsa M skrev 2008-05-13 21:22:46 följande:
    Men barn om något skall väl ändå inte behöva lida..Har hon svårt att få luft så är det ju ett problem. Hoppas att ni orkar stå på er och att ni får en tid snart.
    Nej det är ju så man känner när man drabbas själv.
    Orken börjar tryta hos oss. Vi börjar ge upp. Får låta dottern sova i bilstolen, så hon är upprätt...
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2008-05-13 21:40:08 följande:
    Miah- jättefint!Kajsa- hoppas att hon får behandling snart, tyvärr är det alltid tredje part som blir lidande i en strejk... Jag hoppas istället att de får löneökning snart, så strejken tar slut, människor får behandling och att syrrorna får lön för sitt arbete!
    Ja jag vet inte längre vad jag hoppas...Med det bemötandet vi har fått av flera sjuksköterskor så undrar jag hur det är med kompetensen...
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2008-05-13 21:44:11 följande:
    Nej, gjorde du? Och jag som så gärna ville se!
    Självförtroendet är inte på topp...
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2008-05-13 21:49:06 följande:
    Jag tycker ofta jag hör om dåligt bemötande i telefon när folk ringer till VC och sjukhus.Vill de inte hjälpa folk så är dom på fel plats. Sen får man ofta ställa sin egen diagnos när man väl kommer in till läkaren.
    Precis! MAn måste vara frisk för att kunna bli sjuk!
  • Kajsa M

lillafruluva - självklart drar man inte alla över en kam. Jag kan bara prata för personalen på Ö-N-H på Ryhov. Där finns ingen EQ och social kompetens. Och självklart tycker jag att SSK borde tjäna bättre precis som vi lärare borde. Men i ett sånt här läge bryr man sig inte om pengar, några hundringar/tusingar hit och dit. Vill ju bara att min dotter ska få den vård hon förtjänar.

Nu lägger jag ner detta. De flesta här inne är ju mammor och vet att man vill sitt barns allra bästa. Och att man lider oerhört av att ens barn lider. Men det har ju ingenting med ett vitt hem att göra...

Svar på tråden Vita tråden del 8