Vita tråden del 8

Har du haft din semester redan, eller ska du ha senare?
Nu sjunger barnen "Jingle Bells" här....
Och här pratar vi i mun på varandra!
Det blev inte "Rio"stilen, utan faktiskt ett par "lagoma" trosor. Hihi...
Jag har troligtvis STUKAT svanskotan!???
Jag trodde inte det var möjligt, men han ritade på underlägget till britsen hur kotorna låg och hur de var förbundna med leder och allt med leder kan stukas.
Jaha! Man ska då vara med om allt!
Han tryckte på en punkt vid stjärten med handsbeklädd hand så jag studsade en halv meter framåt (MINST) och skrek så jag säkerligen måste ha skrämt patienterna i väntrummet utanför. "Ja, DÄR hade du ont" log han, nästan nöjt, som den läkare han är.
Diclofinac, Alvedon, sittring och akturöntgen imorgon blev "medicinen". Och sex veckors rehab.
(Och det är nog troligvis sedan jag lekte måldiva 'a la fotbollsVM med familjen och damp handlöst ner i altangolvet)
Hemma från teatern. SUPERBRA! Vilka enormt duktiga skådespelare, vilken scenotgrafi. Om ni har möjlighet att se teatern "Narnia" så GÖR det. Vi hade med oss en fyraåring, en sjuåring, en tolvåring, en 33-åring och en 66-åring och ALLA uppskattade den lika mycket!
Dottern gråter och gråter. Nu bär maken ner henne. Nu får hon sitta hos oss en stund.
...
Två ostsmörgåar och ett glas mjölk senare
Dottern valde självmant att gå och lägga sig igen. Det är så mysigt att sitta bara vi tre ibland och BARA få höra HENNES röst, inte när hon är ett eko av sin storebror, hennes stora idol i livet.
...
Nu är klockan mycket. Jag är sugen på att sy något, men försöker hålla band på mig. Det är mycket mer nödvändigt att växla några ord med maken, det blir så få gånger som vi verkligen kan sitta bara han och jag.
Kram Bea