Inlägg från: Truffles |Visa alla inlägg
  • Truffles

Vita tråden del 8

Jättefin bild MiaMariah.

"Härligt" med förvärkar!

Anton, jag gick över 10 dagar med min första och 17 minuter med min andra. (Hon inväntade sin mormors födelsedag istället för sin farfars...)

Juliah, ska strax springa in och kolla om du uppdaterat med tvättstugebilder, vill som många andra gärna plagiera lite därifrån.

Kajsa, låter verkligen inte bra det här med din lilla tjej, hoppas hon kan få en snar tid för op!

Nu till ett problem jag har. Jag har i bloggen (www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com) haft någon inställning ibockad så att alla inlägg jag gjort legat kvar på första sidan. Jag skulle istället vilja ha bara det sista inlägget eller kanske sista veckans... Datorn är nämligen så trög att ladda sidan som den är nu så så fort jag försöker flytta ner sidan så "hakar den upp sig".
    Men hur jag än försöker ändra detta så händer inget. Borde det inte vara så att jag ska gå in under "Hantera" "Inställningar" och "Arkivering" för att ändra detta. Har nu provat flera gånger och det blir ingen skillnad alls... Hjälp!

• Truffles
    MiaMariah skrev 2008-05-12 11:04:08 följande:
    Å tack snälla!
    Haha, citatet blev fel, det var ju det jag skulle säga.

Tack snälla, upptäckte just att det jag gjorde var att sitta och ändra i sidkolumnen...
    Nu ska jag prova ditt sätt istället. Kommer nog att gå mycket bättre.
  • Truffles

Hej alla!

Hemma sjuk, men har skummat litegrann. Då hjärnan just nu är av grötkonsistens så kommer jag inte så mycket ihåg vad jag tänkt kommentera...

Malins, Tids nog kommer du också att få mer egentid fast barnen är hemma och då kan du pyssla och piffa mera men ingen tycker att det är konstigt att du inte hinner just nu.

Vanilj, vet inte vad jag ska säga, förstår att ni har det tungt just nu. *styrkekramar*

MM och Juliah, hoppas ni får en trevlig dag tillsammans imorgon, bra inställning du har MM med att du behöver träna lite, men en bebis är en helt annan sak att ta hand om än två fullt rörliga små busbarn med spring i benen.

Som ni ser så har jag inte helt uteslutit att hitta fina skåp på blocket så jag tittar vidare... Tänk er det här vitt med andra belag/knoppar.
    http://www.blocket.se/vi/16368765.htm?ca=9_s

Mimmi, ditt egenbyggda skåp var jättefint! Och jag håller med Tjockkulan, jag hade nog inte lyckats med ett sådant även innan barnen.

• Truffles
    MildaMaränger skrev 2008-05-13 11:03:07 följande:
    jo det är jag fullt medveten om... jag har en bror med småttingar.
    Skönt att höra.

Ni som har målat på fanér, är det svårare att få färgen att fästa eller risk för att den lossar då man lägger på färgen? Någon som har något tips att komma med?
  • Truffles
    Peak skrev 2008-05-13 11:08:28 följande:
    ja gör det varje gång och anteckna, sedan kan du skriva/ringa till föreståndaren! Håller med någon annan som sa att även om de tycker si eller så så säger man det inte!!! Stå på er, tyvärr måste man kämpa för att komma någonstans i vården ganska ofta!Malins - jag kan känna som du. Jag har ETT barn (snart 2 år) och han vill gärna att men leker med honom, inte så mycket själv, så det blir inte mycket tid till annat tycker jag! har ju iofs nyss byggt och fixat ett hus så det tog ju lite på krafterna. Men nu är jag sugen på att komma igång med lite pyssel Min sambo jobbar lite extra om kvällarna nu och kommer inte hem förrän 20-21-tiden och borta en del på helgerna också. Så det blir till att pyssla när sonen lagt sig, ca 19.30 och då orkar jag inte!Jag är superinpad av er alla supermorsor här i tråden! Fattar inte hur ni gör!! Eller hur ni hinner, ni syr och målar och pysslar och fejar...Jag trodde ju att jag skulle ha det mer ordningssamt nu när vi flyttat till hus och har mer förvaringsutrymmen, men icke! Det är papper som samlas som man måste göra någonting med, leksaker, och en hel del annat som bara blir liggandes. Jag är urdålig på detta känner jag, får städa massor varje dag!!
    Peak, förstör inte mina drömtankar nu. Precis så där tänker ju jag nu, att när vi flyttar till huset, DÅ ska vi minsann ha förvaring så att det aldrig mer behöver se ut. Speciellt då också efter att vi rensat ut halva bohaget och allt i det från lägenheten. Du menar alltså att det nödvändigtvis inte måste bli bättre?! *suckar*
  • Truffles
    Peak skrev 2008-05-13 11:18:49 följande:
    jag är nog obotlig tyvärr! För vi har ju mer förvaring och vi har gjort oss av med en hel del saker och ändå funkar det inte. Det värsta är nog att jag hamstrar papper och kuponger och liknande! jag samlar gärna streckkoder och får saker...jag spar på annat som ger rabatter och allt bli liksom liggandes...usch och blä! Måste blir mer ordentlig!Fattar ju inte hur andra gör bara (eller så är det jag som är snål...)
    Låter som min mamma. Hon har också dille på att samla kuponger och det kommer olika grejer på posten då och då till mina flickor som hon har skickat in åt dem. Tycker inte att det är snålt, men jag vet liksom inte riktigt var hon hittar alla kuponger och erbjudanden.

Mitt tips är att du (som hon) köper en lite finare större burk du kan ha stå framme i köket där du lägger ner alla kupongerna medan du samlar streckkoder och tvärtom. Hon samlar nämligen t o m i förväg på tex Marabou och Pärsons tunna skivor för att hon vet att de brukar ha så många kampanjer och då när kupongen kommer så skickar hon in dem direkt.
  • Truffles
    numberone skrev 2008-05-13 11:23:54 följande:
    Många har köpt en fästgrund färg först och målar sen på den för att färgen inte ska "glida av"... Vi hade sån färg när vi målade vårt kakel i köket...
    Är det den "vanliga" lackfärgsgrunden? Och hur mycket måste man egentligen slipa? På teakbordet jag slipade upplevde jag att det tog himla ojämnt och nästan blev vågigt. Någon som känner igen det?
  • Truffles
    13 år emellan skrev 2008-05-13 13:10:52 följande:
    Hanna E skrev 2008-05-13 13:07:17 följande: Jag har inte allt så ännu, men jag ÄLSKAR vackra burkar, så jag försöker att använda dom så mycket jag kan. Längtar tills vi bygger om köket så de finaste kan få stå på en öppen hylla och SYNAS hela tiden
    Hittade lite roliga plåtburkar då jag var på Nordik sist. Finns även på inreda.com

http://www.inreda.com/nyhetsbrev/34.html
  • Truffles
    PD77 skrev 2008-05-14 09:48:09 följande:
    Hur kollar du det, förresten? Hur många som har dig på bloggkoll? Jag vill också veta om någon har mig.
    Ingen aning om hur man tittar om någon lagt till en i bloggkoll men vet att det finns en sida som heter www.bloggvarde.com där man kan skriva in sin adress för att få den värderad i "pengar".

God morgon alla! Hoppas att alla får en bra dag, här hemma är det mulet för första gången på länge och riktigt kallt i luften är det också. Nu blir det väl regn resten av veckan... (sjuk, uttråkad och supersäker på att det kommer att regna då vi ska fixa grunderna på fredag) *suck* 
Svar på tråden Vita tråden del 8