Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

mimmi006 skrev 2008-07-02 22:46:11 följande:
    Sylt- oj. är vi redan såååå gamla? Tjcok kulan- jag har ett gäng också, kanske vi kunde ordna nåt kollektivt färgbad så alla vi kunde åka dit och doppa. Jag är så trött på att måla och änså fortsätter jag att köpa på mig fler objekt... skumt.
    Känner igen det där, det är så roligt i början men när man målat en stund så vill man bara strunta i allt ihop så trist det är . Vi får väl skylla på att vi är maschokister (stavning?) hela högen.

Clara: Jag har målat med Flugers råvita innan, men nu ska jag nog testa med Beckers o jämföra om det är någon skillnad med Fluggers.
    Fluggers råvita har lite grått i sig och har en fin brytning. Ang möblen så slipa ner den lite, grundmåla med häftgrund och ta sedan den vita som du valt att måla med på möblen en eller två vändor. Lycka till
  • Tjock kulan

Fyller du oxå nu mimmi?, i så fall kan vi skapa en trio, jag fyller den 25/7, och då blir jag mentalt 25 men kropsligt 65

• Tjock kulan

Natti natt nu ger jag upp om 6 timmar vaknar Alice och morgonen börjar

• Tjock kulan

Hej tjejer
    Här hemma håller jag på att "skola" in Alice i sitt nya rum (även om det inte är färdig renoverat ) Inte mycket till slömn i natt var uppe 23.00, 23.30, 00.30, 01.30, 01.40, 02.00 då jag fick köra hela vår läggnings rutin en gång till.... och 06.30 tyckte Alice att hon var nöjd med att sova, behöver jag säga att jag är trött . Ja ja hoppas natten blir bättre.

I dag har jag haft besök av en vännina med barn så det har fikats, lunchats , promenerats , babblats och barnen har badat i poolen.

Juliah: Super kul för Milda, det blev ju inte på hennes födelsedag men nära nog ändå . Hoppas hon får en underbar förlossning.

Memoria: ja då kommer vi att ha liknande badrum ser jag, bra smak du har

Mia: Vilken underbar dag du haft med glass rea och promenix.

Malins: Vilken fin klocka du shoppat, den har jag oxå spanat på men gillar även den Kromade som Ikea har så vi får se vilken det blir till köket *velar*. Super pris för soffan, köp .

• Tjock kulan

Milda: Grattis till lillsnuttan

Malins: Åh vilken fin soffa, köööp

Videli: Den lampan är såå fin, kööp

Sylt: Hur gick det med jackan

• Tjock kulan

Hejsan
     Strålande solsken och underbart målarväder för alla mina projekt och vad måste jag? Jo sova för att orka med ännu en natt av arbete. Men men ska inte klaga det blir fina pengar från arbetet som kan gå till inredning .

Juliah: Lovely, en riktig liten ljuv bakelse (om man kan säga så om en möbel )

Truffles: Jag är snålare än MiaMariah, jag bhade gett max 1000 kr.

Nublu: Åh en sådan drömmer jag om i framtiden till köket, Kenwood Patissier har ju tom fått bättre betyg än KA och så är den ändå betydligt billigare. Inte ofta man stöter på sådana lyxproblem

Nä nu får jag rasa i säng en sväng till i sängen, god natt

• Tjock kulan

Oj oj oj, maken kom hem kl 18.00 och väckte mig, nu känns det som att jag bara sovit bort hela dagen och inte fått något gjort. Men min trötthet och Törnrosa sömn har väl även att göra med mina nätter och morgnar med Alice. Någon gång tar ju tröttheten ut sin rätt .

Truffles: Jag röstar för soffa nr 1 tycker precis som du att soffa nr två ser tung och klumpig ut. Så kör på 1:an även om den är lite dyrare

Mia: Fina bilder på fina saker

Nä nu bär det av till jobbet med tanterna och farbröderna igen, sov gott tjejer

• Tjock kulan

Hejsan
    Vilket väder underbart
    Har idag varit i väg på två loppisar, hittade inget kul i möbelväg men två små ljusstakar i glas och en vit liten pressglasskål på fot fick följa med mig hem

Mia: Du tar ju bara helt underbara bilder vill genast sätta tänderna i jordgubbarna , vilka fina saker du shoppat din turgumma

Babushka morsan skrev 2008-07-05 20:16:31 följande:
    Kikar in i tråden!In och läser ofta, skriver sällan. Behöver lite inspiration till ett tjej rum, hon (och jag) har lessnat på det pluttinuttiga rosa. Är det nån som vet var jag kan hitta bilder och inspiration till ett barnrum som är mer åt New England stilen??Tror den heter så...Ni vet, stora kuddar med röda stjärnor på osv osv...Tacksam för svar...nu ska rosa eländet ut!
    Vet att lilla fru luva har ett lite New England inspirerat pojkrum, kanske du kan kolla hennes blogg för inspiration.
  • Tjock kulan

Milda Maränger: Försökte skriva i din GB men var inte inbjuden, så jag skriver mina rader här i stället.
    Vilken underbar liten tjej som ni har blivit föräldrar till. Hennes blick in i kameran visar på ett sådant lugn och hennes ögon utstrålar vishet fast än hon är alldeles ny på denna jord. Grattis till en underbar liten ny familjemedlem.

• Tjock kulan

God morgon tjejer
    I natt har Alice brallis sovit en hel natt och vaknat först kl 06.00 i sitt eget rum, behöver jag säga att jag är lyrisk Skrattande

Mimmi: Fest är ju altid kul, speciellt om man inte träffat sina tjejkompisar på ett tag, hade också lätt prioriterat som du gjort i detta fallet

Minigrynet: Vad kul, ja inspirationen går ju i vågor det gäller att smida medan järnet är varm och måla och fixa så mycket som möjligt

Kaktus: Fin tvbänk, önskar lycka till med operation övertalning

Idag kommer "klanen" hit som min man brukar säga,  dvs våra föräldrar med respektive . Hade tänkt grilla men vädret känns osäkert och himmlen är grå. Någon som har tips på något gott att bjuda på till middag som man lagar i ugnen?

Svar på tråden Vita tråden del 8