Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Tack Lina! Det är kvistar från mitt olivträd, har friserat det lite eftersom det uppenbarligen trivs så det växer så det knakar (peppar, peppar).

Nej, de tråkiga nyheterna kvarstår tyvärr men skönt att det inte var så farligt med nacken. kram!

• MiaMariah
    Tjock kulan skrev 2008-06-15 22:38:36 följande:
    Kajsa:vad fint det blev i lådorna det spelar väl ingen roll att det är vaxduk.MM: Kollade på Isabellas, men kännde at där var inget som jag riktigt fassnade för förutom torkställningen och strykbrädan i trä och sådana inköp tillåter inte ekonomin Mia; Vad fin kransen blev, jag tror det är din ompyssling med växtlampan som gör att den trivs så bra
    Tack!
    Vaniljdröm skrev 2008-06-16 10:55:10 följande:
    Lycka Till hos Bm MM!Camilla, *hoppas*Nu måste jag fråga er vad ni egentligen gillar gungstolar?Jag tycker mycket om den här men funderar över hur mycket pensionärsvarning det egentligen är med en gungstol vaniljdrom.blogspot.com/search/label/Dr%C3%B6...
    Tycker inte det är pensionärsvarning på gungstol, särskilt inte om man "hottar" upp den med som livet fr ljusa sidan skriver en fårfäll t.ex.
  • MiaMariah
    Ninizen skrev 2008-06-16 12:29:39 följande:
    MiaMariah: Hur gick det med nacken??Ang. gungstol har jag läst i en inredningstidning att det är det hetaste du kan ha i ditt hem just nu
    Ja, då så, då är det ju inga problem Skrattande
    Tack för att du frågar, jag har varit till läkare och fått kollat upp den. Förmodligen ingen whiplash men det är vanligt att man får ont och det kan ta veckor eller ännu längre innan det går över. Nu har jag ont i nacken sedan tidigare så gå över kommer det ju aldrig att göra för min del men det blir väl förhoppningsvis "som vanligt" istället.
  • MiaMariah
    Ninizen skrev 2008-06-16 12:43:56 följande:
    Mia: Okej. Ingen wiplash är ju goda nyheter iallafall. Men det här med att du har ont i nacken i vanliga fall....är det något du behandlar? Massage, träning eller ngn form av stretching?
    Ja, precis. Nej, numera ingen behandling men jag gick hos sjukgymnast förr för den utan resultat. Med tiden ska jag ta tag i behandling igen men av olika omständigheter (lång historia) så har det inte gett resultat förr men hoppas det ska kunna funka när jag mår bättre och inte är så spänd. Felet ligger i en muskel som inte vill slappna av.
    MildaMaränger skrev 2008-06-16 13:09:54 följande:
    Hej igenNu har jag vart hos bmINGEN äggvita i urinen och blodtrycket var normalt igen. Jag fick två nya tider innan nästa fredag då jag har bokad tid. Bara för att hålla koll. Huvudet är inte fixerat och värkarna har stannat av... väldigt skönt!!! Kommer bara någon enstaka i timmen.
    Låter ju jätteskönt!
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-06-16 13:18:30 följande:
    Nu har jag inte hunnit följa tråden på några dagar. Har haft fullt upp. I helgen var jag på möhippa, idag har jag haft besök av mina kollegor i jobbärenden, vi har tagit en ny kattunge osv. Fullt upp! Och ja... kattungen är lite mystiskt borta för tillfället. Hittar den ingenstans, men har inte haft upp dörren heller. Annat än då kollegorna åkte hem. Är livrädd för att den skulle ha smitit ut i misstag. Har letat ÖVERALLT men hittar den inte Och den som har varit SÅ himla tam och gosig. När kollegorna var här låg den bara i famnen på en i gången och spann... Börjar misstänka att någon av dem snott hem den för den blev en klar favorit
    Men vad trist med kattungen, hoppas verkligen att den kommer fram!
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-06-16 13:22:52 följande:
    Ja vi får hoppas det, för vad säger jag till grannarna annars? Vi tog den av dem. Och ännu värre... tänk om den går tillbaka dit och de hittar den Iofs så är det ju bra, men gud så jag skulle skämmas Han borde ju inte vara ute ensam då han inte ens bott här i tre dagar.... Bra att höra att det inte var så farligt med nacken, men tråkigt att du har ont än
    Men det är ju inte ert fel, katter är ju självständiga även om den var liten. Kanske den har traskat "hem" till dem? Men då borde ju grannarna hört av sig iofs.. Hoppas verkligen att den dyker upp!

Tack!
  • MiaMariah
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-16 13:35:33 följande:
    Fluffiga: Men gud så skumt, hur länge hade hon varit borta? Kanske kommit in i ngn garderob eller så?MM: Skönt att det stannat av lite så du kan få tillbaka lite krafter, men det är ju defenitivt övning pågår!Kan inte ni kika in i min blog och bombadera med lite tips om min nya hörna..www.livetfranljusasidan.blogspot.com
    Jättefin hörna, blir fin med lite vita hyllor från Ikea såsom denna som du ser lite utav hos mig www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/php9b8zn6.jpg
    HD har fina korgar som du ser på samma bild, jag har fler varianter.
    Jag har pennor i några Ikeamuggar som du ser på bilden här www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpfij6qc.jpg
    numberone skrev 2008-06-16 14:28:57 följande:
    Kikar bara in snabbt ....På onsdag kl. 8 ska vi vara på förlossningen för att sätta fart på lilla bus....Hoppas att det inte tar ett par dagar bara....
    Vad roligt, så spännande! Varmt lycka till gumman!
    MAGU skrev 2008-06-16 14:34:59 följande:
    Nu är jag färdig med ramen, vad tycker ni? Ska jag måla den svart ist, byta helt eller måla de svarta?!Före och Efter:www.familjeliv.se/hem/magu/galleri.php gärna vilja ha ett annat bord också, åsikter någon?
    Supersnyggt rum! Gillar det svarta, läckert! Hade behållit soffbordet, tycker det är riktigt snyggt men målat ramen svart för att få det enhetligt med de andra tavlorna och då binder du ihop soffbord + sidobord + tavlor + de andra svarta detaljerna.
  • MiaMariah
    Peak skrev 2008-06-16 15:38:20 följande:
    hej på er tjejer!Behöver presenttips, en massa ungar fyller 2 och 3 år nu både pojkar och flickor - vad köper man??Sen fyller ju min egen unge 2 år i helgen och jag vet inte alls vad vi eller någon annan ska köpa och alla frågar...Han har en trehjuling och en massa leksaker, utemöbler, dockvagn (min gamla ) och kläder...så vad önskar man sig? Och vad köper man? 2-3 åringar har ju typ ALLT! redan!
    Upplevelser? Djurparksbesök etc t.ex...
    juliah skrev 2008-06-16 15:39:44 följande:
    juliasvitadrommar.blogspot.com/Nytt.Jag är så lycklig att tårarna bränner...barnen får plats på dagiset vi vill ha dem på till hösten 09. De tar in 4 barn varav två är våra!
    Men å vad härligt, stort grattis! Det får ni fira!
  • MiaMariah
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-16 16:22:09 följande:
    MiaMariah: Ja precis de hyllorna jag har tänkt på Men det är egenmålat eller? tror inte man har sådan tur att de finns vita Jag får toknippen på att måla sådana saker, jag vet inte hur man gör! För målar man ett lager hur skall man då lägga dem när de torkar för att det inet skall bli märken? Aldeles för tålamodsprövande för mig, men jag har väl inget val Juliah: Åhhh grattis!!! Underbart! Är det en pytteavdelning eller varför tar de in så få barn?? Det är ju jättebra för barngruppen så det inte är så många som skolas in samtidigt! Lillafruluva: Ja helt galet med hemtex, de är tydligen under granskning för det där. Är inte enlig konsument lagen riktigt att annonsera rea om de aldrig har "ordinarie" priser..
    Ja, jag har målat dem och nej, det finns inte vita på Ikea. Jag har ställt hyllplanet på högkant när jag målat klart och lutat dem mot något så de får så mycket fri yta som möjligt. Sedan är det bara att bättra på. Konsollerna har jag hängt i ståltråd så torkar de i fria luften. Bara att böja till en krok och fästa nånstans.
  • MiaMariah

Nu har maken åkt iväg på tjänsteresa (nu igen) så nu är jag gräsänka. Tråkigt men imorgon kommer mamma och pappa ner en sväng och besöker mig så jag ska strax baka Leilas New York cheesecake med blåbär. Har gjort den en gång förut och den är verkligen helt underbar! Har ni inte testat så gör det! Imorgon ska jag dessutom försöka mig på pain au chocolate, också Leilas. När jag nämde för mamma vad jag skulle baka så sa hon genast "det är väl Leilas eller?". Skrattande Verkar som jag pratat något lyriskt om hennes recept..

Svar på tråden Vita tråden del 8