Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Låter härligt Camilla!
    Vi ska fira lite vi också när maken kommer hem ikväll. Funderade först på att åka till Lund. Efter många år där känns valborgsfirandet lite speciellt med alla studentsångare och allt. Fast jag har blivit så hemmakär så det blir nog lokala firandet istället. Det har sin charm det med.
    Sedan blir det väl att deklarera hela helgen och kanske lite renovering i hallen också.

• Vaniljdröm

Behöver verkligen hjälp. Hoppas att någon orkar engagera sig.

Vi har en liten vägg till höger om ytterdörren. Där sitter nu ett element som ska plockas bort till förmån för golvvärme. Elementrören som löper från golv blir dock kvar (till elementen på ovanvåningen).
    Denna lilla vägg ska det sedan hänga en hatthylla/skoställ på.
    Vi funderar nu på om vi ska bygga in elementrören men förlorar då lite i golvyta. Å andra sidan slipper vi se rören och hatthyllan blir enklare att placera på väggen utan rören. Hatthyllan kan dock komma att hamna lite för sidofönstret när väggen kommer längre ut.
    Hur hade ni gjort tror ni?

http://www.familjeliv.se/hem/vaniljdrom/galleri.php?cur_album=Standard#

• Vaniljdröm

Första bilden i galleriet. Det gick visst inte att direktlänka!

• Vaniljdröm

Tack Kulan,

Rören är ju inte snygga precis! Men stör det att hatthyllan kommer ut en bit för sidofönstret?

• Vaniljdröm

Tack Malin,

Ja, det lutar nog åt inbyggnad. Jag har ringt och kollat så man får bygga in rören. Man måste dock ha en lite inspektionslucka men den är vit och det blir väggen också så jag tror inte den märks speciellt mycket då.

• Vaniljdröm

Tack Niniz!
    Vad skönt att ALLA tycker lika.
    Hade faktiskt tänkt mig en rosa, virkad väska också
    Ytterkläder? Nej, de får man lämna i bilen om man är gäst hos oss

• Vaniljdröm

Och jag ska iväg och köpa rörkopplingar. Spännande va! ses sen.....

• Vaniljdröm

Kulan!
    Vad kul! Vad ska du göra av lakanen?
    Ett tips nästa gång är "Remol" och 90 grader. Skonsammare men lika effektivt!

• Vaniljdröm

Mamma och lillplutt bakar chokladkaka till ikväll.
    K sköter "roboten" och slickar skålen.

http://www.familjeliv.se/hem/vaniljdrom/galleri.php?cur_album=Standard#

• Vaniljdröm

Fint kajsa! Själv är bäste dräng!
    Och vad fin spegeln är. Jag har också köpt en sådan som väntar på att få komma upp i hallen.

Svar på tråden Vita tråden del 8