Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vad kul att ni tycker stolarna blir bra! Av någon konstig anledning står nu min man och målar på dom! *skakar på huvudet och förstår ingenting*  Han har aldrig deltagit i mina möbelprojekt tidigare!

• Kajsa 77

Tackar också ödmjukast för allt snällt beröm! Vill ju inte verka otacksam! Kram på er!
    Nu väntar en stor skål med jordgubbar och grädde på mig. En av sommaren absoluta favoriter. Jag är nog den enda jag känner som äter skivade jordgubbar på macka. Eller finns det fler?

• Kajsa 77
    Det ljuva livet skrev 2008-06-19 20:26:13 följande:
    Fin eller ful?(lampfoten är sådär, det vet jag)
    Fin! Kanske hade jag valt att ha ränderna på andra hållet... Men snyggt tyg! 
    mimmamum skrev 2008-06-19 20:40:11 följande:
    Grattis till Numberone och till lilla Ellen! Hoppas allt är väl med er nu! Kajsa, du är verkligen snabb! Kom hit och måla mina fyra stolar också!  Funkade det bra att måla? Slipade ni innan? Har det blivit rinningar? Tips?
    Vi slipade lätt med finaste sandpappret igår. Sen har vi målat med roller. Mkt snyggare än med pensel. Det blir jämnt och fint. Det är ganska lätt att måla spjälorna eftersom de är fyrkantiga. Det är värre med runda pinnar. Lite lite färg på rollern och gå hela tiden tillbaka och kolla runt så att det inte börjar rinna runt hörnet. Men det bästa tipset av alla är att engagera maken så man slipper måla alla själv!
  • Kajsa 77
    Det ljuva livet skrev 2008-06-19 20:56:21 följande:
    Kajsa: Jag ville helst ha räderna åt andra hållet, men tyget räckte inte
    hihi, så är det ju ibland! Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Och jag tycker den är söt.
    mimmamum skrev 2008-06-19 21:00:36 följande:
    Tack DLL! Ska kika!Kajsa, roller alltså? En liten då?
    Ja en liten roller, ca 10 cm bred och tunn. Inte en stor väggroller alltså!
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-06-19 21:22:17 följande:
    Kajsa, rollar ni även på benen?
    ja absolut! Det blir jämnast så!
    Camilla R skrev 2008-06-19 21:24:54 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-19 16:43:33 följande: Jag tycker du ser ut att ha superkul... Välkommen hem till mig i sommar och måla om min (vår) trapp. Tror jag kommer bli ensam om det jobbet här hemma
    Jag kommer inte titta åt en pensel eller roller på läääänge efter detta projekt. (huset ska visst målas i sommar också...*trött*)
    Camilla R skrev 2008-06-19 21:29:54 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-19 18:24:47 följande: HÄr kommer massor med hejarop och när du är färdig i Jönköping så är du välkommen till Saltsjö Boo, jag behövr någon som sporrar och startar mig
    Tack!
    Jag kan sporra dig härifrån! Annars får jag väl ta en tur senare i sommar!
    Camilla R skrev 2008-06-19 21:38:40 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-06-19 19:24:13 följande: Wow, jag är så imponerad av din beslutsamhet och hastighet, ge mig bara hälften så skulle mitt hem snart vara i OK-form...
Svar på tråden Vita tråden del 8