• PD77

Vita tråden del 8

Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:18:46 följande:
    Ja, maken kommer hem ikväll. Bävar för att behöva tala om det för honom. Mina svärföräldrar var här i fm och talade om för mig. Det är så fina och försiktiga människor. Svärfar tog hand om sonen medan svärmor berättade.Tyvärr kändes det som en dålig repris. Vi har många cancersjuka just nu. Två av dem allvarligt. Svärmor har precis fått veta att hon har bröstcancer.Vet inte hur man ska räcka till och glädjas mitt i allt för egen del. För min familj som är frisk och mår bra.Familjen som förlorade dottern har även mist ett annat barn och haft ytterliggare ett cancersjukt barn som tack och lov är friskt idag.
    Nä, usch va hemskt. Jag finner inga ord. Men jag tänker på er och familjen. Ta hand om varandra.
    Kram
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-09 19:46:57 följande:
    I Finland har vi morsdag nu på söndag Jag vet att barnen har gjort kort hos dagtanten så de ser jag framemot att få. På det viset så påminns ju min man också.
    Jag bor ju också i Finland, så morsdag är nu på söndag. Jag försöker övertyga min man om att jag borde få en present. Bebisen ligger i magen, men det tycker jag räknas, eller hur?

LoM: Va härligt projekt du har på gång. Ska bli himla kul att se resultatet.
    Tycker inte du att det är svårt att hitta gamla möbler och saker i Finland? Eller så letar jag bara på fel ställe. Tycker mest jag ser "tråkbegagnat" 70-80-tal.
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-09 21:18:35 följande:
    Du kanske kan pröva med värmepistol? Annars är det nog slipa slipa som gäller.PD77: Ja det är klart du ska få en gåva! Och eftersom bebisen är i magen så måste ju mannen fixa det Framförallt så är gamla möbler svindyra i Finland. Huuto.net har ofta fina saker, men tyvärr blir de ofta rätt dyra. Jag skulle vilja hyra en lastbil och åka till SVerige och köpa en massa fina gamla skåp till jättebilligt pris
    Ja, visst är det så. Utbudet är så mycket större i Sverige, så det blir mycket billigare. Jag har också kollat Huuto.net, men allt, även barnsaker är så dyrt. Jag blir så avis på alla som bor i Sverige och kan handla på Blocket. Jag handlade lite på blocket sist jag var hemma, men jag kan ju inte köpa större saker eftersom jag flyger. Keltainen pörssi är också kass. Det finns ju inte bilder på sakerna som folk säljer. Tror de man orkar åka och kolla på alla grejer utan att ha sett dem på foto. Nej, nej. Ska nog kika lite på Blocket nu, blev lite sugen. Ska ju till Sverige snart.
  • PD77
    Meli skrev 2008-05-09 20:50:59 följande:
    Det finns ju många målarexperter här, så jag undrar... jag har hittat en jättefin gammal gunstol på svärföräldrarnas vind. Den är målad i avskavd originalfärg, och jag skulle ju vilja ha den vitmålad. I med färgen är så avflagnad, finns det något sätt att få bort färgen och få en jämn grund förutom att slipa, slipa, slipa för blotta livet? Inte helt lätt när den är som den är ju...
    Avlutning kanske?
    www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp
  • PD77

Här skiner solen så jag tänker sola. Fast jag har en gräns på en timma om dagen, eftersom jag är gravid och inte vill riskera att få pigmentförändringar. Men jag blir så sjukt fort brun nu, antagligen pga av alla hormoner. Maken ska sjösätta båten, så jag ska nog till hamnen en sväng. Det är ett så härligt sommartecken. Båten i vattnet. Lite loppistorg måste jag ju hinna med också.

Juliah: Låter hääärligt! Varför libanesiskt? Har du anknytningar till Libanon eller är det bara väldigt gott?

LCroft: Låter inte lika kul att städa. Men när det väl är gjort, DÅ är det härligt!

• PD77
    LCroft skrev 2008-05-10 06:57:48 följande:
    PD: Jag är nog inte som alla andra för jag längtar faktiskt till lördag morgon när jag får ta i och storstäda, tar ändå inte så länge och sen har man resten av helgen på sig att njuta Kan inte vara ledig och se på eländet. Man plockar ju bara och dammsuger på vardagskvällarna så det behövs verkligen
    Men va skönt! Jag förstår faktiskt lite vad du menar. Ganska skönt att städa ibland. Man rensar liksom själen på samma gång.
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:15:28 följande:
    När är det du ska ha bebis?
    10 Augusti. Så det blir en varm sommar för mig.
  • PD77

Anton2005:
    Kanonfin blogg du har. Blev nyfiken på sovrummet, det ser så fint ut. Du måste sätta in mer bilder.

• PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:20:35 följande:
    Ja om vädret fortsätter så här så blir det väldigt varmt. Jag har BF 13 juli så jag går oxå runt och svettas
    Åh, va kul, du ska också ha en liten bebis. Visst är det mysigt att vara gravid.
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:35:58 följande:
    PD77-Ni verkar ju ha en super bra garderob i erat sovrum. Kikade in på din blogg o där fanns det mycket snyggt.
    Tack!
    Ja, vår garderob är kanon. Vi byggde den i Januari. Behövs ju mer utrymme nu när lillen kommer. Och vi ville även höja värdet på lägenheten. Ska sälja den nästa år eller så.
    Kan du inte hänga skynken/gardiner framför garderoben i sovrummet. Det gjorde jag framför vår garderob i hallen. Skillnaden är enorm.

Ja, det är första bebisen. Vi fick kämpa ganska mycket för att bli gravida, så det är nog därför jag njuter lite extra nu när vi äntligen lyckats.
Svar på tråden Vita tråden del 8