Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Jag köpte två st Drottning Ingrid för 35kr/st.
    De är den danska motsvarigheten till Mårbacka.
    Sen såg jag att den lokala blomsteraffären hade Mårbacka för 129kr.

Den är säkert jättefin och den går ju att övervintra så att du kan ta sticklingar av den nästa år.

• malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-05-23 20:57:17 följande:
    Hittade ett antikt franskt vitt skåp.www.blocket.se/vi/16451555.htm tycker ni om det?
    Jag har också sett det på Blocket.
    Jag tycker det ser fint och orginellt ut. Det enda som känns lite fel är benen, gillar inte runda "fötter" på skåp. Men det är lite svårt att avgöra på en bild. Man måste nästa se det i verkligheten.
  • malins79
    kickan08 skrev 2008-05-23 20:33:51 följande:
    Gokväll på er! Sitter här småfebrig och med ont i halsen, såå tråkigt att vara hängig.. Vi var iaf i kakelbutik i dag för att bestämma kakel o klinkers till huset. Att nåt som borde vara så roligt är så svårt att bestämma!! Som vanligt vill jag väldigt gärna få era synpunkter.Groventre/tvättsuga (olika rum men ligger intill vaarndra så det blir samma golv). Vita väggar i pärlspont hela vägen upp. (Groventren är 2.5x3m stor och tvättstugan ungefär lika stor.)Svart golv (skifferliknande) i antingen 30x30cm el 30x60cm. Vilken storlek på klinkers hade ni valt?Är det opraktiskt med lite struktur i plattan? Mer svårstädat? Gästtoa: Vitt kakel (kanske 20x20) på väggar med en kaklad duchvägg. Toan är 1.60x 3.5m. Kan inte bestämma mig för om vi ska ha svart/vit rutigt, grå/vitrutigt, eller enfärgat svart/mörkgrått golv. Är toan för liten för att ha rutigt golv? Golvet vi tittade på i dag var 20x20, vad tror ni om den storleken?..Är risken stor att man tröttnar på rutigt?Återstår badrum uppe, där har jag tänkt mig vita matta stora plattor, ljust sandfärgade/beiga klinkers rätt stora plattor där med. Inkaklad dusch och badkar i antingen mosaik,el 5x5cm. Badrummet uppe är 2.5x3.5m och öppet till nock.Så, vad tror ni? Hur har ni tänkt när ni renoverat/byggt badrum? Vad skulle ni gjort annorlunda/valt om ni gjorde det i dag? Jag är jättetacksam för alla tips jag kan få!
    Svårt det där.

Vi har gråsvarta och vita klinkers på badrumsgolvet och det är jag väldigt nöjd med.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-05-23 21:04:09 följande:
    Ja jag tänker detsamma. gillar inte heller klotfötter. Det känns lite nittiotal. Men skåpet i övrigt känns ju väldigt unikt!
    Var skulle du ha det isåfall?
  • malins79

God morgon!
    Jacob somnde igår kl17.20 så han tyckte det var morgon för en stund sen.
    Ska dricka lite kaffe nu och se om jag blir människa igen.

• malins79

Saga somnar med sent nu runt 21. Sen försöker jag väcka henne vid halvåtta för att hon inte ska sova för länge. Jag vill ju inte att hon ska vara trött de dagar hon går till dagis.
    Jag tycker det är jobbigt att ha henne vaken så länge. Jag behöver nån timme på kvällen när det är lugnt och tyst. För sen är det ju upp nån gång vid 5-6 som gäller för mig.

Planer för dagen?

Maken behöver klippa gräset. Vi är bjudna till hans farbror som fyllt 60år. Jag tror att jag och Jacob stannar hemma. De har ett nybyggt sommarhus som platsar i Sköna Hem och de har inga barnbarn ännu så det är inte det minsta barnanpassat. Jag vet ju att Jacob kommar pilla på allt. Det går ju inte säga till en 13mån, de kan ju inte låta bli att röra sakerna fast de själva står och säger "ajajaj" och skakar på huvudet.

• malins79

God morgon!

Jag skulle få kaffe på sängen idag men jag vaknade och behövde kissa, så jag satte på kaffe själv och ta mig lite egen tid här framför datorn innan de andra vaknar.

Idag ska vi åka på lite utflykt. Det är tänkt att vi ska kolla på några stolar, som jag sett på Blocket. Jag skulle höra av mig igen till säljaren idag om exakt tid när vi kommer, annonsen finns inte kvar på Blocket, så jag hoppas han inte sålt dem till nån annan.

Sen ska vi åka till en park med djur och lekplats och ha lite fika med oss.
    Därefter blir det en snabbtur till Ikea och köpa två rullgardiner till vårt nya Tvrum och in på Clas Ohlsson och köpa några krokar till en hatthylla jag håller på att fixa.

• malins79

God morgon Sylt!

Jag såg inte melodifestivalen igår, men såg på Aftonbladet att det gick dåligt för Charlotte och att Ryssland vann.

Vi var på 60års kalas igår hos några som har ett hus som platsar i Sköna hem. Vi satt och åt i deras organeri. Trevligt men man var lite nervös när Jacob var inne i huset bland alla fina, dyra saker.
    Tur att Saga kunde uppföra sig igår och satt i deras soffa och kollade på film i Marcus datorn.

Svar på tråden Vita tråden del 8