Vita tråden del 8
Hur lägger man in bilder här?
Hjälp!
Hur lägger man in bilder här?
Hjälp!
Soffan INNAN påbörjan av förändring
Soffan med vita överkast på..
Tanken är att vi ska ha fler sådana där vita stora kuddar som står längst bak, men med andra överdrag.. och sen få in andra fina kuddar så att soffan blir mysig..
Men nu behöver jag hjälp att pimpa upp soffan..
Ska jag lägga upp bilder på potentiella kuddar eller orkar ni gå in i mitt galleri och kika??
http://www.familjeliv.se/hem/clara/galleri.php?cur_album=V%E5rt+hus
Jag hade liten fundering på att köra med blommigt överdrag, typ detta och enfärgade kuddar istället..? Jag vill ha en lantlig look..mysigt.. :) www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30112727
Är vår soffa ett hopplöst projekt eller?
Hej igen tråden!
Tack för tips om soffan...
Ska fundera och pyssla och återkommer om mer smakråd kanske ;)
Nu har jag smakrådsönskan om vår hall också..
Vi håller på att renovera lite light hemma. Hallen är nymålad i vitt. På väggen som ligger till höger sett framifrån på bilden ska en fin vit spegel 50x50 cm upp och under den en shabby vit hylla med lite värmeljus på.
Jag var så trött på att se röran med skor och jackor så jag testade att hänga upp ett tyg på en gardinstång framför.
Men jag kan inte bestämma mig för om det blev bra eller inte. OM det ska vara tyg så ska det bli ett annat tyg, men det kändes kanske lite väl kalt om man inte ser någonting alls?
Eller kan man ha ett tyg hängandes bara på sidorna som en gardin?
Vad tycker ni?
Vad ska vi göra åt hallen? Draperi eller inte?
Om vi inte har draperi kanske vi borde fixa nya hyllplan som går från vägg till vägg, eller funkar det med 10 cm luft på varje sida som det är nu?
Tack tjejer för att ni tar er tid att svara!
Tycker ni helvitt eller lite mönstrat DRAPERI?
Tycker ni inte hallen blir för kal med draperi och att den ser mycket mindre ut?
Nu när så många verkar vara inloggade frågar jag igen
Vad ska vi göra med vår hörnsoffa som är gjord av två sängar?
Ser vardagsrumsbordet (som vi fyndade igår) för stort ut?
Är de vita stora kuddarna för klumpiga?
Tror ni på helvita sängkappor som överdrag eller kan ett blommigt gammeldags överkast bli fint?
Just nu ligger det två överkast över bara för att slippa ha de grå överdragen på...
Och vad tror ni om en kombo med vita kuddar och dessa?
Understa
LinaoMatilda: Är det kanalsydda gardiner eller har man hyskor för att fästa dem?
Och tycker du att det funkar att ha ett glapp mellan tak och gardinstång?
För jag vette sjutton hur man kan fästa gardinerna annars...
Om man inte hittar några fina färdigsydda gardiner kan det väl inte vara så tidskrävande att sy själv av ett tyg? Trots att man är typ helt okunnig med symaskin..
LinaoMatilda: Tack för att du orkar svara!
Jo,vi tror också på helvitt överdrag och mönstrade kuddar..
Borde man plocka in ytterligare någon färg/mönster eller räcker det med ett par av varje av ovanstående?