Inlägg från: Memoria |Visa alla inlägg
  • Memoria

Vita tråden del 8

miamariah: åh vilka vackra blommor äppleträdet har!

PD77: usch, inte kul att få sådant i slutet av graviditeten. Hoppas att bebben snart tittar ut så att du får äta normalt igen!

Himmelbit: Räcker upp handen! Jag strycker också saker innan jag tar på mig dem(har dock få kläder som behövs strykas) och min man gör det varje morgon precis som du!

Kajsa: Underbara bilder och va fina rabatterna är. Nu när jag ser huset tycker jag absolut att ni skall köra på grå markis!

lillfruluva: Forumet ser jättebra ut! Gjorde tom ett litet testmeddelande. Ha det så bra imorgon!

• Memoria

god morgon!

Juliah: Låter som en bra dag du har framför dig!

Pofsan: Fint hus! Lite lustigt att det var exakt samma bilder som var med i Drömhem & Trädgård. Jag hade nog valt att städa bort lite för att kunna se själva huset. Nu blir man ju lite blind av alla saker som är framme.

• Memoria

God kväll på er.

Hoppas att er dag har varit bra.

Lynn: Åh, vilken liten söting! GRATTIS!!!

Numberone: Jättefin planka, blir ju också supersugen på att testa, men jag är så darrhänt så det skulle nog inte bli bra.

Smultron och glass: Jättefin stol. Kul att få beställning på något du gjort själv!

13 år: Grattis till nya jobbet!

Mimmamum: Vilken söööt kylväska! Vill ha!

• Memoria

God morgon!

Är inne och gästspelar igen. La ner försöken att komma in på FL i helgen så jag kommer nog knappast kunna läsa tillbaka så många sidor.

Håller på att måla om min gamla pianopall och ett litet ovalt bord. Använder vattenbaserad vit(vad annars ) färg men undrar hur ni gör för att penseldragen inte skall synas så mycet. Just på bordsutan vill jag inte att det skall bli massa penselstreck. Kan man måla med lite oljefärg på bordsytan bara för att få det slätt?

Snappade upp att Sylts underbara kök skall visas i Lantliv. GRATTIS!!!!! Vilken nummer är det, så jag kan köpa tidningen?

13år: Instämmer med Lasseliten. Härligt att du ändå har en man som gillar en egen stil. Tror absolut att ni kan få det likt syltskök fast med cementdetaljer. Lättare än om han gillade ekkök mm. Min man bryr sig inte om något hemma känns det som.

• Memoria

Sylt:  Blev lite osäker på om jag gjorde något dumt som skrev i tråden om Lantliv. Inte mening att avslöja något isf!

Fru puffen: Åh tack för tipset om skumrollern, det skall jag nog testa om det inte blir bra efter andra målningen

Peak: Fult av dem att göra likadana tavlor!

Vaniljdröm: Jättefin banner och fina bloggbilder, men vaniljdrömmar... knappast

Buffy: Underbart hus, fast badrummet med duschen tyckte jag nog inte passade in så bra. Tyckte jag kände igen det, kan beror på att jag säkert har sett reportaget också.

MiaMariah: Fina bilder på en söt hylla.

• Memoria

Kajsa77: Hemsk väntan och en jobbig sommar, hoppas att det går fort till augusti för er skull! *kram*
    Truffles: Wow, nu är det på gång!

Kulan: Applåderar! Vilken energi du har kvinna! Härligt med en gran mindre i trädgården.

Peak: Håller med kommentarerna om Kajsa B. Kunde vara släkt. Fin frisyr iallfall och såg inte alls opiffad ut.

• Memoria

Inser att jag missat något som inte läst tråden på länge. Nu kunde jag tom överblicka några sidor Fast det är kul med en så levande tråd.

Hoppas numberones lilla Ellen inte har fått några men! *håller tummarna*

Insåg inte att det var så många som skulle ha barn i tråden. Roligt!

MildaMaränger: Jag vågar nog påstå att det kom rätt mycket vatten här också när det väl kom. En god idé är att ha plastat lakan eller liknande i sängen den sista tiden. Som tur va hade jag det eftersom jag vaknade kl 1 på natten av att det blev en vattenpöl i sängen. Reste mig upp och sprang till toaletten där det forsade rakt genom trosorna. Hade som tur va också mannen som svabbade.   Den här sidan kanske är lite överflödig, men rätt skön när man väl får de värsta värkarna www.varktimer.se/

• Memoria

Stockholmsbesökare: Låter som haft det toppen på er träff!  Skall bli kul att kika i bloggar sedan.

13år: Vilken spännande mamma du har! Skulle tycka det var supermysigt att krypa ihop i ett hörn med henne och höra henne berätta massa anekdoter om sitt liv.

Bea: Underbar beskrivning, kände riktigt hur frustrationen kröp i mig. Fast som du säger, försök passa på att njuta!

Mammaninna: Sådan söt bil som Björn har, kunde wilmer önska sig i doppresent.

• Memoria

God morgon

Håller på med lite Leila bakning nu. Nöttopprna och sirapslimpan. Hoppas att det kommer smaka gott sedan när svärisarna kommer på besök.

Tjock kulan: Skrattade när jag läste vad du köpt på Ikea. Vi har väldigt lika smak. Flåren med sminkhyllan, runda lillholmenlampan, ovala spegeln kolja står här hemma och väntar på att toaletten skall bli färdig. Tvättstället blir den lilla vättern om den får plats.

Så jag tycker att det är givet att ditt badrum kommer bli sååå fint! Vi skall snart lägga klinkers, väggar och tak är färdigmålade. Så roligt när det äntligen börjar träda fram ett rum.

Grattis i efterskott alla födelsedagsbarn!

Spännande med MM. Hoppas att hon får bebis idag!

Föresten, för ett tag sedan pratade jag om streck i färgen när jag skulle måla bord och pianostol. Nu först är jag klar! Snacka om skillnad på målartempot. Tog sisådär 1-5 månad för mig att måla 3 lager färg. Är fortfarande grymt imponerad på er som målar hela byrååer och skåp. Hade aldrig klarat av det.

• Memoria

Grattis MM till den lilla flickan!

Malins: Jättesöt soffa, tycker jag också. Hoppas att du får hem den snart.

Bea: Har också haft ont precis som du 1-2 gånger. De gångerna har jag fått det när jag "rullat" upp ryggraden lite långsamare,  när jag skall kliva ut ur sängen. Blir en brännande och helt outhärdlig känsla om man får in fel ställning. Försvinner för mig efter en dag eller liknande. Hoppas du snart blir bättre!

• Memoria

Åh vilka söta små underverk vi fick se bilder på. Grattis igen till de fina flickorna, MM och Numberone!

Grattis Kajsa på födelsedagen också, fast det inte är så långt tid kvar.

• Memoria

God morgon!

Låter som om det är en härlig morgon för några. Det var det här också eftersom det var min tur att få sovis

Tjock kulan: Tänk va mycket lite extra sömn skall göra. Härligt för henne att ha eget rum nu också. Middagstips, hel ungstekt lax i ugnen med färskpotatis och gräslöksås.

Mimma: Jag såg Sex and the city förra veckan och blev verkligen inte besviken! Lång härlig film med många klumpar i halsen och romantiska scener. Insåg hur mycket jag saknade serien när man fick återse dem igen. Ha en härlig dag och biokväll!

• Memoria

Tjock kulan: Det fungerar med både ock! Lättast är att köpa lite billigare regnbågslax som är inplastad hel bit, men vi köper även en hel lax i fiskbilen som vi ber dem dela.

Såsen är så underbar, lätt och känns väldigt lyxig. Här är receptet.

Ingredienser 6 port 1 varmrökt lax, ca 1 1/4 kg
    2 msk hackad dill
    2 msk smält smör

Sås:
    1 dl hackad gräslök
    2 1/2 dl Kelda mellangrädde
    2 dl crème fraiche
    1 hönsbuljongtärning
    1 krm vitpeppar Gör så här Sätt ugnen på 200 grader. Lägg laxen i en långpanna och täck med folie. Värm laxen i ugnen ca 15 min. Blanda gräslök, grädde, crème fraiche och smulad buljongtärning i en kastrull. Låt det koka ihop några minuter. Smaksätt med peppar. Ta ut fisken och ta bort skinnet. Strö över dillen och droppa över lite smält smör. Servera laxen med såsen, kokt färskpotatis och lättkokta grönsaker. Tips: Såsen kan göras i förväg.

• Memoria

bea: Skrattar så jag kiknar åt din juckar historia! Ser er framför mig.

Trodde också att du gjort misstaget att få in två kort av dig själv. Ni är kopior av varandra. Du måste skicka iväg det kortet till svärföräldrarna! Spännande att se vad de säger sedan.

Svar på tråden Vita tråden del 8