Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-06-04 18:57:46 följande:
    Var skulle raden med blommor sitta? Personligen skulle jag vara rädd för att tröttna, men om du tycker den är jättesöt så är det klart att du ska ha den. Är blomman matt eller blank? Det blir väl snyggast om de är samma? Annars tycker jag det ser jättefint ut!
    Såg att blomman var matt, då blir väl matt snyggat till?!
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-06-04 18:59:00 följande:
    tänkte shoppa lite på pop till kommande bebben...vilka saker ä rbra?

Dessa basgrejer ska vara bra. Jacob har ärvt två par "mjukis" byxor från sin kusin. De har säkert tvättats 100ggr totalt och de håller fortfarande färgen. Annars har jag inte så stor koll.

Ett tips är att inte köpa för mycket kläder innan, du vet ju inte hur stor eller liten bebis är. Saga var 45cm (39+2) hon kunde ha stl 62 när hon var ett halvår, inte så kul med sommarkläder då.

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-04 19:00:52 följande:
    Det finns en matt platta med lite starkare grå/svart blomma på och en blank platta med en lite mildare ljusgrå blomma!Orkar du kika igen?
    Spontant säger jag blank med mildare ljusgråblomma, för att lättare kunna matcha olika färger till.
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-04 19:08:39 följande:
    Förresten på www.edet.se kan man få två gratisnr av en tidning.Jag har kod om någon behöver.
    Jag vill gärna ha koder, vi köper Serla:
    Vaniljdröm skrev 2008-06-04 19:11:33 följande:
    malin,Glömde att svara på din fråga om skålen från Indiska i min blogg:Jag köpte den i förra veckan. Kostade 29, eller 39 kr. Minns inte riktigt.
    Det var billigt.

Såg förresten knytbandsgardiner idag i Lantliv från Indiska, de såg fina ut. Måste besöka ett Indiska snart!
    Vaniljdröm skrev 2008-06-04 19:19:09 följande:
    Tack malin!Den är ju mer diskret också. Och jag tycker om blanka plattor.Tänkte kanske en rad vid badkaret eller så. För att det ska hända lite, bli mindre "platt" och sterilt.
    Blir säkert jättesnyggt. Visst är det kul att planera?!
  • malins79
    Tjock kulan skrev 2008-06-04 20:13:15 följande:
    Malins: Förlåt , nu är du tillagd
    Tack, vad fin stolen blev. Har skåpet fått vit färg på sig ännu?
  • malins79

God morgon!

Idag gick jag upp självmant! Ville ha lite gott kaffe i lugn och ro!

Eftersom det är nationaldag imorgon slutar mannen tidigt idag. Jag hoppas han kommer hem lite efter kl13.
    Jag vill få lite hjälp med att han passar barnen så kan jag dammsuga på övervåningen. Det är inte alltid det går när vi är själva hemma jag och barnen, Jacob håller på att klättra överallt och vill hjälpa till att städa toaletterna, så då är det svårt att städa.

Imorgon kommer några goda vänner hit på fika så då vill man ju ha det lite städat iallafall.

Sen har vi typ tusen olika saker som ska borras upp på plats och vi ska möblera om lite.

Jag hoppas vi gör det nu under denna långhelg som nu blir.

• malins79
    Beatrize74 skrev 2008-06-05 06:25:09 följande:
    Skolavslutning här idag! Det känns så overkligt att vi redan är här faktiskt. Egentligen borde det inte kännas overkligt i och med att syrénerna redan blommat ut och midsommarblomstren står i full blom...det borde nästan kännas SENT, men det tycker jag inte det gör alls. Jag har börjat glömma saker överallt, helt disträ. Det är inte likt mig så alla säger att jag behöver lite semester nu. Fast...det ÄR ju nästan semester att vara på jobbet jämfört med att vara hemma med två barn hela dagarna igenom. Mååånga veckor ensamma tillsammans med mellis, toalettbesök och vilor...hoppas att jag är i ett stycke när sommaren är förbi. Nej, nu är det dags att glida i klänningen och pudra näsan. "Sjung om studentens lyckliga daaaar"
    Innan man hade barn kunde man inte förstå hur jobbigt det är egentligen. Vi får hoppas på fint väder, få då är det mycket enklare att vara hemma själv med barnen.
Svar på tråden Vita tråden del 8