Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

LCroft skrev 2008-07-10 10:49:01 följande:
    Kajsa: Grattis på födelsedagen Jättesöt kudde du hade sytt igår!Bea: Vilka underbara kuddar du sytt, kliar rejält i mina fingrar nu och jag som sitter på jobb Din svärmor kommer att bli överlycklig! Hoppas du får nåt svar på varför svanskotan bråkar på med dig och får lindring för dina besvär! Anton: Lycka till! När vattnet går så behöver det inte komma massor, utan det kan sippra ut lite och det kan även sluta det beror bara på hur stort hål det kommit på hinnan, hur barnet ligger, täpper det till med huvudet eller ej. Vatten bildas nytt hela tiden så utan blir inte den lilla (Med 4 timmars mellanrum tror jag nästan det var om jag inte kommer helt fel ihåg) Hoppas det sätter igång nu, en undersökning var de rotar om lite hade ju kanske inte varit helt fel. Många gånger sätter det ju igång när det blir retat där nere.
    Tackar vännen!

Har du haft din semester redan, eller ska du ha senare?
  • Beatrize74

Nu sjunger barnen "Jingle Bells" här....

• Beatrize74

Och här pratar vi i mun på varandra!

• Beatrize74
    MiaMariah skrev 2008-07-10 12:32:07 följande:
    Kajsa - grattis på födelsedagen! vad har du fått? och finfin kudde!Anton - hoppas att det är på gång för dig!Bea - hur känns det i svanskotan, något bättre eller likadant? Fina kuddar du gjort!Meli - du får lägga till en besöksräknare på t.ex. susnet.se/tjanster/
    Likadant...eller kanske till och med lite värre. Om tre kvart ska jag vara hos läkaren. Ska snart hoppa in i duschen och sitter och funderar på vilka TROSOR jag ska ha på mig.

På allvar alltså!!!

Jag är ju galen.

Min läkare är som sagt en stor man med stort hjärta, lite blyg och försiktig. Jag har nyss tvättat och slängde fram mina svarta halvt genomskinliga spetstrosor med rosa rosor och rosetter...de som jag har var och varannan dag. Plötsligt började jag fundera på om det skulle ge konstiga signaler till läkaren? Raffunderkläder?

Nej, då började jag fundera på om jag istället skulle ta mina mera safe "menstrosor" (ni vet de där trosorna som är bra att ha när man har mens och är lite rädd för att det kanske ska blöda igenom. Då har man de trosorna där det liksom inte "gör" något). Vita, något missfärgade efter många tvättar, nååågot slapp i resåren. Men....det känns ju HELLER inte rätt att flasha dem för honom heller.

Sååå...nu har jag börjat fundera på vilka "mitt emellan" trosor jag har, vilka som är "lagom" och passande för ett läkarbesök.

Och jag VET att det är helt galet, men jag har liksom fastnat i tankarna. Hihi....det får nog bli de jag först tänkte...mina halvt genomskinliga svarta spets med rosor....eller INTE!?

Ni ser...jag kan inte tänka!

Jag går nog UTAN istället!
  • Beatrize74

Det blev inte "Rio"stilen, utan faktiskt ett par "lagoma" trosor. Hihi...

Jag har troligtvis STUKAT svanskotan!???

Jag trodde inte det var möjligt, men han ritade på underlägget till britsen hur kotorna låg och hur de var förbundna med leder och allt med leder kan stukas.

Jaha! Man ska då vara med om allt!

Han tryckte på en punkt vid stjärten med handsbeklädd hand så jag studsade en halv meter framåt (MINST) och skrek så jag säkerligen måste ha skrämt patienterna i väntrummet utanför. "Ja, DÄR hade du ont" log han, nästan nöjt, som den läkare han är.

Diclofinac, Alvedon, sittring och akturöntgen imorgon blev "medicinen". Och sex veckors rehab.

(Och det är nog troligvis sedan jag lekte måldiva 'a la fotbollsVM med familjen och damp handlöst ner i altangolvet)

• Beatrize74
    LCroft skrev 2008-07-10 16:27:08 följande:
    Som synes är den inte i bästa skick men den får duga tills jag hittar den perfekta Och nej, här blev det inte piffat, leksaker som svämmar över
    Men ÅHHHH...vad vackert!

HUR har du gjort för att få till den vackra texten....tell us, tell us!!
  • Beatrize74

Hemma från teatern. SUPERBRA! Vilka enormt duktiga skådespelare, vilken scenotgrafi. Om ni har möjlighet att se teatern "Narnia" så GÖR det. Vi hade med oss en fyraåring, en sjuåring, en tolvåring, en 33-åring och en 66-åring och ALLA uppskattade den lika mycket!

Dottern gråter och gråter. Nu bär maken ner henne. Nu får hon sitta hos oss en stund.

...

Två ostsmörgåar och ett glas mjölk senare

Dottern valde självmant att gå och lägga sig igen. Det är så mysigt att sitta bara vi tre ibland och BARA få höra HENNES röst, inte när hon är ett eko av sin storebror, hennes stora idol i livet.

...

Nu är klockan mycket. Jag är sugen på att sy något, men försöker hålla band på mig. Det är mycket mer nödvändigt att växla några ord med maken, det blir så få gånger som vi verkligen kan sitta bara han och jag.

Kram Bea

• Beatrize74
    juliah skrev 2008-07-10 22:47:23 följande:
    Kajsa, nej vi har inte heller mycket på väggarna. Vilken bräda är du sugen på att beställa?Jag vet faktiskt inte hur länge vi blir utan kök. Men jag åker hem till mamma med barnen på måndag, stannar en vecka. Räknar med hämtmat/färdigmat en tid framöver.Bea, kan inte hitta om du svarat. Frågade hur det går med köket och hur länge ni renoverat nu?Videli, den är jättevacker!
    Hinner inte kika tillbaka nu, men jag har svarat dig...gick igenom lite momenten och att jag inte riktigt visste och att jag ändå trodde att du skulle bli klar fortare än jag.
Svar på tråden Vita tråden del 8