Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger

Vita tråden del 8

juliah skrev 2008-05-05 13:43:36 följande:
    Nu har jag gjort något alldeles onödigt i vårt kök som ändå ska rivas i framtiden. Målade de hemska ekhyllorna vita. Blev sisådär, och de borde ha slipats men nu känns det liiite bättre iallafall.
    LOVELY!
  • MildaMaränger
    Truffles skrev 2008-05-05 14:10:34 följande:
    Jättefint, men nu har jag inte varit här på ett tag känner jag. Hade ni inte redan påbörjat renoveringen av köket? Blev det vardagsrummet istället?!Mysig resa ni verkar ha haft, med värsta ullaredstakten på båda sidorna av sundet. Själv känner jag idag att mina vita (ektorp)soffor (som jag länge drömt om - alltså inte äger ännu) kommer att få förbli en dröm. Maken min, som alltså inte är speciellt inredningsintresserad men ändå duktig på att säga "Nej", skulle kunna tro att han aldrig kommit ur trotsåldern, tvärvägrar vita soffor varje gång vardagsrumsmöblerna till huset diskuteras trots att jag gång på gång försöker förklara hur bra det är med vita soffor - de bleks inte och tål att blekas om det skulle bli fläckiga... Så igår fräste jag att då får väl vi ha flera klädslar då och ha den vita på då han åker iväg på jobb...   Men ni som har vita soffor, är det ett eviiiiigt tvättande?Och vad är då alternativet... tja, gillar ju Hovbyklädseln också men den är ju också bottenfärgen vit i och för "fläckkänslig"... Irrititationsmoment 1 alltså. Så frågan är vad han tycker "duger". Saken är ju också att jag tänkt ställa tre soffor i ett "U" så alla tre rikligt mönstrade kanske inte heller är någon jättebra idé...  Synpunkter och förslag någon? #2 var när han i lördags kom in och konstaterade att han sett soffbordet jag köpt och ifrågasatte om det är ett pensionärshem vi håller på att bygga.  har nämligen fyndat ett bord som jag tittat på i flera veckor på en av våra secondhandbutiker och velat och velat och faktiskt inte fortfarande vet om det verkligen är rätt. Har naturligtvis tänkt tanken att måla det vitt eller kanske svart om det åtminstone skulle duga åt maken med Hovbyklädseln. Alternativt faktiskt bara behålla det till en början som det är (lite mörkare trä) för att prova mig fram... Ska försöka få in en bild på det under kvällen så kan ni få ge mig lite synpunkter på om det är något att behålla.  Tänkte också försöka få in bilder på klaffbordet jag köpt som avlastningsbord till köket för att få hjälp av er, med all den goda smak ni har, och välja om jag ska ha ett eller två beslag på lådan och vilka av "alla" de jag fyndat... Nu är jag på jakt efter ett pelarbord att placera centralt i hallen (men det vet maken ännu inte om) i stil med det vita pelarbordet i senaste Lantliv som syntes på en lite mindre och en helsida. Det måste väl ganska många av er redan ha sett va?
    Byta karl? nej, men seriöst.. det är ju svårt när den ena inte är intresserad. Jag har en som går med på allt.. lyckligtvis. Jag skulle i ditt fall tjata och tjata och om inte det funkade skulle köpa dem i alla fall... envis som jag är
  • MildaMaränger

Ni som tvättar era sofftyger, använder ni mjukmedel?

• MildaMaränger

Jag ska köpa sten/grus att ha i rabatten i morgon längs med ett staket. Är det någon som vet hur mycket det går åt per kvadrat och hur mycket det kostar? Och vilka sorter finns det?

• MildaMaränger
    knyttis skrev 2008-05-05 22:05:00 följande:
    En till här som vinkar med handen upp när ni pratar mysbyxor innanför dörrtröskeln!Har skummat igenom, ni verkar ha haft en bra dag med plantering, målning osv. Lillafruluva, krya på dig, kramar om, stackarn dålig igen.Jag har jobbat till 19 idag, trött och seg är kroppen. Känner att det börjar bli tyngre att andas och röra sig... Redan tänker jag... Kommer ju bli mkt större än. Sedan pratade jag nyss med min nära väninna som blivit inlagd idag på sjukhuset... Känns som en tung dag, hoppas på bättre dag imorn!Fick min Havandeskapspenning godkänd idag, de tog bara en vecka att få besked! Är så lättad över det! Nu väntar jag till juli
    grattis! när är det bf? jag har precis slutat jobba... bf den 30 juni
  • MildaMaränger
    Vaniljdröm skrev 2008-05-06 11:42:01 följande:
    Ja, frakten blir så dyr så jag tänkte hitta något liknande, om det går.Men den är underbar!
    jag tror inte att den skickas...
  • MildaMaränger

Åååååååååååååååå jag blir tokig... dammsugarn är trasig och jag försöker städa... det är saker överallt och massor ska upp på övervåningen och jag orkar inte springa upp och ner... ingen energi alls idag men jag kan inte hoppa över det heller.. då mår jag ännu sämre av att jag latar mig och det ser ut som F-N...

• MildaMaränger

God dag mitt herrskap!

Vilken härlig dag... en sol som skiner, en liten busig bebbe i magen, blommor att plantera och så hör jag att det är Leila på tv OCH att lantliv är på gång!! Låter som att min dag är räddad! Idag hade jag en deppdag! Hoppas att jag får bra bud på tradera också så är lyckan gjord!

• MildaMaränger
    lillafruluva skrev 2008-05-07 11:49:31 följande:
    Just det grattis Juliah till bloggtipset
    vaddå för bloggtips?
Svar på tråden Vita tråden del 8