• LCroft

Vita tråden del 8

lasseliten skrev 2008-05-29 20:54:05 följande:
    Men åååh så fiiiint LCroft! Vilket jobb ni har gjort...och vilka muskler ni måste ha nu...det är ju tungt med sten
    Sonen påstår nog att jag har muskler... på fel sida av armen!   Det är faktiskt bara de muskler som är i viloläge har jag påpekat för honom, skitungen
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2008-05-29 21:02:21 följande:
    Visst är det märkligt hur man ser framför sig ett vackert svanhopp och sen i verkligheten så blir det mer som någon bundit ihop fötterna på en. Men du är säkert en riktig svan!
    I min ungdom har jag faktiskt dansat balett, min farmor hade en dröm om att se mig i svandansen, stackars farmors dröm gick nog i kras. Knappt så mannens ens tror på mig mer när jag säger att jag dansat balett, så svanlik är jag nog knappast mer. Men hjula det kan jag, åtminstone en sak som ungarna är imponerade över
  • LCroft
    numberone skrev 2008-05-29 21:05:20 följande:
    ni är så underbara tjejer....tycker det är så go stämning här inne!!!
    Visst är det Nästan för go stämning saknar er när man inte hinner vara inne här och nu när jag borde gå och duscha så sitter plötsligt rumpan som gjuten på stolen
  • LCroft

Hej DLL! Nämen din stackare så du har gått och blivit förkyld! Vill du ha lite sheman krafter, botar allt Kan dela med mig lite av min energi, fick lite överlopps när jag kom hem idag och mannen hade hämtat nya utemöblerna + att jag är ledig imorgon

• LCroft

Läste några sidor tillbaka och ser att ni föder för fullt här inne Skrattande

Vill först säga en sak: Man blir aldrig som en förstföderska igen om man en gång fött barn, det är en myt som inte är sann! Och tur är väl det Skrattande

Har bara positivt att säga om min igångsättning med Ida, efter 2 spontana förlossningar som gått väldigt snabbt (1 timme 45 med första och 32 minuter med andra från första värken) så kändes det väldigt tryggt att bli igångsatt, hann t.o.m få spinalbedövning och det gjorde att det tog lite längre, så Ida är född 1 timme 10 minuter efter första värken.

Lycka till imorgon numberone!

Och MM håller jag tummarna för att det ska sätta igång ordentligt för!

Själv satte jag in hormonspiral i tisdags så här blir det ingen bebis på en tid om ens överhuvdtaget mer. Känns lite deprimerande faktiskt, men 3 barn är många barn och jag är glad över att jag fått 3 friska, välskapta barn. De ska ju alla ha egen tid också (intalar mig själv en massa orsaker till varför jag inte ska ha flera barn )

• LCroft

LoM: Hej vännen! Jo tack det är bara bra, lite stressigt för tillfället, mycket hemma och mycket på jobbet, men efter nästa veckas pärs blir det lugnare. Har EN hel vecka semester Men den tar jag direkt efter midsommar så känns det lite längre, sen när jag kommer tillbaka har jag tagit arbetstidsförkortning i 5 veckor så då slutar jag redan kl 14! Underbart! Hur är det själv? Jobbar du hela sommaren eller?

Vaniljdröm: Visst är det, jag hade också nämligen hört samma rykte men en väninna till mig som är barnmorska förklarade det hela åt mig. Inte för att jag hade haft nåt emot att vara som en förstföderska igen, efter en förlossning på 32 minuter var jag aningen orolig för att föda på golvet här hemma

• LCroft
    LCroft skrev 2008-06-13 19:09:38 följande:
    Nyfiken i en strut (=jag) var i Finland bor du? Eftersom vi är rätt så många finländare här i tråden trots allt blir man ju så nyfiken
    Nyfikna jag fick redan svar på min fråga då jag gick in på din sida Det betyder att vi är nästan grannar, roligt!
  • LCroft
    L iindaa skrev 2008-06-13 19:12:17 följande:
    ca 15 km från Jakobstad (ytteresse. Var bor du själv då?
    I Jakobstad När har ni tänkt börja flytta in i huset? Ser så fint ut
    LinaoMatilda skrev 2008-06-13 19:12:23 följande:
    LCroft: Hihi jag har dubbelt mer än dig då Har alltså två veckors semester. Också direkt efter midsommar. Känns helt okej faktiskt. Hoppas det lugnar ner sig för dig snart då. Låter skönt att sluta kl 14. Då hinner du ju knappt till jobbet och vända
    Lyllo dig  Hade faktiskt tänkt ta tjänsteledigt en vecka till men kom fram till att det är helt fel tidpunkt på månaden för att lämna allt mitt jobb till en semestervikarie tyvärr. Men 6 timmar om dagen på jobb är ingenting känns det som jämfört med 8
Svar på tråden Vita tråden del 8