Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Jeajea, det är nackdelen när man är egenföretagare, att det är svårt att vara sjuk.

• malins79
    Camilla R skrev 2008-05-26 10:21:27 följande:
    En kaka som brukar göra susen och är superenkel att göra är 'Silviakakan' 2 ägg 2 dl socker1 dl kallt vatten2 dl vetemjöl2 tsk bakpulver 100 gr smör/margarin 1 dl socker 2 tsk vaniljsocker1 äggula kokosÄgg och socker vispas ihop till en vit och porös smet. Häll i vattnet. Blanda mjöl och bakpulver tillsammans och häll i det i smeten. Grädda i 175 grader på nedersta falsen i ca 45 min. Helst i en form med löstagbara kanter (ca 21 cm i diameter)Låt kakan svalna och under tiden gör du krämen som ska bredas över kakan. Smör, socker, vaniljsocker och äggula kokas under vispning på svag värme tills allt är smält. Bred smeten över kakan och häll till sist kokosflingor över.Tips! Gör dubbel sats och grädda i långpanna!
    Tack, jag har ett recept sen tidigare på silviakaka, ska kolla om det är likadant, den brukar vara god.
  • malins79
    001.JPG
    här kommer en helt opiffat och en konstig vinkel på vår nya tvättstuga. Jag har köpt ny kamera idag, men det gamla minneskortet har maken i den söndriga kameran på jobbet, så det blev bara detta kortet som var något att ha med det interna minnet i kameran, så håll till godo.

Imorgon ska jag försöka ta några mer.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-05-26 21:14:33 följande:
    Godkväll på er!Sitter här och blir förbannad. Fick ett mail från en av mina läsare på bloggen. Hon skrev att en copycat har gjort en blogg med exakt samma namn som min! Men hur fantasilöst var inte det?? Känns skittråkigt!!! Vad gör man? Ska jag skriva ngt i hennes blogg?Här är länken till kopian: www.blandkuddarochbusigabarn.blogspot.com
    Eftersom hennes är så ny så borde hon kunna byta namn.  Men eftersom ni har blogspot båda två borde man väl inte kunna ha samma namn?!!
  • malins79
    numberone skrev 2008-05-26 21:34:11 följande:
    OOooj va fin det blir!!!
    Tack!
    Videli skrev 2008-05-26 21:37:49 följande:
    Jättefint...Vart har du köpt dom svarta hinkarna?
    Tack. Hinkarna är köpta på Balders Hage i Gbg förra sommaren.
  • malins79
    MiaMariah skrev 2008-05-26 21:39:22 följande:
    malins och linaomatilda - skilllnaden är "Bland kuddar o busiga barn" mot "Bland kuddar och busiga barn".juliah - tror sandberg har fina rosa.malins - såå snyggt!
    Tack!

Juliah, såg i en tidning tror Allt i hemmet att Rusta ha en vit med små rosa blommor på för 99kr/rulle
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-26 21:46:39 följande:
    Malin,Just den tapeten har jag tapeserat insidan av en garderob med. Det blev jättefint!Tusen ggr finare i verkligheten med.
    Jag tycker den ser så söt ut. Jag skulle vilja ha den någonstans på Sagas rum men vet inte var.
  • malins79

Näe, nu väntar sängen. Jag är superförkyld och då är sängen den bästa medicinen.

Natti, natti.

• malins79

God morgon!
    Här skiner solen och det ser ut att bli en varm och fin dag.

Saga ska till dagis idag så jag måste börja fixa inför alla kalas denna vecka.

Jag är förkyld så man känner sig lite låg, det värsta är att J med är superförkyld och då jättegnällig, få se hur det ska gå idag.

Ska försöka hinna fota lite med min nya kamera också.

Svar på tråden Vita tråden del 8