Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Vita tråden del 8

Godmorgon
    Heaven: Underbart gillade ditt gamla fönster skarpt.

Peak: Jag har sett på my first room men det kanske var nog de som man klistrar upp på väggen.

LinaoMatilda: Kan bara hålla med dig, jag känner oxå ångest ibland när man ser alla vackra hem och tänker att så där fint kommer jag aldrig att få till det. MEN i nästa stund tänker jag precis som du jag gör så gott jag kan

Mimmi: Har svårt att förstå när du säger att du inte tycker att du får till det med din inredning. Du är en av mina stora inspirationskällor när det kommer till att skapa mig ett vitt hem

• Tjock kulan

Tjenixen
    Underbart väder, har grundmålat fynden som jag gjorde på auktionen igår i vackra vädret, hoppas på bra väder imorgon med så jag blir klar med målningen och kan börja sätt upp på väggarna i hallen.
    Nu ska jag läsa bakåt o se vad ni haft för er idag, kan tänka mig att det varit mycket prat om danmarks gängets shopping fynd

• Tjock kulan

Bea: Du är inte galen bara otroligt kreativ, vilken kul idée med utmaning i din blogg, ska bli kul att se bilderna vid ev utlottning. Vet att du förklarade för mig hur jag skulle ladda ner från dafront. Men nu är jag så förvirrad så jag minns inte var jag skulle gå in för att hitta scripta. Har du lust att förklara

Milda: Söt skylt, och underbar bilder från Jeas butik blir så sugen på en tripp dit, inredning och blommor i samma butik kan det bli bättre

• Tjock kulan

Himmelbit: vilka fina saker, det blir lite som med adventskalendern när man var liten, en lucka om dagen, men nu i vuxen version, en inednings pryl om dagen . Ser dock ingen bild på bokbussen....

Vanilj: Myyyys, vilka fina bilder längtar till trädgårdspyssel, men jag får lägga band på mig till i höst eller nästa år. Först måste vi få färdigt här inne innan jag kan börja planera utemiljön.

• Tjock kulan

Mimmi: Så lite så, det är jag som tackar för inspirationen du ger mig som " inrednings nybörjare"

Mimmi o Himmelbit: Då får jag ge mig till tåls, hoppas bara att det blir i lucka 1 eller 2 som bokbusen visas, vet inte om jag kan hålla mig till lucka 24 i adventskalendern för vuxna inredningsnördar

Vanilj: Kan bara hålla med, har varit med i trädgården sedan jag var 3-4 år o planterat och sått fröer med mys morfar. Nu har jag dock precis sålt vår lilla koloni med en underbar trädgård med mormorsväxter och flyttat till ett radhus med en liten täppa innehållandes en krokig gran och en plantering där det är blandat jordgubbar, perenner och palsternacka i en o samma rabatt . Får ångest när jag ser det, men det är bara att skjuta åt sidan o inse att var sak har sin tid och plats, just nu e det inne i radhuset som gäller .

• Tjock kulan

Busan: Låter underbart.

Anton: Algot är fint, fint med ett kort namn på lillbrossan till Anton.

Mimmi: Ljuvlig akeleja, en favorit hos mig att den frösår sig lätt är bara ett plus (men passa små barnfingrar från den då den är giftig).

Lasse: Låter som ett tufft jobb med målningen men det positiva är att man får arbeta ute i vackra vädert, antar att ni skrinlade putsade muren eftersom ni bygger staket .
    Fena på trädgård vet jag inte ser mig mer som en glad amatör med ett brinnande intresse och som älskar att gräva i jorden, jag kan lite om mycket men är ingen expert.

• Tjock kulan

Lasse: Låter som en bra planering, kommer att bli fin fint. Du får kika in i trädgårdstråden som Mia startat och få lite tips när inspirationen eller kunskapen tryter det gör jag

Umbro:Fiiiin ww bus, vill ha, kan du inboxa mig om var du köpt den?.

• Tjock kulan

Hej allesamman
    Här väntaröppna förskolan och babysim och om jag har tur sista målningen av rakspegel och tavellister till hallen .

Lillafru: Fy vad trist du har ju varit sjuk hur länge som helst, gud vad trist, är impad att du ändå orkar röja i torpet och hålla igång, krya på dig.

Lina: Hyllan är super fin, älskar dina små burkar.

Lynn: Vad kul att se dig här trodde att du fått bebbe eftersom du inte varit i tråden på ett tag.

BoK: Ja det kan man lugnt säga, inte dax för jul nu

Himmelbit: Åh vilka fina balkonglåder de skulle jag kunna tänka mig

• Tjock kulan

Hej tjejer

Tillbaka från sång o fika på öppna, Alice har däckat i vagnen o jag ska hoppa i mina målarbrallor och ta sista vevan med penseln på hallgrejorna innan babysimmet

Julia:vilka vackr bilder du tagit, du är en rikitg fena på att trycka av bilder

Milda: Vilken härlig sommarbild, är duken en vaxduk eller vanligt tyg?

Peak:Kommer bli super i den gröna färgen, trädet liknar en häng salix men det är det nog inte,

Har frågat innan men gör ett nytt försök
    Var går jag in på Dafront för att hitta olika typsnitt? och hur gör ni när ni skriver på möbler, anv ni färg eller köper ni en spritpenna av något slag?. Hoppas på svar så jag kan bli färdig med mitt nyckelkåp

• Tjock kulan

Milda: Japp, jag som är otydlig , den blå med prickar, har letat efter en sådan i vax men inte hittat i rätt färg eller pris .

Svar på tråden Vita tråden del 8