Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Det var inte så jag menade! Jag tror att jag mest är trött på min egen, du ska absolut inte ta åt dig.
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 23:03:26 följande:

Tack! Men det kvittar mig egentligen. Har ju varken reklam eller annat där, så det är ju mest för egen del man har den...Men om nu folk börjar bli trötta på att se våra oinspirerande bilder så kanske man borde lägga ner...
  • mimmi006

Jag har målat skolbänk, stol, tallrikshylla och fönsterbänkar idag och borde ta ett bad i lut! Har färg överallt!
    Upptäckte att beckers färg nog fungerar lika bra som fluggers, jag bröt en i 0500-N och den täcker fint.

• mimmi006

Videli- grattis! Jag tyckte den såg fin ut på bild också, vad roligt för dig!

mammaninna- det gjorde vi förra året! Sådär kul... Å andra sidan målar vi huset nu också, bra att ha lite att göra under semestern så man inte blir uttråkad!

• mimmi006

oj då, men det var väl dags nu!

malins79 skrev 2008-07-02 21:26:48 följande:
    Mimmi, inte byta pressbild utan att förvarna, blir ju helt förvirrad.
    Sylt- du kan få byta med mig. Min symaskin går antingen bara framåt eller också bakåt. föredrar framåt.
  • mimmi006

Jag tror inte att ikeas gamla har varit nåt att ha, men de kan ha shapat upp sig! Annars så är auktioner att rekommendera, om man ropar in en gammal huskvarna går det nästan alltid att få den servad sen...

Sylt skrev 2008-07-02 22:21:02 följande:
    Det är en Pfaff, fick den nyservad för ett par år sedan. Funderar på om man skall lägga femhundringen på en ny fr Ikea ist. Den har aldrig varit riktigt tipptopp.
  • mimmi006

Tjock kulan- ja, jag tror att råvit har den brytningen och det funkade jättebra! Körde med en oljebaserad också, tycker att de är bäst att måla med.

• mimmi006

Tjock kulan- jag gillar penseldrag, så det blir alltid pensel för mig! Men det funkar nog med skumroller, beror lite på vad du ska måla.

• mimmi006

Sylt- oj. är vi redan såååå gamla?

Tjcok kulan- jag har ett gäng också, kanske vi kunde ordna nåt kollektivt färgbad så alla vi kunde åka dit och doppa. Jag är så trött på att måla och änså fortsätter jag att köpa på mig fler objekt... skumt.

Svar på tråden Vita tråden del 8