Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

God morgon!

Grattis lilla Elle!
    Juliah, har hon börjat gå ännu? Jacob var 1år och 1vecka när han började och då gick han jättebra.
    Du har väl inte missat att Mimma, har blivit husägare, de vann arvstvisten!

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-06-08 09:54:51 följande:
    Godmorgon alla!Nu ska ni få höra historien om plastgubben Walter som inte kunde simma!Jag har en liten favoritbutik som heter Landtlif. Dit åker jag och sonen gärna för att köpa små mysiga inredningsprylar och saft. Utanför på gården finns en djup fontän som jag förmanat sonen att inte gå nära. Förra våren råkade Walter komma lite för nära vattnet. Han skulle ju bara testa om han kunde simma.......och det kunde han inte!Walter har blivit ersatt av en annan Walter men är evigt saknad av treåringenändå.Idag när jag gick in på affärens blogg höll jag på att sätta frukostmackan i halsen.Det lär bli ett kärt återseénde redan i em www.landtlif.blogspot.com/
    *fniss*
  • malins79

En fråga ang Blocket, hur långt kan ni åka för att köpa något?

Jag hittar ofta saker som ligger 7-10mil bort i pengar är det ju nästan 300kr i bränselpengar. Hur resonera ni ang priset? Jag kan ibland hitta på orten men då är det kanske 500kr dyrare än det som ligger 10 mil bort, vilket köper ni?

• malins79
    FruPuffen skrev 2008-06-08 10:44:01 följande:
    Jag brukar åka så långt, men jag har inte tänkt på hur mycket det kostar... . Det kommer ju på besinräkningen så det rör ju inte inredningskontot *lite korkat* Hur som helst så verkar det ju vara värt att åka om besinen kostar 300 och det som finns nära kostar 500 kr mer?
    Jo, men ibland är det svårt att övertyga maken om att man hittat fynd som ligger 10 mil bort.
  • malins79

Vilket fabrikat på målarfärg brukar ni använda när ni målar väggar (dvs på tapet)?

Jag brukar använda Nordsjö men tycker den är lite dyr, men man behöver bara måla två gånger så det kanske blir billigare i längden än om jag köper en billigare färg och så måste jag måla tre gånger.

Eller vet ni någon billig och BRA färg? (Vit så klart)

• malins79
    Sagas rum, helt
    Jag hade tänkt fota Sagas rum för bloggen idag, men som ni ser så har vi inte riktigt samma åsikt om hur man ska piffa, så fotografering få bli en annan dag när det inte är så varmt, så man orkar städa.
Svar på tråden Vita tråden del 8