juliah skrev 2008-07-09 07:15:53 följande:
Godmorgon, Bea, jag har läst "Bitterfittan". Den var bra, läsvärd men samtidigt tung och jobbig. Inte tung som i svårläst men jag tror att många (jag) kan identifiera sig med kvinnan i boken. Och vissa insikter infann sig, även om jag redan visste det så blev det så uppenbart och man erkände en del saker inför sig själv som man till vardags förtränger för att få livet att rulla på *svammel svammel*
Åhhh...det är precis de förväntningarna jag har på boken. Nu ser jag fram emot att läsa den ännu mer. Maken fick se vad jag beställt igår.
"Den här har jag tänkt köpa till dig"
"Vadå? Tycker du jag är en Bitterfitta?" var jag tvungen att fråga.
Då tittade han allvarligt på mig, lite fööör länge, så jag hann bli lite orolig...sedan brast han ut i skratt och sade:
"Nej, men jag tror att du tycker om den"
Puh!
(Eller så var han bara demokratisk eftersom det var vår bröllopsdag...hihi)
lasseliten skrev 2008-07-09 07:32:16 följande:
God morgon! Bea - har läst "är det någon där?" ...typisk "chick litt." säger jag men det verkar du ju ha koll på. Inte en av de bästa av Marian Keyes. Men ok sommarläsning. Bitterfittan var precis som Juliah säger läsvärd...lite smått bitter blev jag nog ibland när jag blev tvungen att inse vissa saker om mitt/vårt familjeliv...men det var övergående...hoppas jag. Trött, flyttade runt möbler flera varv igår natt... Matrummet och jag är kanske sams nu...2 fönster, 2 dörrar = svårmöblerat rum...alla väggar är "upptagna"

Jag "chick litt", vilket härligt uttryck. Det ska börja svänga mig med tror jag.

Det verkar som om mina förväntningar hittills stämmer ganska bra med era egna upplevelser av böckerna. Det var bara ett litet problem i ekvationen: "TIDEN?" När jag ska få tid att läsa alla dessa böcker?
Och du...möblerat om möbler skriver du...UTAN ATT VISA BILDER. Fy skäms! Du vet ju hur många nyfikna vita näsor det finns här i tråden.
LinaoMatilda skrev 2008-07-09 07:33:58 följande:
hej på er!Behöver tips på vad jag ska bjuda på idag på barnkalaset. Matilda fyller 4 år. Ska bjuda på något matigt/salt först och sen sött. Har blackout!Sorry att jag bara hoppar in utan att kommentera något annat.
Hemmagjord pizza var ju ett bra tips..och sedan kan du göra en sådan där enkel men piffig "glasstårta" som jag har på bild och länk i mitt "onämnbara" ställe. Den blev superuppskattad och jag gjorde den samtidigt som barnen tittade på, så enkelt och snabbt gick det. Fast kakorna hade jag dekorerat i förväg...det gjorde jag med min tvååring så enkelt var även DET.