Inlägg från: kickan08 |Visa alla inlägg
  • kickan08

Vita tråden del 8

Himmelbit-Japp, det blir bjälkar! Maken var i Aneby och beställde i går! Han fick tag på någon som kunde fixa det! Hoppas dem blir bra, vet faktiskt inte vilken dimension han valt, han fick fria händer. Jag sa bara att det måste se proportionerligt ut, hur han nu ska kunna veta det!
    Ska bli väldigt kul att se era när dem är på plats!

• kickan08

Jätteroligt att se dig Ljuva livet!! Snart (om ett par månader)får din lampa pryda vårt kök!! Kikar på den ibland där den ligger i kartongen, den är jättefin!

• kickan08

Ljuva livet-Aj, det lät inte bra. Hoppas han klarade sig lindrigt undan iaf!! Tack för varningen!

Nä, nu orkar jag inte vara uppe längre. Brukar försöka hålla mig vaken tills maken kommer hem från bygget, men han kommer allt senare nu när det är ljust längre om kvällarna..
    God natt på er!

• kickan08

Gokväll på er! Sitter här småfebrig och med ont i halsen, såå tråkigt att vara hängig.. Vi var iaf i kakelbutik i dag för att bestämma kakel o klinkers till huset. Att nåt som borde vara så roligt är så svårt att bestämma!! Som vanligt vill jag väldigt gärna få era synpunkter.

Groventre/tvättsuga (olika rum men ligger intill vaarndra så det blir samma golv). Vita väggar i pärlspont hela vägen upp. (Groventren är 2.5x3m stor och tvättstugan ungefär lika stor.)Svart golv (skifferliknande) i antingen 30x30cm el 30x60cm. Vilken storlek på klinkers hade ni valt?
    Är det opraktiskt med lite struktur i plattan? Mer svårstädat?

Gästtoa: Vitt kakel (kanske 20x20) på väggar med en kaklad duchvägg. Toan är 1.60x 3.5m. Kan inte bestämma mig för om vi ska ha svart/vit rutigt, grå/vitrutigt, eller enfärgat svart/mörkgrått golv. Är toan för liten för att ha rutigt golv? Golvet vi tittade på i dag var 20x20, vad tror ni om den storleken?..Är risken stor att man tröttnar på rutigt?

Återstår badrum uppe, där har jag tänkt mig vita matta stora plattor, ljust sandfärgade/beiga klinkers rätt stora plattor där med. Inkaklad dusch och badkar i antingen mosaik,el 5x5cm. Badrummet uppe är 2.5x3.5m och öppet till nock.

Så, vad tror ni? Hur har ni tänkt när ni renoverat/byggt badrum? Vad skulle ni gjort annorlunda/valt om ni gjorde det i dag? Jag är jättetacksam för alla tips jag kan få!

• kickan08

Grattis lilla fru luva, jätteskoj!

Juliah-Vilken fin pelargon det måste varit om den var så fruktansvärt dyr!!

Mia-Hoppas såå att ni får uppleva bebislyckan snart! Stor kram !!!

• kickan08

Så, nu är jag tillbaka efter en sen kvällsmat och lite slötittande på tv..

Kajsa-Tack så mycket för dina tankar! Fiint skåp!

Malins-Ska kika i morgon om du har bilder på ditt rutiga golv. Har för mig att jag sett nån härinne som har det, kanske var du?

Tack Mia!

Nu stupar jag i säng och hoppas må lite bättre i morgon. Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!!

• kickan08

Hej på er!
    Har varit sjuk ett par dagar nu, men i dag har jag fått mannen till att stanna hemma från jobbet och ta hand om sonen så jag kan vila lite. Sååå skönt! Ska försöka att inte fastna för mycket här bara!

Skummade hastigt i kapp och såg superfin torkvinda hos peak! En sån vill jag med ha!

Sen var det någon som skrev att de inte hinner så mycket i hemmet, åh vad jag känner igen mig! Vårt hem ser ut som ett bombnedslag alldeles för ofta och det kan verkligen gå mig på nerverna! Har saker som väntar på att bli målade på vår övervåning men så långt kommer jag aldrig för alla vardagliga sysslor tar all tid och ork. Frustrerande! Längtar efter att husbygget blir klart så jag får lite mer hjälp av min man..

• kickan08

Jag vet att jag har bett om hjälp innan och jag vill inte vara tjatig men då jag har så svårt att bestämma mig och allt kakel/klinkers måste beställas inom det närmsta dagarna, frågar jag ödmjukt om det är någon mer som vill ge lite råd och synpunkter på kakel och klinkers till vårt hus?

Groventre/tvättsuga (olika rum men ligger intill vaarndra så det blir samma golv). Vita väggar i pärlspont hela vägen upp. (Groventren är 2.5x3m stor och tvättstugan ungefär lika stor.)Svart golv (skifferliknande) i antingen 30x30cm el 30x60cm. Vilken storlek på klinkers hade ni valt?
    Är det opraktiskt med lite struktur i plattan? Mer svårstädat?

Gästtoa: Vitt kakel (kanske 20x20) på väggar med en kaklad duchvägg. Toan är 1.60x 3.5m. Kan inte bestämma mig för om vi ska ha svart/vit rutigt, grå/vitrutigt, eller enfärgat svart/mörkgrått golv. Är toan för liten för att ha rutigt golv? Golvet vi tittade på i dag var 20x20, vad tror ni om den storleken?..Är risken stor att man tröttnar på rutigt?

Återstår badrum uppe, där har jag tänkt mig vita matta stora plattor, ljust sandfärgade/beiga klinkers rätt stora plattor där med. Inkaklad dusch och badkar i antingen mosaik,el 5x5cm. Badrummet uppe är 2.5x3.5m och öppet till nock. När det är öppet till nock, kaklar man ända upp då? Eller kan man göra på nåt annat sätt?

Så, vad tror ni? Hur har ni tänkt när ni renoverat/byggt badrum? Vad skulle ni gjort annorlunda/valt om ni gjorde det i dag? Vilka färger skulle ni satsat på som både är snyggt och någorlunda praktiskt? Jag är så jättetacksam för alla tips jag kan få! Vet ju att ni har väldigt god smak härinne, så snälla hjälp mig nu..

• kickan08

Vnilj-Vi har oxå mälarö gruppen, fast den ligger ouppackad ff, tar nog fram den när vi flyttat. Därför vet jag inte så mycket om komforten än, snygg är den iaf!!

Svar på tråden Vita tråden del 8