• juliah

Godmorgon tjejer!

Knyttis, just nu är jag inne i en period med oro inför hösten, och lite sommarkänsla av att jag tycker att det är mysigt att vara uppe sent. Men hösten löser sig nog kanske till det allra bästa ändå till slut, det brukar ju bli så.
    Kan inte du berätta för mig om Mohairpläden håller sig fin. Är sugen på en vit eller grå kanske.

bea, härligt med lov! Har ni några särskilda planer, eller är edt renovering för hela slanten?

malins, här är det regn. Om det klarnar upp är vi ute hela dagen. Annars bara hemmamys. Maken jobbar i vanlig ordning.

• juliah
    malins79 skrev 2008-06-14 06:34:15 följande:
    Juliah, har du sökt några jobb?Jag har dagisplats från 1/9 och jag har sökt två jobb. Jag är inte så sugen att börja jobba igen hos maken och hans familj. Blir lite väl mycket familj ibland, men det har varit praktiskt när vi planerade familj.
    Ja jag har sökt en lärartjänst, den enda som fanns i vår kommun. Och faktiskt inte ens fått ett "nej tack". Misstänker att de bara lagt ut tjänsten för att de måste och tagit någon bekant. Jag har inga kontakter i denna staden tyvärr...
    På måndag fattar vi ett definitivt beslut om hur hösten/våren ser ut för vår familj. Just nu lutar det åt att jag stannar hemma ett år till.

Vad har du sökt för jobb?
  • juliah

knyttis, jag har ringt två gånger och lämnat meddelande. Blir nästan irriterad över att inte bli uppringd ens. Har aldrig varit med om liknande vid jobbsökande faktiskt.
    Vi får se, men jag tror att allt löser sig till det bästa.

Kanske kan ni ha någon fin tapet i ett rum? Annars är ju blått eller grått väldigt fint tycker jag.

• juliah

Heeej lcroft!

Vilken underbar kösning för Ida. Får jag fråga hur det kommer sig att ni väljer bort förskola?

knyttis, låter som en superfin tapet. Jag velar mellan målade väggar och tapet i vardagsrummet...

• juliah
    lillafruluva skrev 2008-06-14 08:32:34 följande:
    God morgon!Här har ni en som är utvilad! Känner att jag faktiskt orkar rensa ur skafferiet idag, jippie!!Juliah-hur skulle ni göra då om du är hemma ett år till? Vårdnadsbidraget??
    Givetvis finns inget bidrag just i vår kommun, så typiskt.
    Om jag stannar hemma blir det ingen shopping och en hårt arbetande make.

Skönt att du är utvilad!
Svar på tråden Vita tråden del 8