Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God morgon!
    I går inhandlades virke till staket och grindar! Dessutom tog vi hem en gammal skänk från makens föräldrars stuga som vi har fått. Så nu har man rejält med målarjobb framför sig...
    Mimma: Vad kul att filmen var bra! Får ta och gå iväg på den tror jag! Förresten, hur var det där med vaxet man skulle ha på möbler när man målar? Visst hade du koll på det? Vill ha det på skänken så det blir extra hållbart.

Jezzika: Grattis till huset! Förstår oron, stora saker är alltid omvälvande. Helt normal reaktion tror jag! Jag har alltid någon form av oros/depperiod när det händer något stort även om det är jätteroliga saker. Köpa hus, gifta sig, skaffa barn... Men det brukar alltid gå över efter ett tag och då är det bara kul!

Minigrynet: Jättefina möbler! Skänken påminner om min, faktiskt . Du kanske också skulle testa vaxet till bordet som jag frågade mimma om?

• FruPuffen
    malins79 skrev 2008-07-07 07:25:50 följande:
    FruPuffen, hur mycket rcker en burk kakelfärg till? Dom säljer nämligen Alcro här nere, så jag tänkte passa på att köpa till köket. Jag har ca 4kvm kakel i köket.

En burk grund och en burk täckfärg hade jag. Har nog ungefär 4 kvm jag med. Vad kul att du också ska måla kaklet!

Mimma: Åh vad kul att du ska till Lena! Hennes hem är sååå fint! Jobbar hon med inredning eller något? Ska du fota? Förresten, har dom bivaxet på Flugger tror du eller köper man sådant på någon specialaffär? *tusen frågor idag *

• FruPuffen

Bea: Så gulligt när de ringer till varandra . Ja de är söta när de börjar bestämma saker själv. Min son är 3 och har inte riktigt kommit till kompis-stadiet ännu. Däremot brukar han utan förvarning bjuda hit folk på middag!

Juliah: Vad kul med kylskåpet ! Köksrenoveringen går framåt förstår jag ? Trist med sjuka barn, det har det varit här med.

Magu: Jag håller med Linas förslag. Vita volangdynor till stolarna skulle också vara fint. Och ev en annan mer "lantlig" lampa skulle jag ha valt...

• FruPuffen
    Hanna E skrev 2008-07-07 09:13:26 följande:
    Hej på er!OT men ni är mammor och jag orkar inte starta en ny tråd just nu... hoppas det är ok!Har haft extrem mensvärk hela natten... dock ihållande, inte som kommer och går. Inget hjälper, varken bad, vetekudde eller alvedon. Somnade vid fem, vaknade åtta igen, fortfarande så ont... sambon är 1h bort med lastbilen, vi har 1h in till BB och jag sitter och oroar mig hela tiden.Har ju Tilde sedan innan, men då gick vattnet och jag fick inte värkar innan bb.. så jag undrar lite här, vad är det jag har för ont?? Ska inte värkar komma och gå? Detta är mer "aj jag spyr!!!"
    RING DIREKT!! Se till att få ambulans!! Om du har värkar hela tiden utan paus håller du på att föda!! När jag hade så hemma föddes min son ca 40 min senare, bråttom blev det... Kram på dig och lycka till!
  • FruPuffen
    juliah skrev 2008-07-07 09:27:34 följande:
    Bea, jag är inne på din linje, men kunde gå med på det i just tvättstugan. och eftersom våra inte syns på samma sätt då fönstrena är så låga.Frupuffen, är ni krya nu? Jag är glad att de är sjuka nu och inte på måndag nästa vecka då köket ska rivas.Vi har alltså inte påbörjat köksrenoveringen ännu, men om exakt en vecka. Så nu har jag 7 kvällar på mig att packa. Måste bestämma hur golvet ska behandlas också.

Nja nästan krya. Viggos mage är fortfarande inte ok. Törs inte åka någonstans eftersom jag är så rädd att han bajsar igenom... Vad är det för "fel" på dina barn?

Vad har du för funderingar på golvbehandling?

• FruPuffen

Enji: Känner igen det där med att sluta amma på natten, har nyligen gjort det. Inte kul när de är ledsna... Men nu är det bra, nu sover han så gott hela natten (förutom när han var sjuk nu senast).

Fotograf: Ljuvliga bilder! Det är så vackert på västkusten.. Åh längtar efter våran båt, hoppas på att komma i väg till helgen...

• FruPuffen

Jag tycker att lutat vitoljat är så otroligt vackert. Det blir det nog här på hela nedervåningen sedan. Men vitmålat är ju också jättefint... .

• FruPuffen
    Hanna E skrev 2008-07-07 09:53:48 följande:
    Nu har jag ringt, och dom tyckte att jag skulle ta mig ner till BB, men det lät inte på dom som att det var nån riktig panik, jag har nog en tendens att alltid låta för "käck" i telefonen. Mamma är redo ialla fall och J på väg hem. Önska mig lycka till....:)
    Nej, inte vara käck när du ringer förlossningen...  Men jag vet, jag är likadan. Man känner sig lite dum som att man ringer och stör dom . Dom lät tveksamma när jag ringde också, sa lite lamt typ "ja, men du kanske kan komma in då, så får vi kolla..."och då födde jag som sagt 40 min senare... Det är ju så olika vilken smärttröskel man har, vissa kanske vrålar i telefonen och då får dom komma in direkt! Skönt att din mamma och killle är på väg!
  • FruPuffen

God morgon! Här blir en hemmadag (igen) eftersom Viggo inte är frisk i magen ännu... Ska försöka hinna trimma trädgården och i kväll är det pysselkväll hos en kompis *längtar*.

Mimma: Hur gick det hos Lena i går? Jag kommer i håg hennes otroligt fina hem från din blogg! Jobbar hon medinredning eller något? Fick du några tips om ditt hus? Kul med gårdsauktion!

Malins: Låter som ni får en  trevlig dag!

• FruPuffen

Hej Knyttis!! Vad kul med besök! Pensionsmöte på banken är ju jättebra.
    Ja pysselkväll är toppen! Så mycket mysigt prat och man får jättemycket gjort. Vi är 3 stycken, varav vi är 2 som är insnöade på denna stilen . Det brukar vara växlande målning eller sömnad. Och så äter vi godis . Jag ska nog måla min tvättbräda och försöka hinna sy nya gardiner med stjärnor till båten.

• FruPuffen

Fy vad ogräs växer fort!! Är ju helt ovan vid det här med trädgård, men jag trodde att det räckte att typ rensa en gång på våren och en gång på hösten . Det växer ju HELA tiden!!

Busan: En kram till dig! Jag skulle nog ha provat medicinen, jag tycker det är bättre att må bra. Det är du värd! Då orkar du också mer att hitta på saker med barnen t.ex. Jag säger som Julia: Det behöver ju inte vara något avancerat ni hittar på. Att bara gå ut räcker långt. Titta på naturen och plocka lite blommor, ta med lite saft och bulle och sitta på en filt...

• FruPuffen
    Meli skrev 2008-07-08 21:23:53 följande:
    Jag är helt slut idag, min lilla tjej är såååå vild. Hon är på allt hela tiden, klättrar och klättrar på allt. I kväll lärde hon sig att klättra ur sin spjälsäng med. Vad gör man??FInns det spjälsängar som är djupare, eller är det samma vilken man än köper. HOn är 20 månader och som hon är så behöver hon en spjälsäng så hon inte skadar sig om hon springer runt och vi inte skulle vakna....
    Jag har haft samma problem i samma ålder. En liten vilding som bara hoppade ur hela tiden. Jag gick in på www.annawahlgren.com och fick suverän hjälp där på föräldraforumet. Fick förklarat att 20-månaders åldern är en förtrotsålder. Vi skulle verka upptagna och jobba med något utanför dörren och när han hoppade upp bara lugnt stoppa tillbaka honom och säga att han skulle sova och sen gå ut och fortsätta med det vi gjorde. Det tog ungefär 1 vecka innan vi fick bukt med det men nu fungerar det jättebra. Han är 3 år och sover fortfarande i spjälsängen.
  • FruPuffen

God morgon!!
    Var på pysselkväll i går, men vi var jättetröga båda två och vi fick inget gjort... Pratade inredning i stället . Men skönt bara att komma hemifrån ett tag. Idag ska jag ringa barnkliniken ang pojkarnas magar. Det kan inte vara normalt att ha tokdiarré utan bättring i 2 veckor... Idag ska vi dessutom ta reda på fläderblommorna i trädgården, ska göra saft.

Lasse o Julia: Bitterfittan lät som en intressant bok... Har inte läst nåt på evigheter!

Lillafru: *Peppar lite inför omflyttningen av kläderna*

Lina: Jag skulle köra på en somrig sallad med gott bröd till. Efteråt kanske en rabarberpaj...

Nublu: Lycka till med planteringarna! Vad ska det bli för sorter?

• FruPuffen

Hej på er!! Hoppas att det är bra med er alla! Hinner inte rikigt med Fl numera, men jag gör en snabbik då o då.
    Har i kokat fläderblomsaft som jag visar i bloggen:
    www.etthusivitt.blogspot.com
    Kram på er!

Svar på tråden Vita tråden del 8