Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Ni anar inte vad glad jag är idag.
    Försäkringsbolaget ersätter en del av skadan i vårt badrum och tvättstuga.
    Nu vågar jag fundera på allvar över hur det ska se ut.Vågar tänka inredning !
    Det känns som ett stort svart moln drev iväg.
    Väldigt världsligt men ack så betungande det har varit......

• Vaniljdröm

Åh, nu behöver jag hjälp!
    Bygginspektören som var här rekommenderade uppvikt plastmatta på badrummet på ovanvåningen för att slippa läckage i framtiden och pga husets konstruktion.
    Gärna för mig. Jag är ändå urless på att skura fog. Det går säkert att hitta något fint.
    Däremot är jag smått allergisk mot våtrumsmatta på väggarna (ni får gärna överbevisa mig om ni vet något snyggt).
    Så nu undrar jag om man _kan_ ha plastmatta på golvet och kakel på väggarna eller om det är det helt off?
    Vad har man på väggarna om man inte har kakel? Det måste vara 100% tätt så panel går bort även om det är jättefint.

• Vaniljdröm

Tack tjejer!

Ska genast leta upp annonsen. Minns den också!

• Vaniljdröm

Förlåt!
    Trodde jag mindes namnet..........

• Vaniljdröm

Mimmi,

Låter spännande med badrummet. Och eftersom du alltid har så fint och koll på läget känner jag inte mig det minsta feg för plastmatta + kakel nu.
    Har du några uppslag, tankar, förslag, ideér, bilder?
    Allt mottages tacksamt.
    Funderar på mörkt grå plastmatta på golvet och ev vitt högblankt kakel på väggarna kanske.....

• Vaniljdröm

13

Jag råkade ut för samma när jag bodde i Malmö.
    Min ärthjärna bestämde träff bakom Ö&B efter stängningsdags med en man som lät minst sagt märklig. Dessutom hade han ingen nyckel till cykeln......
    Tur att maken hindrade mig från att gå dit. Jag är alltid lika godtrogen !

• Vaniljdröm

Mimmi,

Tack för alla god information. Det låter verkligen jättefint!
    Vårt badrum är litet, bara fem kvadratmeter, så det finns ingen naturlig "avdelning" för olika väggmaterial. Hela badrummet blir lika blött (nästan) liksom.
    Jag har en bra kontakt när det gäller Tarketts mattor och hoppas kunna hitta något fint där. Vad det gäller kakel är Höganäs en klar favorit hos mig med. Är jättenöjd med kökskaklet vi valde därifrån.
    Så nu drömmer jag om vackert badkar, kranar, garderob, krokar och allt annat härligt trots att det är ganska långt dit

• Vaniljdröm

Skulle ni vilja titta på följande väggkakel (badrum) och tycka till.

Sök på Wasa

produkter.cchoganas.se/

Serien finns i både blank och matt vit. Funderar på _en_ plattrad från golv till tak med blomman. Resten vitt. (Mörkgrått golv).
    Vilket är finast tror ni, matt eller blankt? Är blomman för mycket. (Tycker den är jättesöt).

Svar på tråden Vita tråden del 8