• nublu

Vita tråden del 8

Juliah: Den ljusblå mattan är också fin. Valde länge mellan den och den svarta. Men den svarta kändes enklare att inreda med. Svart och vitt = okomplicerat!
    Du kan ju surfa in på www.kv.ee och titta så förstår du varför era estniska hantverkare inte tycker er inredning är snygg. Hmmm, skitdålig smak har de!

• nublu

Lina: Jag tror att Vanilj egentligen är Åke 65+ och på väg ut ur garderoben.

• nublu

Peak: Det är uppenbart att ordet "brön" har flera betydelser.

• nublu

Blogger har ju ett sidelement som heter just omröstning. Den har jag använt och den funkar bra.

• nublu

God morgon! Här ska packas färdigt och ta en tur till Posten på vägen till dagmamman. Efter lunch bär det i väg. Ska ta med kameran och laptopen så att jag kan göra resereportage i bloggen.

Ha det så kul nere i Skåne tjer. Och ni andra, demonstrera lugnt i morgon!

• nublu

Hej på er!

Känner väl igen det där med att dra hela lasset. Men nu är det slut med det! Droppen var helgen som var. Vi skulle ju till Estland, bo på fyrstjärnigt hotell och sälja huset. Det visade sig att A) jag spenderat en hel dag och 1500 kr i onödan på dokument som egentligen inte behövdes B) barnen och jag hade inte behövt följa med till juristen utan hade kunnat slippa 50 mil i bil och istället spenderat dagen med fika och lek på stranden och C) avslutningsvis fick jag lösa ut oss från hotellet med mina shoppingpengar. Räkna med att jag är heligt förbannad just nu och att maken är i onåd. Fast han fattar ändå inget "Det är inte mitt fel, det är brorsan som skött allt". GRRRR!

Så, äntligen har jag hävt ur mig det. Nu ska jag gå ner i källaren och jobba en stund och ta med kameran ut i vårsolen!

• nublu

Peak: Snyggt! Jag gillar färgsättningen på det andra huset, tror att det passar ert också. Tycker att det är svårt med husfärg till rött tegeltak.

Kaktus: Karlar! Dom borde faktiskt stoppas in någonstans och göras om! Hade jag inte gått in på banken i lördags och växlat mina sista lösa hundralappar hade vi säkert fått sitta fyra timmar i bilen på en stekhet parkering utanför ett varuhus i Tallinn och delat på ett paket tuggummi till lunch. *vansinnigt arg än*

• nublu

Truffles: Jag har Ektorp med Hovbyklädseln (bilder i bloggen)och jag tycker att de klarat sig häpnadsväckande bra. De firar snart femmånadersjubileum och då ska jag ta av klädseln och tvätta och byta till den helvita. Lite kamouflagehjälp har man av mönstret, det måste jag säga.

Visst är det trist med män som är fullkomligt ointresserade av inredning men som ändå sätter sig på tvären? Jag lobbade länge för mina soffor, maken ville ha svarta skinnsoffor! Till sist gick han med på att köpa dem eftersom de bara kostade en tredjedel av vad de där skinnklädda åbäkena han ville ha.

Och ja, jag är fortfarande härsken på min man för att han pajade min/vår semester. Funderar på att köpa mig något löjligt dyrt till hemmet som kompensation.

Jag har trädgårdsbilder i bloggen också. Mer kommer i morgon!

• nublu

Truffles: Jag tror jag slår på stort och köper råvit färg till väggarna i vardagsrummet. *muhahaha*

Tycker att det är för murrigt med det ljusgråa som jag målade med från början. Maken kallar den nyansen "dårhusvitt". Säger inget mer...

• nublu

Håller med Puffen. Enda skälet till att maken gav med sig var nog för att jag visade bilder från Hjorthans blogg och hennes vinterstylade Ektorpsoffor med Hovbyklädseln på.

Svar på tråden Vita tråden del 8