Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Just det! Golvet i badrummet är klart! Här har man väntat på pappas kompisar i typ ett år och sen ringer man "riktiga" hantverkare och de fixar det på två veckor från första kontakt, trots massa jobb! Så värt pengarna, jag är lycklig!

• mimmi006

Lasse- fy vad läskigt! Det är ju inte ens roligt... mattan blev bra, men resten är inte klart.

Vaniljdröm- ja, kanske ikväll då, lite fulbilder, only for you!

• mimmi006

När jag blev skrämd i bloggen var det ett ex...

lasseliten skrev 2008-07-01 14:40:59 följande:
    Mimmi - visst är det inte kul...funderar bara lite på vem som försöker skrämmas...
    Truffles och vaniljdröm- det är en våtrumsmatta och den var supersvår att lägga tydligen. Svårt med skarvar när den är rutig. Ska ni ha klinkers eller matta?
  • mimmi006

Vi velade, blev matta till slut. Argumenten var att vi har ett relativt nytt trähus som rör sig ganska mycket och det här badrummet ligger på övervåningen. En matta ser man ev. sprickor i. Sedan slipper vi att ta golvvärme för mattan är varmare, så det blev billigare än klinkers.
    Argumentet mot är att det finns så mycket mer att välja på när det gäller klinkers och att vi gärna vill ha naturmaterial.
    Jag är glad att vii hittade den här till slut, som jag kan leva med!

Truffles skrev 2008-07-01 15:05:03 följande:
    Klinkers har varit tanken, men matta hade kunnat fungera lika bra för mig.
  • mimmi006

Hej hopp! Jag har lagt in en bild på badrumsgolvet nu, men jag varnar känsliga, det krävs lite fantasi för att se att det där ska bli något! Skillnad mot Himmelbits fina badrum med andra ord...
    bild i mitt galleri.

• mimmi006

Tack snälla, roligt att ni kan se "igenom" fulskivorna på väggen! Klart att det blir vitt sen , en blandning mellan panel/ mosaik och måla.

Kajsa- vet du var det finns fin silduk att köpa? Jag hittar aldrig det i den här stan, det är den tygdöda staden.

Tjock kulan- jag känner mig småkorkad, varför kan du inte ha högskåpet till vänster? Blir det för lite plats kvar då? Badrumsbelysning är svårt, har du tänkt nån särskild stil i rummet?

• mimmi006

Kajsa- ja, det är ju dit vi måste åka i sommar! Undrar hur jag ska motivera resten av familjen, billigt lego kanske?

• mimmi006

Kajsa- tack, det var finfina argument! Packar väskan snart, jag villköpa silduk på meter, har inte råd med himlas just nu...

Tjock kulan- jag tycker inte alls att du svamlar!
    Jag tycker att vanliga enkla badrumslampor på porslinssockel är fina. De flesta tycker nog att de är tråkiga, men jag tycker att de har sin charm. Tror nog ändå att elektrikern kan dra ny tråd, men fråga och se. Badkar är ju så rolgit att ha för barnen, mina längtar massor, så jag tycker att ni ska vänta. Det finns ganska billiga importerade tassbadkar om du vill kika!
    Men annars behåll tornet och sätt en lina framför med linnegardin, ungefär så som Julia har gjort i sin tvättstuga!

Just det: nytt inlägg i bloggen. Kanske inte nåt som alla går igång på, men det gör jag! mimmi-magnolia.blogspot.com/

Svar på tråden Vita tråden del 8