Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Jag sprang in på vår secondhandbutik igår, skulle kolla på en liten pinnstol till barn som jag sett men den var ganska sliten så jag stod över. Kan ju gå tillbaka på torsdag och se om den är kvar om jag ångrar mig.

Men jag hittade fina sockerlådor från Sockerbolaget. Det fanns tre stycken för 50kr/st. Jag köpte 1. Jag hade nämligen hittat lerkrukor till några Pelargoner jag köpt, plus till en Agave jag behövde plantera om. Så jag köpte två stora lerkrukor med fat, en liten mindre med fat och en sockerlåda för 125kr. Det tycker jag var bra. När jag kommer hem ser jag dessutom att lerkrukorna är ser likadana ut som några jag i har i plast(!) Jag vet att plast är fult men jag ärvt dem av Marcus morfar.  De krukorna jag köpte igår får duga så länge.
    Vill köpa några krukor i betong, få se om jag hitta några fina.

• malins79
    Ankmor skrev 2008-05-31 22:21:55 följande:
    Rusta har ett par fina termosbryggare - varav en i vit/rostfritt...www.rusta.se/kaffebryggare_hushallsmaskiner_c...Jula har ocksåwww.jula.se/e-Sales/esa/default.jspAnnars kan du ju alltid köpa en "DonPedro"  på Clas Ohlson 
    Videli skrev 2008-05-31 22:28:02 följande:
    Det här är väl dom mest trendiga och cooolaste bryggarna just nu, snygga vet jag inte om dom är, men tydligen grymma på kaffe www.bagarenochkocken.se/shop/show_cat.asp...
    tack för förslagen. Tydligen ska Moccamastern göra gott kaffe men är lite dyr. Men jag gillar kaffe, så då är jag värd en fin kaffebryggare, eller hur?
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-01 07:51:31 följande:
    Malin,När jag köpte kaffebryggare använde jag mig av Elgigantens tjänst "collect@store". (Tror jag den hette).Det går till så att du gör en beställning på nätet men väljer att hämta varan i din butik. Då får du nätpriset men slipper frakten (om de har varan hemma alltså).Jag köpte en bryggare som då kostade över 900 kr i butik men var en lockvara på nätet för endast 300 kr på det viset.Funkade utmärkt!www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/W...
    Jag måste bara hitta en isåfall som vi kan hämta i vår butik (Gislaved).
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-06-01 21:43:12 följande:
    hej hopphär har det vart magsjuka, bak och sommarnjutning... allt i ett!Jessika... jag hade en trasig dammsugare nyligen. köpte på tretti.se
    inget kul med magsjuka, hoppas du har piggnat till!
  • malins79
    Nytt inlägg i min blogg!

Idag har det varit jättevarmt nästan 30grader!

Kramar till dig Kajsa och lilltjejen. När jag operade bort mina halsmandlar var jag 16år och när jag vaknade upp fick de ge mig massor med morfin för smärtan och för att jag skulle kunna somna om för det gjorde jätteont.
Svar på tråden Vita tråden del 8