Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Oj vilken eftermiddag! Mina barn fick för sig att de ville baka. En kompis var här också. Vi har 2 barnförkläden. Alla 3 ville ha varsitt såklart.Det fanns som jag såg det 3 alternativ:
    1. Övertala ett av barnen att ta ett vuxenförkläde
    2. Åka till Ikea och köpa ett nytt
    3. Sy ett nytt förkläde

Ja som de flesta som känner mig vet så blev det alterantiv 3. Snodde ihp ett förkläde på en halvtimme och sedan kunde baket sätta igång.

Att baka med tre barn är en utmaning!!! PUST!Har nu kladdkaka och flera små sockerkakor i ugnen.Det tog en stund att röja upp...Inte alls så glamoröst som i Leila bakar.Fundersam

Har i några dagar gått och tyckt att vår matta under soffbordet luktar för skapt av ull. Det är en ryamatta som legat där i ett par år. Men plötsligt tyckte jag helt enkelt inte om lukten. Så den åkte ut med buller och bång. Åkte till IKEA och köpte en till Erslev. Samma som vi har under matbordet i vardagsrummet. Så nu matchar de och lukten är borta!

Köpte en fin tvättbräda på loppis igår. Funderar över om den ska bli vit eller inte...?

• Kajsa 77
    Beatrize74 skrev 2008-07-06 17:57:13 följande:
    Åhhhh....elen är dragen Diskmaskinen på plats. Hela det gamla köket bortrivet. Kaklet uppet. (Maken fogar nu). Jag har röjt i arbetsrummet och sytt vimplar och påslakan och kuddar och påsar och...och lyssnat på "Svindlande höjder" samtidigt. Härligt! Vi har fått så mycket gjort...nu ska maken bara foga klart, sedan ska han också hoppa in i duschen och sedan ska vi iväg och äta middag hos svärisarna som tagit hand om barnen idag. LYCKLIG!
    ÅHhh så skönt att det börjar hända grejer nu! Snart får vi nog se bilder på ett färdigt resultat!
  • Kajsa 77
    Vaniljdröm skrev 2008-07-06 18:45:22 följande:
    Får jag lov att böla lite?Jag steg upp tidigt imorse och har precis lagt sista handen vid målningen av trappan.Förmanat fyraåring att absolut inte röra den åtminstone tusen ggr. Två sekunders ouppmärksamhet och ungen är borta!!!Hittar honom på ovanvåningen. Ett litet fotsteg på varje trappsteg. En ovanvoning full med färg av händer och fötter. Och en morgondag av slipning, spackling av trappan. I bästa fall. Om färgen har torkat.*gråter*
    NEJ men åhhhh så tråkigt! Gråter nästan med dig! Förstår om sonen är billig idag!
  • Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-07-06 18:42:28 följande:
    hej vänner! Bea - vad roligt att ni fått så mycket gjort idag! Det är så härligt med sådana dagar, när man får sträcka ut och greja! Ska bli såå roligt att se bilderna på ert kök! Låter som ett drömkök! Johanna - vilket fiint skåp. Jag har köpt fina knoppar från www.meandmyhome.se Juliah som tipsade De ska jag sitta på mitt senaste blocketfynd..www.blocket.se/vi/16584369.htm (byrån) Ska målas och E ska ha sina kläder i den är planen.
    Heeeej!
    Jättefin byrå! Vilka knoppar valde du?
  • Kajsa 77
    lasseliten skrev 2008-07-06 19:00:52 följande:
    Heeej Kajsa! Kul att du gillade byrån...den är ännu fina live och den ska bli vit! Nån som känner för att måla? De här knopparna blev det..www.meandmyhome.se/product.asp&su...
    Supersöta!! Nej jag känner INTE för att måla!
    LinaoMatilda skrev 2008-07-06 19:08:30 följande:
    Vanilj: Men fyy så tråkigt! Förstår att du gråter! KramLasse: Så fin byrå!Kajsa: Hihi jag har fullt upp att baka med två, kan tänka mig vad två små händer till skulle göra.
    Puh! Ja det var kladdigt värre!
    MiaMariah skrev 2008-07-06 19:22:34 följande:
    Bea - vilken dag! härligt att det går framåt!kajsa - jöss, ja, jag är inte förvånad. jag hade behövt en halv dag för att "sno ihop" ett förkläde lasse - finfin byrå, kommer bli kanon med de knopparna.vanilj - nej men fy vad trist, förstår att du är ledsen!
    Nej då det var inte alls svårt. Bara att rita av det gamla, lägga till sömnsmån och köra! Kan ju visa en bild sen.
  • Kajsa 77
    Himmelbit skrev 2008-07-06 20:16:41 följande:
    Hej på er!Vanilj: Vad tråååkigt!! Förstår att du är ledsen. Säger som Lasseliten - använd historien emot honom i framtiden Kajsa: Visste redan när jag började läsa vad som komma skulle.. . Du är ju helt otrolig!Lasseliten: Jättemysig byrå! Jag fyndade också en byrå för ett tag sedan på Blocket. Tyvärr har den fortfarande inte fått färg på sig, utan står snällt och väntar tillsammans med (*viskar* massor av) andra möbler.Bea: Skönt med framsteg! Ser fram emot bilder!!Mimmi: Vad kul att uttagen är på plats! Nu händer det grejer . Bra att det är du som bestämmer - då blir det bäst!! Har du bild?Lina: Så fiiin tallrikshyllan blev!!
    haha Ni känner mig väl ! Vad gör man inte för att barnen ska hålla sams?!
    malins79 skrev 2008-07-06 20:23:58 följande:
    God kväll!Jag sitter i svärföräldrarnas stuga i Steninge, Jacob sover och Saga håller på att kräla runt i soffan. Förhoppningsvis somnar hon snart. Jag och barnen ska vara själva här nere i några dagar. Vanilj, lider med dig!Bea, vad kul att det går framåt med köket!Kajsa, du är min idol!Himmelbit, du är möbelholic! Lina, så fin tallrikshylla, det påminner mig om att jag har en i källaren som jag bara grundmålat. Ska måla den när jag kommer hem!
    Skönt att ta det lite lugnt och bli lite ompysslad!
    Så du menar att jag har ett fan?
  • Kajsa 77

Nu börjar sova-över-åldern för min stora tjej. Hon fyller 7 på torsdag. Idag ska en kompis sova här och vilken tur att vi köpt dagbädden Hemnes nu då så att de kan slagga där! Undrar om det blir ngt sovit alls...Fundersam

• Kajsa 77
    Himmelbit skrev 2008-07-06 20:37:37 följande:
    De skulle bara veta vilken mamma de har! Kanske tror att alla mammor skulle göra ngt sådant
    Kompisen kolla storögt på när jag härjade igång med symaskinen. Hon stod bredvid hela tiden. Hennes mamma äger inte ens en symaskin...
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-07-06 20:41:55 följande:
    Ompysslad vet jag inte, jag är här själv med barnen. Få ser hur länge jag orka stanna själv med barnen! Ja
    Jaså jag trodde svärisarna var där och pydslade om er!
Svar på tråden Vita tråden del 8