Vita tråden del 8

Nämen vad jag är oartig Tack lasseliten
Hej DLL! Nämen din stackare så du har gått och blivit förkyld! Vill du ha lite sheman krafter, botar allt
Kan dela med mig lite av min energi, fick lite överlopps när jag kom hem idag och mannen hade hämtat nya utemöblerna + att jag är ledig imorgon
Läste några sidor tillbaka och ser att ni föder för fullt här inne
Vill först säga en sak: Man blir aldrig som en förstföderska igen om man en gång fött barn, det är en myt som inte är sann! Och tur är väl det
Har bara positivt att säga om min igångsättning med Ida, efter 2 spontana förlossningar som gått väldigt snabbt (1 timme 45 med första och 32 minuter med andra från första värken) så kändes det väldigt tryggt att bli igångsatt, hann t.o.m få spinalbedövning och det gjorde att det tog lite längre, så Ida är född 1 timme 10 minuter efter första värken.
Lycka till imorgon numberone!
Och MM håller jag tummarna för att det ska sätta igång ordentligt för!
Själv satte jag in hormonspiral i tisdags så här blir det ingen bebis på en tid om ens överhuvdtaget mer. Känns lite deprimerande faktiskt, men 3 barn är många barn och jag är glad över att jag fått 3 friska, välskapta barn. De ska ju alla ha egen tid också (intalar mig själv en massa orsaker till varför jag inte ska ha flera barn )
LoM: Hej vännen! Jo tack det är bara bra, lite stressigt för tillfället, mycket hemma och mycket på jobbet, men efter nästa veckas pärs blir det lugnare. Har EN hel vecka semester
Men den tar jag direkt efter midsommar så känns det lite längre, sen när jag kommer tillbaka har jag tagit arbetstidsförkortning i 5 veckor så då slutar jag redan kl 14! Underbart! Hur är det själv? Jobbar du hela sommaren eller?
Vaniljdröm: Visst är det, jag hade också nämligen hört samma rykte men en väninna till mig som är barnmorska förklarade det hela åt mig. Inte för att jag hade haft nåt emot att vara som en förstföderska igen, efter en förlossning på 32 minuter var jag aningen orolig för att föda på golvet här hemma