• juliah

Vita tråden del 8

Hej tjejer,

Jag är uppslukad av köksplaner, sjuka barn och lite annat förnärvande.

Ville bara säga att idag ska förhoppningsvis ett kylskåp beställas, det blir en Smeg retro creme färgad. Nu kanske lasseliten får liiite mer plats för mat i sitt Flört

• juliah
    LinaoMatilda skrev 2008-07-07 09:00:51 följande:
    Åå så spännande!! Hoppas innerligt på att vårt ska gå sönder så vi får en orsak att köpa ett också Hoppas barnen kryar på sig snabbt!
    Tack!
    Hihi, jaa. Ja det ska bli så roligt med ett så fint kylskåp.
  • juliah

Bea, jag har det i tvättstugan, men fönstret är lägre än själva bänken. Och kaklet är i ett enda stort stycke, dvs en JÄTTE kakelbit som lades där Skrattande

Birks, japp det visste jag, eller helt hundra var jag inte men nu när du säger det så klingar det bekant. Tack snälla, jag är så nöjd själv med både garderob och ordning bland kläderna nu. Är på jakt efter ett till Noell också.

• juliah

Bea vi ska ha en stor frys i skafferiet.

Å Hanna din stackare. Jag skulle ringa in om jag var du, de hör på din röst om det är läge att åka in. Hoppas allt går bra nu för dig, och jag skule nog åka in en gång för mkt istället än försent. Andra gången gick så fort för mig, vattnet gick vid 4.30, inga känningar för det. Kom in till förlossningen 6.19. 6.34 föddes Elle. Kram på dig!

• juliah

Bea, jag är inne på din linje, men kunde gå med på det i just tvättstugan. och eftersom våra inte syns på samma sätt då fönstrena är så låga.

Frupuffen, är ni krya nu? Jag är glad att de är sjuka nu och inte på måndag nästa vecka då köket ska rivas.

Vi har alltså inte påbörjat köksrenoveringen ännu, men om exakt en vecka. Så nu har jag 7 kvällar på mig att packa. Måste bestämma hur golvet ska behandlas också.

• juliah

Enji, heja heja! Det där klarar ni galant!

Frupuffen, de är tokförkylda, maken likaså.
    Antingen vitmålat eller lutat vitoljat och lackat golv. Jag kan inte bestämma mig, ska få lite prover av golvkillen i veckan. Vi lejer bort det jobbet, så skönt!

• juliah

Frupuffen, ja jag sitter här med två inspirationsbilder. Ett ganska härligt litet dilemma jag har Glad

Knyttis, spännande att få se lekrummet. Vi åker hem till mamma och har det skönt.

• juliah
    Jezzika skrev 2008-07-07 14:28:40 följande:
    Någon undrade om man kunde tvätta Erslev? Jag är också nyfiken på hur ni gjort- jag har inte tvättat mina ännu, men jag måste ha missat om någon svarade på frågan.
    Slängde den i tvättmaskinen utan problem, lite skrynklig efteråt kanske men ren och fin.
    Vet att mimmi tvättat sin idag.
    misak skrev 2008-07-07 14:36:13 följande:
    Vad flitiga ni är allihop! Här händer ingenting, känns det som... Får inget gjort, totalt tom på inspiration. Har en gammal skolbänk o stol i förrådet som ska slipas o målas men barnen tar just nu all tid (o det ska som ju få göra också). När det är fint väder vill man ju bara vara ute, men som idag när det ösregnar så får jag inget gjort liksom...Juliah: Vad har ni tänkt för kök, luckor?Vanilj: Jag tycker synd om dig...
    Ädel vit!
    misak skrev 2008-07-07 14:46:13 följande:
    Jag behöver hjälp med ett överkast till en pojksäng, storlek vanlig enkelsäng. Var kan jag hitta snygga?Nu åskar det här, usch!
    På Me and my home har jag köpt ett superfint överkast/täcke. Tror att den är slut för tillfället men kommer snart igen. På hennes blogg finns nog bilder, ska se om jag kan länka.
Svar på tråden Vita tråden del 8