Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Har köpt en ny tv idag också. Vi kollade innan så att måttet på tv:n skulle vara mindre än tv-bänken. 92 cm var tv:n och 96 är bänken. Japp det skulle ju funka. Men uppackad och på plats så är den mkt större än bänken. Det var ju BILDEN som var 92 cm. Själva tv:n är ju över 1 m bred. *suck* Måste nog köpa ny tv-bänk nu också...Jag som gillar vår Liatorp så mkt!

• Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-06-18 20:46:58 följande:
    Det var fint! Ska det vitmålas och flytta in på kontoret eller ska du ha det någon annanstans. Flickorna har väl skrivbord, har jag för mig.
    Det ska vitmålas och stå på kontoret tillsammans med de nya vita stolarna!
    Tjock kulan skrev 2008-06-18 20:47:00 följande:
    Hejsan tjejerHär är det full rulle ser jag (antalet sidor sladdrar om er effektivitet )Själv så kan vi lägga ner midsommar med buller o bång. Alice kallas numera för pricken.....Har sedan igår pricker som bara escalerat över hela hennes kropp. Var på bvc som först trodde vattenkoppor eller scharlakansfeber. Men icke nu tror de att det är virusprickar eller femtesjukan, vad det nu e. Ska dit i morgon igen o visa upp henne o se vad de säger då. Ja ja det blir till att fira i stillhet här hemma med maken .MiaMariah: Superfin hylla var har du hittat den ruffiga sötnosen.Kajsa: Grattis till alla stolarna super finaNinizen: Bra gjort, helt sjukt (påminner om min arbetssituation)Himmelbit: Det är sååå fint att jag inte riktigt vet vad jag ska säga :-. Jag hade inte kunnat somna för jag hade bara legat och beundrat det vackra taket om jag hade bott där
    tack!
    Daggdroppen skrev 2008-06-18 20:47:41 följande:
    SÅ himla snygga båd två Skulle lätt passa hemma hos mig
     tack! Tänka sig att jag hittat blocketmöbler idag, så som jag har letat i ett par år efter leksandstolar och ett sånt här skrivbord. Och så hittar jag båda samma dag. BOrde kanske köpt en lott!
  • Kajsa 77
    Tjock kulan skrev 2008-06-18 20:56:02 följande:
    Kajsa: Nä enl min filosofi så hade du helt enkelt plus på ditt karmakonto och blev belönad med dessa underbara blocketfynd Malins: Ja vi får väl se om det är virusprickar eller vad, Alice träffade en vänninas son i fredags och han fick sina prickar i söndags, och Alice sina i går morse. Bvc snackade oxå ev om Tavegyl för ev kläda men än så länge har hon inte kliat sig, konstigt nog.Camilla; FIn fin lampa, i vilket rum ska den få bo?
    hihi, den filosofin gillar jag!
  • Kajsa 77

vill ni se en bild på hur illa det ser ut med tv:n?

Ninizen skrev 2008-06-18 20:57:20 följande:
    Hej!Kikar in snabbt bara. Kollar matchen med Grattis Kajsa. Fu fasiken vilka kap du gjort. Vet hur länge du letat efter ett sådant skrivbord. Lyckos dig med stolarna också. Ja, du borde nog köpa en lott
    ja riktiga kap! är så nöjd! Nu återstår bara det trista - målandet.

CAmillaR- tack för länken ang sprutlackering. 900 kr/st känns ju lite dyrt. 900*6=5400. och så kostade stolarna 1200. Nej då målar jag hellre
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-06-18 21:03:45 följande:
    Ja, tänk på alla pengar du "tjänar" på att måla själv."Vad ska vi köpa för dem?!" som Alma säger till Anton när Emil tjänade 2 kr när han slog sönder soppskålen hos doktorn.
    ja jag kan ju köpa Nyblom-volangdynor i alla världens varianter och byta med!
  • Kajsa 77
    FruPuffen skrev 2008-06-18 21:13:09 följande:
    Vi målar det gamla kaklet! Det är bara en liten minimakeover, inget nytt kök alltså. Det är gjort -04  Vi har sjösten som kakel, ganska ruffigt i strukturen. Det var i olika färger, beige grönt o orange!! Nu är det vitt . Lite putsad känsla blev det och så ljust och fint i köket nu.
    Har ni målat färdigt? Blir du nöjd?
Svar på tråden Vita tråden del 8