Vita tråden del 8

God morgon!
Solen skiner och det ser ut att bli en härlig dag. Synd att vara förkyld, men ska försöka förtränga det.
Vad ska ni hitta på idag?
Låter som trevliga planer!
Visst känns det som tvätten tar mycket tid. Fy så tråkigt det är. Skönt för dig med trevlig tvättstuga!
hihi ja det är ju smart, han kommer säkert inte att orka byta tillbaka till den svarta
Ja liatorp är fint!
här har det varit lugnt
Mimmi: Underbara skålar! Och fina stolar, vilka fynd!
Kaktus: Fint i bloggen! Ska bli kul att se det färdigmålat.
MiaM: Ok, hoppas det reder upp sig snart.
Umbro: Om du kollar i min blogg så är alla väggar målade med obruten vit och alla vita möbler som jag målat målade med antikvit.
smattochgotthoslina.blogspot.com
Hej Dll!
Vilka underbara skåp!! Jag döör när jag ser priserna. JAG BEHÖÖÖÖVER ju dem ALLA!
Roses: I färgaffären så har de färdiga burkar med vit färg. Helt vit utan några nyanser. Så kanske man vill ha äggskalsvit eller antikvit eller någon annan nyans av vit. Då lägger man till några droppar gult, svart eller någon annan färg beroende på åt vilket håll man vill bryta färgen. Men är färgen obruten så är den alltså bara vit. Hoppas du förstod min röriga förklaring
Kajsa 77 skrev 2008-05-17 21:32:22 följande:
Umbro: Vi bor i Finland så jag har använt Tikkurila färgen, Dickursby på svenska. Matt är den förutom i hallen var den är halvmatt så det går att torka av om det kommer fläckar.