Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Nysydda kuddarna! Hur roliga som HELST att sy!

(Ignorera knöligheten...jag hade ingen 50x50kudde så jag proppade i två 40x40 istället...hihi...men....ni hajar idéen)
  • Beatrize74
    JohannaJ skrev 2008-07-09 09:46:46 följande:
    just ja! Lite inredningsråd behövde jag ju också Vilken färg ska vi ha på glasmosaiken i köket? Köket är vitt, stort och platsbyggt. Vi har köpt ekbänkskiva och så är det lutade trägolv. På väggarna ska en vit ralph lauren tapet med ljusblåa rosor upp.Ska mosaiken vara:beigeljusblågråvitmotivera gärna.
    Vit tycker jag absolut att du ska ta!

Tapeten låter superfräsch!
  • Beatrize74
    juliah skrev 2008-07-09 09:59:39 följande:
    Vad frågade du?Bea, wow, värsta Greengate kuddarna  Jättefina!
    Tackar och niger!
  • Beatrize74
    lillafruluva skrev 2008-07-09 09:58:18 följande:
    Bea- Hahahaha, precis, man gör alltid så!! Sen har man helt glömt vad man skulle göra från början! Jag måste lära mig att göra en sak i taget, men hur sjutton ska man lära sig det?
    Mitt nyårslöfte var att "Tänka mer som en karl" (generaliserat alltså)
    Det har gått sisådär.
    Men...det handlar i alla fall om att ta sig till punkt A till punkt B på kortast, effektvast sätt.
    Att inte oroa mig i förväg och älta saker som hänt utan mer rycka på axlarna och säga:
    "Shit happens" liksom och "Det ordnar sig alltid"
    Samt...att vara mer rättfram i mitt sätt mot andra. "Det där tycker inte jag var så bra gjort" och om jag själv får kritik - inte ta åt mig, utan antingen tänka "Fasiken...hon/han har ju rätt" eller tänka "Jävla pucko, det får stå för honom/henne själv" och gå vidare.

Jag gillar karlars tänk och borde vara bättre på att tänka som de eftersom jag fått mycket träning i min uppväxt i en helt patriarkalisk familj.
  • Beatrize74
    juliah skrev 2008-07-09 10:01:51 följande:
    Bea igen, rutiga och randiga tyget, är det Stoff?
    Ja, det randiga i alla fall..är lite osäker på om jag kanske köpte just det här rutiga i Västerås? Fundersam
  • Beatrize74
    lillafruluva skrev 2008-07-09 10:02:50 följande:
    Bea- jösses vad fina det blev! Man tager vad man haver, mina kuddar har säkert lite allt möjligt i sig
    Tack! Mina med...hihi.
  • Beatrize74
    JohannaJ skrev 2008-07-09 10:06:12 följande:
    fina! Nu blev jag sysugen!
    Men visst blir man det av mumsiga tyger? Tråktyger går det inte att göra något fint av knappt ju.
  • Beatrize74
    lillafruluva skrev 2008-07-09 10:24:19 följande:
    Har ni några Rustatips?? Ska nog förbi där en sväng i eftermiddag
    Japp....på ett "onämnbart" ställe igen...kommer inte ihåg allt jag visade där, men bullformarna verkar fina, tygerna och kuddfodralen och så hängmattan m.m.

Tack tjejer för alla go kommentarer om kuddarna. Jag är ovan att få så här mycket sy- och datortid faktiskt. Barnen leker så bra tillsammans och har börjat leka på sina rum på ovanvåningen. Så länge jag hör dem så känner jag mig trygg. Men...det känns helt fantastiskt...det skulle faktiskt kunna gå att sätta sig och läsa. (Fast...bara nästan för man blir ju avbruten ändå då och då av olika frågor och saker så där,  och jag vill nog ha en oavbruten längre lästid för att det ska funka för mig)
  • Beatrize74
    lillafruluva skrev 2008-07-09 10:24:19 följande:
    Har ni några Rustatips?? Ska nog förbi där en sväng i eftermiddag
    Skickar en länk till dig i din gästbok...det var visst några fler saker..men OBS, jag har inte sett sakerna i verkligheten.
  • Beatrize74

Tack igen för goa kommentarer...ni har verkligen uppfattat känslan jag varit ute efter. Nu har jag bloggat och ordnat med tävling. Barnen leker med maken en stund så nu ska jag sy några till kuddar. Har blivit kuddbiten tror jag.

Svar på tråden Vita tråden del 8